طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی خانه ی ساگرامنتو در لیسبون پرتغال

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 اسفند 1399 در ساعت 12 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که امروز تصمیم به بررسی آن در شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا گرفتیم بازسازی و طراحی داخلی خانه ای در شهر لیسبون پرتغال است .

این خانه 3 طبقه با متراژ کلی 1500 متری در سال 2017 در لیسبون بازسازی شد .

بازسازی منزل این ساختمان قدیمی 3 طبقه که بسیاری از قسمت های آن در حال تخریب بود طی روند تعمیرات ساختمان دوباره احیا شد .

 طراحی و بازسازی خانه ی ساگرامنتو در لیسبون پرتغال

هدف از بازسازی این خانه این بود که طبقات به گونه های مختلف طراحی شوند . طبقه همکف این ساختمان کاربری تجاری پیدا کرد اما در 3 طبقه بالایی یکی از طبقات 3 اتاق خوابه طراحی شد ، دیگری یک اتاق خوابه و طبقه آخر که اتاق زیر شیروانی نیز به آن اضافه شد بصورت دوبلکس طراحی شد .

سازه ی این بنا همان طور که قبلا سازه آهنی بود حفظ شد و نمایی بتنی آن را پوشش داد .

برای اینکه فضاها نورگیری کافی را داشته باشند و بتوان از طریق آن منظره شهری را مشاهده کرد ، پنجره های کوچک و مربعی قبلی این ساختمان به پنجره های قدی و بلند تغییر پیدا کرد و با تزیینات خاص خود که به پنجره های فرانسوی معروف هستند طراحی شد . هم چنین ایجاد تراس هایی بزرگ در این طبقات فضای کافی را برای جمع شدن ساکنین در تراس هر طبقه فراهم کرد .

اتاق زیر شیروانی که قبلا فضایی تاریک و مخروبه بود کاملا بازسازی شد و به عنوان یک فضای جذاب و مناسب به طبقه آخر اضافه شد و طبقه ای دوبلکس را ایجاد کرد . ایجاد پنجره های بزرگ در این اتاق زیر شیروانی این فضای تاریک و دلگیر را به فضایی روشن و دلباز تغییر داد .

در تمام این طبقات ارتفاع سقف بسیار بلند گرفته شده است و سقف ها به شیوه سقف سازی سبک کلاسیک شهر لیسبون دارای تزیینات گچ بری فراوانی است و حس تجملاتی و سخاوتمندانه بودن فضا را تداعی میکنند و باعث زیبا تر شدن بازسازی ساختمان در این خانه میشوند .

 طراحی و بازسازی خانه ی ساگرامنتو در لیسبون پرتغال

روشنایی های غیر مستقیم و مصنوعی در قالب های قدیمی در سقف به صورت مخفی در قالب عناصر تزئینی قرار گرفتند . با طراحی درها ، قفسه های کتاب و کمد و سقف در ابعاد بزرگ و به همراه تزیینات ، مقیاس گسترده ای از فضاها برجسته شده است .

ایده ی معمار برای تلفیق سنت و مدرنیته در این خانه به خوبی اجرا شد . عناصر معماری مدرن که در بازسازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه  و حمام ها و سرویس خود را نشان میداد در هماهنگی با عناصر سنتی خانه مانند فضاهای انتظار طبقات و سرامیک های شطرنجی به جا مانده از دوران قبلی ساختمان ، راه پله و طراحی ها و تزیینات سقف و عناصر تزیینی ، هارمونی فضایی جذابی را به این خانه ها داده است .

 طراحی و بازسازی خانه ی ساگرامنتو در لیسبون پرتغال

در طبقه دوبلکس این ساختمان با قرار دادن مناطق خصوصی خانواده در طبقه پایینی و مناطق اجتماعی و عمومی در طبقه بالایی باعث حفظ حریم های خصوصی شده است .

اما اگر نگاهی به متریال های استفاده شده در طراحی داخلی طبقات بیندازیم میبینیم که معمار با استفاده از رنگ سفید برای دیوار ها و سقف و کفپوش چوبی در کف خانه ها ، توانسته است فضا را برجسته تر کند و خانه ها وسیع تر به نظر بیایند . هم چنین استفاده از مبلمانی مناسب با فضا که در رنگ و متریال هماهنگ با آن ها عمل میکند این خانه را به فضایی مناسب برای زندگی اعضای خانواده تبدیل کرده است .

 

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات