طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی بالکن ها و تراس های سبز

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399 در ساعت 10 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه با گسترش شهرها و افزایش آپارتمان نشینی ، امکان دسترسی به فضای باز و سبز در آپارتمان ها تقریبا غیر ممکن شده است ، اما شما می توانید با طراحی فضای سبزی در تراس ها ، بالکن ها ، پاسیو و... یک محیط سبز زیبا و دلباز در آپارتمان خود طراحی کنید که آرامشی بی نظیر برای شما و خانواده تان به ارمغان آورد.

طراحی سبز این بالکن ها باعث کاهش استرس و افزایش آرامش می شود.در ادامه ی این متن شرکت معماری هیرادانا قصد دارد تا شما را با ایده هایی برای طراحی فضای سبز بالکن ها و تبدیل آن ها به محیطی دلپذیرتر و کاربردی ترآشنا کند، تا بتوانید این فضاهای چشم نواز را در محیط آپارتمان خود فراهم کنید و به همراه خانواده خود از آن بهترین بهره را ببرید.

حتی کوچک ترین تراس ها هم قابلیت تبدیل شدن به فضای سبزی زیبا را دارند!

توجه به ابعاد بالکن و تراس

طراحی بالکن ها و تراس های سبز

قبل از انتخاب مبلمان و صندلی هایی که می خواهید در بالکن خود قرار دهید ابعاد بالکن و مبلمان خود را در نظر بگیرید ، مثلا در بالکن های کوچک آپارتمان ها بهتر است از مبلمان و وسایل سبک ، کوچک ، کم جا و جمع و جور استفاده کنید و تعداد آن ها را تا جایی که ممکن است کاهش دهید.

اما اگر فضای بالکن یا تراس شما بزرگ است می توانید با چیدمان صحیحی از مبلمان یا نیمکت ها به دور یک میز ، فضایی مناسب با یک دکوراسیون لوکس برای جمع شدن افراد خانواده و یا دوستان برای صرف غذا به وجود آورید.

با استفاده از وسایل تزیینی از قبیل آبنماهای آماده یا پیش ساخته در طرح ها و رنگ های متفاوت ، شومینه ها ، باربیکیو ، حوض ها ، کوزه ها ، کوسن های رنگی برای مبلمان ، سایبان ها و... فضای بالکن خود را جذاب تر و زیباتر جلوه دهید.همچنین با کاشی کاری زیبا و استفاده از مبلمان حصیری فضایی چشمگیر، گرم و صمیمی در بالکن سبز خود ایجاد کنید.

سایبان ها

شما با توجه به سبک دکوراسیون داخلی  منزلتان و سلیقه ی خود می توانید از سایبان های مدرن یا سنتی استفاده کنید.همچنین به این نکته توجه کنید ، اگر میخواهید فضای سبز منحصر به فردی ایجاد کنید از سازه های پارچه ای استفاده کنید ، زیرا به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالایی که دارند می توانند به شکل های مختلفی تبدیل شوند.

بالکنی مناسب شب نشینی های تابستانی

طراحی بالکن ها و تراس های سبز

اگر شما برای طراحی داخلی  خود بالکنی می خواهید که شب های تابستان در آن دور هم جمع شوید نورپردازی را فراموش نکنید.این نورپردازی می تواند با هزینه ی کمی انجام شود.به طور مثال چراغ های پایه دار یا لامپ های ال ای دی جلوه ی بسیار زیبایی به بالکن شما می بخشد و حس امنیت و آرامش را افزایش می دهند.مورد بعدی به کار بردن باربیکیوهای گازی و ذغالی در آلاچیق ها ، پاسیو و... برای لذت بردن از شب های بلند تابستان است.

اما فصل های سرد چه می شود!

شومینه ها گزینه ی مناسبی برای لذت بردن از هوای سرد و بارانی هستند.این شومینه ها انواع متفاوتی دارند که شما می توانید بسته به سلیقه ی خود یکی از این مدل ها را انتخاب کنید و آن را در طراحی فضای سبز خود به کار ببرید.

گیاهان مناسب بالکن های سبز

طراحی بالکن ها و تراس های سبز

شما می توانید در بازسازی ساختمان و تراس خود از چمن مصنوعی ، کاشت گیاهان پر حجم طبیعی ، گلدان های گل ، باکس های گل و... استفاده کنید.همچنین گیاهان مناسب این جور محیط ها ، گیاهانی از جمله پاپیتال (همیشه سبز) هستند.از آن جایی که در فضای باز تراس ها شرایط حفظ و نگهداری گیاهان وجود ندارد از دیواره های شیشه ای یا چوب های خیزران استفاده کنید.

ایجاد فضای سبز باز بدون دید از منازل اطراف

اگر می خواهید دید منازل اطراف را به تراس یا بالکن خود ببندید کاشت گیاهان پرحجم طبیعی به شما توصیه می شود.

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات