طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی باغ ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 24 دی 1399 در ساعت 11 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

باغ ویلا در حقیقت طراحی فضاهای طبیعی باز باغ در تلفیق با فضای معماری ویلا است . این نوع طراحی برگرفته از گرایش‌های جذاب معماری و طراحی لنداسکیپ ویلا محسوب می شود .

 طراحی و اجرای باغ ویلا در فضاهای بزرگ اطراف شهرها و یا حتی درون شهر مقدور می باشد و به واسطه طراحی باغ ویلا بهره گیری بهتر از مناظر زیبای باغ حس حضور و جریان هوای تازه در تمام فضاهای داخلی ویلا امکان پذیر می باشد .

 در حقیقت طراحی باغ ویلا در واقع به نوعی یادآور کوشک های قدیمی می باشد که به شکل اقامتهای فصلی در آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند .

  • سبک طراحی باغ ویلا

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی  و بازسازی ویلا انتخاب سبک می باشد در واقع انتخاب سبک طراحی باید پیش از هر چیزی مشخص گردد این انتخاب به عوامل بسیاری چون مساحت‌ زمین ، گونه‌، های گیاهی و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد .

یکی از سبک های رایج و محبوب که می توان  مورد توجه قرار گیرد طراحی باغ ویلای سنتی می باشد . علاوه بر آن طراحی باغ ویلا به سبک کلاسیک ، معماری مدرن ، طبیعت گرانه و غیره نیز محبوب و رایج می باشد .

  • نوع پوشش گیاهی

    باغ ویلا

یکی از  مواردی که در طراحی باغ ویلا باید به آن توجه داشت که نقش بسیار مهمی در زیبا و لوکس تر شدن کلی ویلای شما دارد  فضای سبز اطراف ویلا میباشد .

 طراحی باغ ویلا کاملاً وابسته به  باغ آرایی و طراحی محوطه ساختمان ویلا و انتخاب مناسب گیاهان  می باشد اگر محوطه سازی و پوشش سبز آن مناسب و طبق اصول و با در نظر گرفتن تمام جوانب صورت گیرد فضای اقامتی و تفریحی راحت و جذابی در طراحی ایجاد خواهد شد .

 در مورد استفاده از درختان و گیاهان نیز باید گفت که اقلیم تعیین کننده نوع پوشش گیاهی می باشد و در نتیجه باید انتخاب گیاهان و پوشش سبز با توجه به نوع اقلیم صورت گیرد .

 با توجه به ترکیب و تناسب میان رنگ ها و گیاهان استفاده شده در باغ ویلا و متریال و مصالح به کار گرفته شده در ساخت ویلا نقش اساسی و مهمی در طراحی ویلا و همچنین ایجاد یک نمای کلی زیبا و آرام بخش دارد به عنوان مثال برای طراحی باغ ویلا با متریال چوب باید از گیاهانی استفاده شود که با منظره چوبی دارای سنخیت و تناسب باشند استفاده شود و یا اگر ویلا دارای ساختار فلزی یا بتنی باشد باید از گیاهان متناسب با متریال ویلا استفاده شود .

باغ ویلا

بسیاری از افراد علاقه مند هستند که در طراحی باغ ویلای خود از مواد و متریال سنتی استفاده کنند تا در نهایت باغ ویلا ی آنها ظاهری سنتی و نوستالژیک پیدا کند.

  • تناسب معماری بنا و محوطه سازی باغ ویلا

     

یکی از نکات مهم در طراحی ویلا رعایت تناسب میان طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و طراحی حیاط آن می باشد به عنوان مثال اگر طراحی داخلی ویلای شما به سبک مدرن میباشد باید طراحی محوطه ویلا نیز به همین سبک انجام گیرد و این امر در دیگر سبک ها نیز مصداق می کند به عنوان مثال اگر برای  معماری داخلی بنا از معماری کلاسیک  استفاده شود  برای حیاط ویلا نیز باید از این سبک پیروی کنید .

  •  استفاده از سقف شینگل در طراحی باغ ویلا

به طور کلی  طراحی باغ ویلا دارای  انواع مختلفی از سقف های شیب دار می باشند . محبوب ترین و رایج ترین پوششی که از آنها به عنوان پوشش سقف یاد می شود شینگل می باشد البته در برخی از موارد لازم است که از آسفالت یا بتن برای پوشش سقف استفاده شود اما به طور کلی شینگل بهترین نوع پوشش برای سقف های شیب دار می باشد .

باغ ویلا

یکی از مهمترین مزیت های این سقف نسبت به دیگر متریال ها هماهنگی و هارمونی این متریال با انواع دکوراسیون داخلی و فضاهای سبز در طراحی باغ ویلا می باشد.

  • نورپردازی

    باغ ویلا

در طراحی باغ ویلا همچون سایر طراحی ها نورپردازی نیز بسیار امری مهم و ضروری به شمار می رود .

 نورپردازی به انتخاب سبک بستگی دارد به عنوان مثال برای طراحی داخلی کلاسیک به هیچ عنوان از لامپ های مدرن استفاده نمی شود و حتماً باید از لامپهای مناسب به این سبک استفاده شود این امر هم در طراحی داخلی و هم در محوطه سازی باید رعایت شود .

در طراحی ویلا پیشنهاد می شود تا جای امکان  از نور طبیعی بهره ببرید و همچنین  در کنار آن از نورپردازی مصنوعی اصولی استفاده کنید .

 

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات