طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی ساختمان کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 25 آبان 1398 در ساعت 14 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک کلاسیک سبکی است که بر گرفته از معماری دوران کلاسیک یونان و روم باستان است که در طی سالها طراحی و اجرا شده است و به مرور تغییراتی نیز در آن به وجود آمد ولی کلیات آن هنوز پابرجاست و در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل از آن ها استفاده میشود .این سبک کلاسیک نیز در ایران به شکل های مختلفی بهره برداری شده است که شاید معروف ترین آن ها در تعمیرات ساختمان طراحی نمای رومی برای ساختمان های کلاسیک است .

اما برای این که بتوانیم سبک کلاسیک را در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا برای دکوراسیون داخلی منازل استفاده کنیم باید با اصول ، قواعد و ویژگی های آن آشنا شویم تا بتوانیم در اجرای دکوراسیون داخلی از آنها استفاده کنیم تا فضایی ایده آل به سبک کلاسیک را به وجود آوریم .

داشتن دوام و استحکام

این یکی از ویژگی های ساختمان سازی به سبک کلاسیک است . برای این که بتوانیم این استحکام را ایجاد کنیم ضمن اینکه باید طراحی اصولی و درستی داشته باشیم ، عنصری که میتواند این استحکام را در ساختمان نشان دهد ، ستون ها هستند . ستون ها جز عناصر مهم در سبک کلاسیک رومی و یونانی به شمار میرفتند که امروزه در طراحی ساختمان های این سبک نیز حضور ستون های دایره و مستحکم با تزئینات فراوان کماکان دیده میشود .

حضور تقارن و تناسب

این سبک به داشتن نظم معروف است . به همین دلیل فضاهای دکوراسیون لوکس این ساختمان ها دارای تقارن و تناسب های هندسی فراوانی است . تمام عناصر و المان ها با یکدیگر تناسب دارند و هر جرئی در این فضا از تقارن بهره میبرد . حضور این دو عامل فضاهایی منظم و دور از هرج و مرج را به وجود می آورد و برای افرادی که به نظم و قواعد احترام میگذارند سبکی دلنشین به شمار میرود .

سقف ها و پنجره های بلند و طویل

همانطور که گفته شد ستون های قامت دار و طویل در این سبک ساختمان سازی نقشی اساسی دارند . برای این که این ستون ها در فضایی مناسب قرار گیرند ارتفاع سقف نیز بالاتر رفته است و سقف هایی بلند از ویژگی های دیگر این سبک به شمار میروند . هم چنین با حضور این سقف های بلند نورگیری فضاهای داخلی باید رعایت شود . برای این منظور پنجره های بلند و قدی برای فضاها در نظر گرفته شده است . طراحی این پنجره های نیز با توجه به فرم ساختمان میتواند از انواع پنجره های صاف و قوسی بهره گیرد که این پنجره های جز عوامل جلوه دادن به ساختمان های کلاسیک هستند .

رنگ های استفاده شده در ساختمان سازی کلاسیک

رنگ های به کار رفته در طراحی دکوراسیون لوکس در فضاهای بیرونی و درونی میتواند متفاوت باشد . رنگ سفید یکی از رنگ های غالب در این سبک بازسازی ساختمان است . برای نمای بیرونی ساختمان ها رنگ سفید برای شکوه و جلال دادن به تزئینات نما بسیار کاربردی و مناسب است .

اما در فضای داخلی ساختمان ها علاوه بر این که رنگ سفید نیز به کار میرود ، رنگ های سیاه ، قهوه ای و طوسی نیز بسیار پر کاربرد است و در این سبک تنوع زیاد رنگ برای فضاهای داخلی دیده نمیشود و باید سعی کرد تنها از یک یا دو رنگ ثابت برای فضاهای داخلی استفاده کرد .

مبلمان سبک کلاسیک

مبلمان در این سبک بازسازی ساختمان نقش مهمی دارند . مبلمانی تجملاتی و استیل با متریال چوبی با تزئینات فراوان برای این منازل در این سبک دیده میشود . چوب عنصر اصلی سازنده برای این سبک به شمار میرود و دارای نقش ها و فرم های برجسته هستند و پارچه های گلدار نیز به عنوان عنصری برای جلوه دادن و ترکیب شدن با متریال چوب ایجاد شده اند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات