طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی اصولی مطب فیزیوتراپی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 4 اسفند 1399 در ساعت 17 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مطب فیزیوتراپی محیطی است که در آنجا افراد تحت درمان قرار می گیرند . چنین فضایی باید بر اساس اصول طراحی شود تا مراجعین و پرسنل به بهترین نحو از آنجا استفاده کنند .

در ادامه چند نکته مهم جهت  طراحی دکوراسیون مطب فیزیوتراپی  به شما عزیزان ارائه می دهیم .

  • محل قرارگیری

مرکز فیزیوتراپی اگر در مجتمع‌ های توانبخشی و درمانی واقع شود بهتر است و توصیه می شود تا حد امکان این محیط در مجاورت قسمت هایی مثل کارهای درمانی ، پروتز و ساخت پروتز به دور از بخش های گفتار درمانی و شنوایی شناسی که نیازمند فضایی بدون هیاهو و فضایی آرام هستند ، واقع شود .

طراحی اصولی مطب فیزیوتراپی

طراحی اصولی مطب فیزیوتراپی

برای افراد معلول محیطی مناسب حتماً باید در نظر گرفته شود . دسترسی مراجعین به محل کار فیزیوتراپی باید تا حد امکان مناسب و راحت در نظر گرفته شود . در اینگونه مراکز باید از وسیله بالابر و رمپ مناسب استفاده کنید .

در مرکز ، مراجعه کنندگان باید بتوانند به راحتی از محوطه انتظار به محیط درمان وارد شوند و در محیط های درمانی نیز باید اصول بهداشتی رعایت شود و محیط باید قابلیت ضدعفونی شدن و شستشو را داشته باشد .

طراحی اصولی مطب فیزیوتراپی

 

  • سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی باید در محیطی قرار گیرد که دسترسی به آنجا راحت باشد و استفاده از توالت زمینی و فرنگی به تعداد کافی بهره مند باشد .مثلا برای پنجاه بیمار دو سرويس لازم است. 

در  طراحی دکوراسیون اداری و محیط‌ های درمانی باید از کفپوش های قابل شست و شو و کفپوش های مناسب به کار برد .

برای کف و دیوارهای سرویس های بهداشتی باید از جنس سنگ ، سرامیک یا کاشی استفاده کرد .

  • وسعت و اندازه

همه بخش ها باید بر اساس ظرفیت از فیوز مناسب و مجزا بهره مند باشد . محیط های فیزیوتراپی باید از سیستم های اساسی و علمی و بهره مند از لوازم ایمنی باشد .

 وسعت محیط کار فیزیوتراپی باید متناسب با نوع  بیماری ها و تعداد مراجعه کنندگان و متناسب با فعالیت های کل مراکز درمانی باشد .

طراحی اصولی مطب فیزیوتراپی

حتماً این نوع مراکز باید دارای برق اضطراری باشند .

در مراکز درمانی بزرگ باید از کپسول آتش نشانی و شیر آب آتش نشانی استفاده شود اما در مراکز کوچکتر باید یک کپسول آتش نشانی در دسترس باشد .

با توجه به میزان کار در مراکز فیزیوتراپی باید لوازم کمک های اولیه لازم در دسترس باشد ، اینگونه لوازم باید در فضایی مشخص قرار گیرند و در دسترس باشند .

تمامی سیستم برق باید توسط کابل منتهی و به شکل روکار با یک تابلو که قابلیت دسترسی داشته باشند انجام شود . فضاهای درمانی باید از نور کافی برخوردار باشند و در این مراکز نیز مانند دیگر مراکز درمانی نورپردازی امری مهم و ضروری می باشد.

 شما برای مطالعه ی سایر مقالات در خصوص کوراسیون منزل ، طراحی داخلی کلاسیک و همچنین  طراحی نمای ساختمان اعم از نمای مدرن و کلاسیک به بخش مقالات وبسایت گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات