طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی سالن زیبایی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 28 فروردین 1400 در ساعت 11 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یک سالن زیبایی ایده آل باید دارای طراحی داخلی مناسب و خوبی باشد زیرا مراجعین اغلب زمان طولانی را در آن مکان می گذرانند و یک دکوراسیون شیک و جذاب قطعاً به آرامش و همچنین راحتی افراد کمک می کند در ادامه به معرفی نکاتی مهم و کاربردی درباره طراحی آرایشگاه های زنانه می‌پردازیم با ما همراه باشید ؛

 

  • عملکرد مناسب در طراحی

طراحی داخلی سالن زیبایی

در واقع خدماتی که در این سالن ها انجام می گیرد تنها باعث جلب مشتری و مراجعه کنندگان نمی شود بلکه طراحی دکوراسیون لوکس و جذاب نیز در جلب مشتری نقش چشمگیری دارد و به همین خاطر امروزه سالن های زیبایی به داشتن دکوراسیونی لوکس و جذاب اهمیت بالایی می دهد .

برای داشتن یک سالن جذاب در ابتدا باید ؛

  • نیاز ها ، انتظارات و ایده‌های خود را مشخص نمایید
  • انتخاب سبک مورد علاقه برای طراحی دکوراسیون داخلی
  • توجه به راحتی و نیاز مراجعین را مشخص نمایید .

 

  • ابعاد سالن زیبایی

در واقع باید گفت که هر فضایی دارای ابعاد و اندازه های مشخصی می باشد و طراحی بر اساس آن فضا صورت می‌گیرد بنابراین قطعا طراحی دکوراسیون یک فضای بزرگ با فضایی که دارای متراژ کوچکتری است متفاوت می باشد .

 با توجه به اینکه در سالن های زیبای خدمات مختلفی ارائه می شود فضاهای مختلفی برای طراحی آن در نظر گرفته می شود شما باید ابتدا خواسته هایتان را مشخص نمایید به عنوان مثال تعداد میز ها ، قفسه ها و فضای مورد نیاز برای انجام خدمات مختلف در سالن زیبایی .

 

  • تعادل و تناسب

طراحی داخلی سالن زیبایی

در طراحی داخلی کلاسیک سالن زیبایی توجه داشته باشید که تعادل و تناسب به خوبی برقرار شود . مبلمان و وسایل استفاده شده در فضای آرایشگاه باید پراکندگی داشته باشد تا در فضا تعادل ایجاد گردد نباید در قسمتی از سالن وسایل های زیادی قرار دهید در صورت که بخش دیگران خالی باقی بماند . به طور کلی سعی کنید فضای سالن را بیش از اندازه پر و شلوغ نکنید .

برای ایجاد تناسب در فضاهای داخلی نیز دقت داشته باشید تا اندازه وسایل و اجزای فضا با همدیگر هماهنگی داشته باشد به عنوان مثال اندازه میزها ، کمدها و دیگر وسایل موجود در سالن باید با هم و با اندازه فضا هماهنگ باشد .

 

  • انتخاب رنگ

طراحی داخلی سالن زیبایی

در طراحی داخلی مدرن سالن زیبایی می توان طراحی سالن را به طور موثر و با به کارگیری چند رنگ قالب تفکیک کرد بدون آنکه فضا کوچک شود .

استفاده از این رنگ ها در وسایل مورد استفاده در فضای سالن و میز ، کار بسیار هوشمندانه ای می باشد و باعث ایجاد تناسب و هماهنگی در فضا می گردد . رنگ ها می توانند نمایانگر نام تجاری و برند شما نیز باشد .

 اگر فضای آرایشگاه شما کوچک می باشد پیشنهاد می کنیم که از رنگ های تیره در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده نکنید اما به دلیل ایجاد لک و آلودگی در این سالن ها رنگ های تیره کارآمد می باشد شما می توانید در طراحی سالن های زیبایی بزرگتر از این رنگ ها استفاده کنید .

 

  • نورپردازی

طراحی داخلی سالن زیبایی

 

یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیاز ها در هر سالن زیبایی نور مناسب می باشد. پنجره های بزرگ نور کافی و مناسبی را وارد فضای سالن می کنند اما ممکن است مزاحم حریم خصوصی مشتریان شود بنابراین با استفاده از کرکره ها بر روی این نوع پنجره ها علاوه بر اینکه برای شما قابلیت تنظیم ورود نور را فراهم می کند باعث زیباتر و جذاب تر شدن فضای شما می شود .

 اگر در سالن شما نور طبیعی کافی و مناسب وجود ندارد می‌توانید از نورپردازی مصنوعی کمک بگیرید پیشنهاد می کنیم در سالن های زیبایی از چراغ های دیوارکوب و یا پایه دار استفاده کنید زیرا علاوه بر ایجاد روشنایی باعث ایجاد فضایی رومانتیک و فانتزی می گردد .

در طراحی سالن های زیبایی نورپردازی اصولی و تامین نور مورد نیاز با توجه به عملکرد های هر فضا امری ضروری و مهم محسوب می شود .

 

  • نقطه کانونی

پیشنهاد می کنیم در طراحی آرایشگاه زنانه یک نقطه را به عنوان نقطه کانونی در نظر داشته باشید تا توجه مراجعین را به خود جلب کند آثار هنری خلاقانه و مجسمه های بزرگ و یا آینه کاری و ... موارد مناسبی برای نقطه کانونی به شمار می رود .

 اگر فضای آرایشگاه شما کوچک است می توانید برای یکی از دیوارهای سالن آینه کاری انجام دهید این کار باعث می شود تا فضای شما پر نور تر و بزرگ تر به نظر آید .

 

 

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات