طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک مینیمال چه میزان هزینه دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 8 اسفند 1400 در ساعت 10 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مینیمال یا حداقل گرایی را می توان جزو یکی از محبوب ترین سبک های هنری در طراحی داخلی در نظر داشت . در سال های اخیر این سبک هنری توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کند .

همان طور که از نام این سبک می توان حدس زد ، ساده بودن شرط اصلی آن می باشد .

از این سبک فوق العاده می توان در معماری ، طراحی داخلی ، موسیقی ، فشن و ... نیز استفاده کرد .

شرکت معماری هیرادانا تصمیم دارد در این مقاله شما عزیزان را با ویژگی های این سبک در معماری و طراحی داخلی آشنا کند . هم چنین به بررسی ترند های جهانی این سبک بپردازد . شما کاربران عزیز می توانید به جهت دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

طراحی داخلی به سبک مینیمال چه میزان هزینه دارد ؟

مینیمالیسم چیست و ویژگی های اصلی آن چه نام دارد ؟

مینیمالیسم خالی از هر گونه پیچیدگی است . از این روی می توان آن را نقطه مقابل دکوراسیون کلاسیک و رومی در نظر داشت .

می توان تا حد زیادی این سبک را به مدرنیته نزدیک دانست . اما باید این نکته را بدانید که در مینیمالیسم همه چیز بسیار ساده تر و مختصر تر از هر سبک هنری می باشد .

اهمیت رنگ ها در سبک مینیمال چیست ؟

استفاده از رنگ های روشن و سرد در این سبک بسیار رایج می باشد . برای مثال می توان از به محبوب ترین رنگ یعنی سفید اشاره کرد .

به یاد داشته باشید که اگر قصد استفاده از این رنگ ها را در پوشش دیوار و یا پارچه ها را دارید ، از به کار بردن هر گونه تزئینات جانبی پرهیز کنید .

برخی از افراد این ویژگی را تکراری و خسته کننده می دانند ، اما لازم است در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ های روشن و پرهیز از ترئینات ، آرامش خاصی را با خود به همراه می آورد .

کفپوش در سبک مینیمال از چه متریالی تشکیل می شود ؟

سرامیک و سنگ را می توان جزو یکی از محبوب ترین متریال ها به منظور طراحی داخلی در نظر داشت . همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، بهتر است به منظور طراحی کف نیز به سراغ رنگ های روشن بروید .

استفاده از رنگ های روشن در این آیتم نیز باعث می شود تا فضای خانه به حد چشمگیری بزرگ تر به نظر برسد از این روی برای فضا با متراژ کوچک این انتخاب بسیار هوشمندانه می باشد .

سنگ هزینه ی بسیار بیشتری نسبت به سرامیک دارد . از این روی اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید بهتر است به سراغ متریال سرامیک بروید .

برای دست یابی به سبک مینیمال ، خرده ریز ها و وسایل اضافی را کنار بگذارید .

جالب است بدانید که در سبک مینیمال استفاده از وسایل زیاد و شلوغ بودن محیط ابدا رایج نمی باشد . از این روی اگر قصد دارید طراحی  داخلی منزل خود را بر اساس این سبک جذاب انجام دهید  ، باید وسایل اضافی و خرده ریز ها را دور بریزید .

بر خلاف دکوراسیون کلاسیک که استفاده از وسایل تجملاتی در آن رایج است ، در سبک مینیمال به کار بردن این دست از وسایل هیچ جایی ندارد .

بنابراین این سبک هزینه های فراوانی را در بر ندارد و میتوان با انتخاب این سبک با هزینه ای اندک دکوراسیونی بینظیر خلق کرد ، خصوصا اگر این کار توسط متخصصینی صورت بگیرد که تجربه مدیریت هزینه در کنار کار با کیفیت را داشته باشند .

اکسسوری ها در سبک مینیمال

شما می توانید به صورت محدود از اکسسوری در این سبک استفاده کنید . به کار بردن تابلو های نقاشی که پیرو این سبک می باشند نیز بسیار رایج است .

اهمیت نورپردازی در سبک مینیمال چقدر است ؟

استفاده از نور طبیعی خورشید یکی دیگر از ویژگی های این سبک پرطرفدار محسوب می شود . از این روش شما عزیزان می توانید در صورت وجود پنجره در طول روز از نور طبیعی خورشید استفاده کنید .

شما عزیزان می توانید در صورت عدم وجود پنجره از چراغ ها و لوستر های بسیار ساده به این منظور استفاده کنید . به یاد داشته باشید که اگر مانند دکوراسیون کلاسیک به سراغ استفاده از لوسترهای لوکس و پر زرق و برق باشید ، طراحی داخلی منزل شما به طور کلی از سبک مینیمال فاصله می گیرد از این روی از انجام این کار پرهیز کنید .

طراحی داخلی به سبک مینیمال چه میزان هزینه دارد ؟

اهمیت بافت در سبک مینیمال

به منظور جلوگیری از یکنواختی محیط و قرار دادن جایگزینی برای طرح ها ، می توانید از بافت استفاده کنید . برای مثال به کار بردن پارچه با بافت های گوناگون انتخاب بسیار هوشمندانه ای محسوب می شود .

نظم و اهمیت آن در سبک مینیمالیسم

لازماست هر کدام از وسایل با نظم و ترتیب خاصی در منزل چیده شود تا از بروز هر گونه شلوغی در دکوراسیون داخلی فضا جلوگیری شود .

وسایل اضافی را کنار بگذارید و بر اساس الگوی خاصی اقدام به چیدن وسایل و آیتم ها کنید .

طراحی داخلی  سرویس بهداشتی بر اساس سبک مینیمال

شما عزیزان می توانید به جهت طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی ، از آیتم هایی چون خوشبو کننده و یا گلدان های کوچک به این منظور استفاده کنید .

هم چنین نصب آینه با سبک مینیمال نیز می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای محسوب شود .

بهتر است کاشی های سرویس بهداشتی و یا حمام را به رنگ روشن و بدون هیچ گونه طرح اضافی انتخاب کنید تا بتوانید به این سبک بسیار زیبا نزدیک شوید .

طراحی داخلی به سبک مینیمال چه میزان هزینه دارد ؟

مبلمان و ویژگی های آن در طراحی به سبک مینیمال

استفاده از مبلمان راحتی با رنگ های سفید و یاکرم در این سبک بسیار رایج می باشد . قرار دادن این سبک از مبلمان حس گرمی و آرامش خاصی به محیط القا خواهد کرد .

شما عزیزان می توانید از یک دست میز و صندلی چوبی ساده که تزئینات خاصی بر روی آن اعمال نشده باشد نیز در محیط آشپزخانه استفاده کنید .

معماری مینیمالیسم چه ویژگی هایی دارد ؟

حال که با برخی ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی منزل آشنا شده اید ، قصد داریم تا به برخی از نکات در خصوص معماری به سبک مینیمال نیز بپردازیم با ما همراه باشید .

طراحی داخلی به سبک مینیمال چه میزان هزینه دارد ؟

فرم ها و اشکال هندسی

استفاده از اشکال هندسی نظیر مستطیل به منظور طراحی یک بنا در این سبک بسیار رایج می باشد . شما می توانید تا حد زیادی شاهد ساختمان هایی با اشکال هندسی مریع و یا مستطیل باشید .

پلان باز بودن فضا

جالب است بدانید که در معماری به سبک مینیمال ، فضا به صورت پلان باز طراحی می شود . پلان باز بودن به این معنا است که هیچ دیوار اضافی برای جداسازی فضاهایی چون آشپزخانه وجود نخواهد داشت .

استفاده از این سبک برای دکوراسیون اداری بسیار مناسب می باشد . از طرفی به منظور ایجاد حریم خصوصی در فضا می توان از آیتم پارتیشن استفاده کرد .

طراحی نما و مینیمالیسم

استفاده از رنگ های روشن در طراحی نما نیز بسیار رایج است . شما عزیزان می توانید به منظور طراحی نما از آیتم های کم هزینه ای چون سیمان استفاده کنید .

طراحی داخلی به سبک مینیمال چه میزان هزینه دارد ؟

بر خلاف سبک کلاسیک استفاده از هر گونه اکسسوری و تزئینات جانبی در طراحی نما ، در سبک مینیمال رایج نمی باشد .

می توان به منظور خارج سازی نما از یکنواختی به صورت محدود از آیتم هایی چون شیشه نیز استفاده کرد .

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با سبک مینیمالیسم و ویژگی های آن آشنا کرده ایم . می توان از ویژگی های این سبک نتیجه گرفت که مینیمالیسم یکی از ارزان ترین سبک های موجود می باشد . زیرا از به کار بردن هر گونه تزئینات اضافی خودداری کرده است . بنابراین می توان دریافت که شما عزیزان به منظور صرفه جویی در هزینه ها می توانید به سراغ این سبک از طراحی داخلی بروید .

طراحی داخلی به سبک مینیمال چه میزان هزینه دارد ؟

جهت دریافت مقالات بیشتر در خصوص معماری و طراحی داخلی می توانید به وب سایت شرکت معماری هیرادانا مراجعه کنید .

3 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات