طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی اتاق نشیمن ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 15 فروردین 1400 در ساعت 10 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی ویلا متشکل از طراحی انواع فضاهای مختلف از جمله نشیمن ، آشپزخانه ، اتاق خواب ، محوطه سازی و … می شود ، هر کدام از این فضاها دارای نقش های عملکردی و فضاسازی گوناگونی هستند و طراحی و درک مناسب فضا ها  باعث طراحی داخلی ویلا مناسب و اصولی میگردد به طوری که هم نیاز های کالبدی- فضایی افراد را برآورده کند و هم جذابیت و تنوع کافی را برای ساکنین ویلا به وجود آورد.

در بازسازی طراحی اتاق نشیمن ویلا به عنوان مرکز فضای مشترک اعضای خانواده و ساکنان ویلا و مرکز دورهمی  از اهمیت بالایی برخوردار می باشد تا اندازه ای که می‌تواند طراحی بقیه قسمت ها را تحت تاثیر قرار دهد .

رویکردهای بسیاری برای فضاسازی یک اتاق نشیمن وجود دارد که قطعاً این رویکردها تحت سلطه سبک طراحی ویلا هستند. به عنوان مثال اتاق نشیمن در ویلای مدرن با پلانی یکسره و باز ، تزئینات کم ، رنگ‌های خنثی و روشن و مبلمان مدرن تعریف می شود.

طراحی اتاق نشیمن ویلا

اتاق نشیمن در ویلای روستیک اولین فضایی است که باید حس گرما و صمیمیت روستا را القا کند.

در سطوح کف و دیوارهای آن از متریال طبیعی اکسپوز مخصوصاً سنگ های طبیعی و چوب استفاده می شود و البته به تبعیت از طراحی داخلی روستیک این فضا بدون المان های زینتی و ظریف که هیچ کاربردی هم ندارد ، می باشد.

تم های رنگی گرم و طبیعی و غیر براق یکی دیگر از ویژگیهای  اتاق نشیمن در ویلای روستیک می‌باشد و به همین دلیل استفاده از  یک شومینه آجری یا سنگی  ضروری است  .

 تمرکز بر عملکرد و ساده گرایی در اتاق نشیمن ویلایی مینیمال به اوج میرسد .  فضاهای روشن ، رنگهای سفید و خاکستری.  مرزهای نامرئی با فضاهای دیگر داخلی ویلا و مبلمان ساده و حداقل المان های تزیینی از مشخصات این فضا هستند .

آیتم های مهم در طراحی اتاق نشیمن ویلا

اتاق نشیمن به عنوان مرکز دورهمی ساکنان ویلا بهتر است در رابطه با فضاهای دیگر طوری قرار بگیرد که دارای دسترسی مناسبی به بخش های خصوصی مانند اتاق خواب ها و ورودی ویلا باشد و از طرف دیگر آشپزخانه و اتاق غذاخوری در ارتباط با آن در اولویت است .

طراحی اتاق نشیمن ویلا

  اتاق نشیمن  میتواند با اتاق پذیرایی همجوار باشد تا اگر لازم باشد از گنجایش فضای آن نیز استفاده شود .

  • جهت گیری

از آنجایی که اوقات بسیار زیادی در اتاق نشیمن میگذرانید این فضا حتماً باید رو به بهترین نور باشد . وجه جنوبی برای این منظور بسیار مناسب است زیرا در فصل های سرد از گرمای طبیعی و آفتاب برخوردار است و در تابستان خنک تر و دور از تابش نامناسب میباشد .

  • ابعاد و تناسبات در طراحی نشیمن ویلا

در واقع اندازه مساحت تخصیص یافته برای قسمت  نشیمن ویلا به ‌صورت نسبتی از تمام فضاهای داخلی ویلا تعیین می‌شود و در طراحی پلان ویلا حفظ این تناسب بسیار مهم می باشد  .

در طراحی ویلای به سبک مینیمال یا ویلای مدرن فضای نشیمن ادغام در فضاهای همجوار تعریف می‌شود اما در ویلاهای روستیک یا کلاسیک و رویکرد های سنتی دیگر محوریت این فضا بیشتر می باشد  .

طراحی اتاق نشیمن ویلا

البته باید در ایجاد تناسب مناسب بین طول ، عرض و ارتفاع آن بسیار دقت کنید مثلاً فضای کوچک با ارتفاع زیاد حس نا مناسبی را ایجاد می کند و برعکس فضای بزرگ با ارتفاع کم باعث احساس خفقان و تنگی فضا شود .

  • ارتباط با فضاهای نیمه محصور

پیشنهاد می شود فضاهای واسط ویلا به عنوان فضاهای نشیمن بیرونی ویلا ، در جهت تکمیل خدمات رسانی فضای نشیمن داخلی ویلا صورت گیرد ، در این صورت توسعه و بسط فضایی دلخواهی در اوقات  مختلفی از سال رخ می‌دهد .

  • میزان شفافیت

    طراحی اتاق نشیمن ویلا

پنجره بندی های وسیع رو به فضای پیرامون سایت ویلا ، درب های کشویی و شیشه ای باعث می‌شود که تسلط شفافیت بر صلبیت فضای نشیمن ویلا و نقطه قوت دکوراسیون داخلی ویلا داشته باشید البته این میزان  بنا بر سبک های گوناگون متغیر است اما در کلی ، ارتباط بصری  قوی با طبیعت این فضا را تبدیل به مکانی جذاب می کند .

 

3 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات