طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا در رابطه با طراحی مدرن آشپزخانه و ویژگی های آن توضیح داده خواهد شد ، امیدواریم از مطالعه ی این مقالع لذت ببرید .

با پیشرفت تکنولوژی و ارتقا سطح زندگی ، مبحث طراحی دکوراسیون داخلی رشد چشم گیری داشته است . بیشتر افراد جامعه ، طراحی و دیزاین منزل خویش را به هنر طراحان و معماران شاغل در شرکت های دکوراسیون داخلی می سپارند و دیگر از چیدمان شلوغ و نامناسب در منازل خبری نیست . البته انتخاب سبک طراحی ، همواره با توجه به روحیات و متناسب با نیاز کارفرما مشخص می شود و اجباری برای انتخاب یک سبک به خصوص وجود ندارد .

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن و ویژگی های آن

یکی از سبک های متداول که طرفداران زیادی نیز دارد ، طراحی داخلی مدرن است . این سبک طراحی که تمایل به چیدمان کاربردی و خلوت دارد ، برای زندگی در آپارتمان های کوچک بسیار ایده آل است . در این سبک طراحی از به کارگیری عناصر زائد که کاربردی ندارند ، به شدت اجتناب می شود . آسودگی و راحتی نهفته در ذات سبک طراحی مدرن ، با نیاز و علاقه مندی بسیاری از مردم همخوانی دارد .

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان نبض هر خانه ، اهمیت زیادی در طراحی داخلی منزل دارد . دقت در طراحی آشپزخانه می تواند سبب رفاه و راحتی بانوی خانه گشته ، آرامش را به ساکنین منزل هدیه نماید . همچنین نمی توان تاثیر زیبایی آشپزخانه بر کل خانه را نادیده گرفت . نظم موجود در آشپزخانه به راحتی تمیزی و انضباط را به ذهن بیننده منتقل می کند و باعث ایجاد انرژی مثبت در فضا می گردد .

سبک طراحی آشپزخانه باید هماهنگ با سایر قسمت های خانه باشد . به عنوان مثال اگر سبک طراحی سالن پذیرایی در یک منزل مسکونی ، کلاسیک یا مدرن باشد لزوما سبک طراحی آشپزخانه نیز باید از همان سبک تبعیت نماید . گزینش و انتخاب المان های موجود در آشپزخانه باید منطبق با نیاز کاربران خانه باشد و نوع سبک زندگی ، تاثیر زیادی در این مورد دارد . چنانچه چیدمان آشپزخانه به درستی صورت گیرد ، فضایی زیبا در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت که از نظر کارایی نیز در سطح بالایی است .

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن و ویژگی های آن

مشخصه های آشپزخانه مدرن

اگر سبک مدرن شیوه مورد نظر کارفرما برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه باشد ، وجود ویژگی های منحصر به فردی در فضا بدیهی خواهد بود . منظور از سبک مدرن در طراحی ، خلق طرح های عجیب و نامتعارف نیست . بلکه خلق فضایی به دور از تجملات فریبنده و کاملا کاربردی است که ساده و بی پیرایه باشد . در طراحی مدرن لوازم مورد نیاز خانواده در معرض دید قرار نمی گیرد و آشپزخانه بسیار خلوت به چشم می آید . همچنین جای گیری تجهیزات آشپزخانه به نحوی خواهد بود که دسترسی به آنها کاربر را دچار زحمت نمی کند .

در آشپزخانه های مدرن از فضای موجود بهترین استفاده صورت می گیرد . چنانچه تامین نور آشپزخانه مدرن به وسیله منابع نوری غیر طبیعی صورت گیرد، استفاده از نور مخفی  بهترین نتیجه را ایجاد خواهد نمود . همچنین نورپردازی در سبک مدرن با توجه به محل قرار گیری عناصر مهم و کاربردی مانند سینک ظرفشویی ، اجاق گاز و ... انجام می شود . رنگ های غالب در آشپزخانه نیز با توجه به رنگ سایر قسمت های خانه انتخاب می شود و هماهنگی در این زمینه بسیار مهم و ضروری است .

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن و ویژگی های آن

ویژگی المان های موجود در آشپزخانه مدرن

مهمترین المان و عنصر موجود در آشپزخانه که تاثیر زیادی در نتایج طراحی داخلی کلاسیک و مدرن ایجاد می کند ، کابینت است . کابینت های به کار گرفته شده در سبک مدرن ، ازسطح صاف و صیقلی برخوردار هستند . در این سبک طراحی به هیچ وجه سطوح تراش خورده و منبت کاری شده دیده نمی شود . دستگیره ها در طراحی مدرن حذف شده و کابینت ها مجهز به سیستم آرام بند هستند . کابینت های موسوم به جزیره در این سبک ، جایگاه بالایی دارند و اغلب کارفرمایان تمایل به نصب این بخش در دکوراسیون خود دارند .

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن و ویژگی های آن

تجهیزاتی که در آشپزخانه مدرن به کار گرفته می شوند ، از نوع نقره ای رنگ و براق هستند . البته اگر رنگ کابینت هایی که آشپزخانه با آن دکور شده سفید باشد ، استفاده از یخچال ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و کلا تجهیزات سفید رنگ ارجحیت خواهد داشت . به طور کلی در طراحی مدرن طیف رنگ های خنثی مورد استفاده قرار می گیرد .

 

3 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات