طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شیوه و مراحل بازسازی منزل

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 31 خرداد 1400 در ساعت 12 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه آپارتمان نشینی در شهرها گسترش چشم گیری داشته است . تعداد زیادی از خانه های قدیمی روزانه تخریب شده و جای خود را به یک ساختمان بلند مرتبه و یا یک آپارتمان می دهند . اما هنوز هم صاحبان بسیاری از خانه های ویلایی قدیمی تمایل به سکونت در منزال پیشین خود دارند و  حاضر به ترک آن نیستند . این گروه برای اینکه بتوانند با آسودگی خاطر به زندگی در خانه قدیمی و کهنسال خود ادامه دهند ، باید در جهت بازسازی منزل خود اقدام نمایند که این امر مستلزم صرف زمان و هزینه زیاد می باشد و پروسه طولانی و پر درد سری خواهد داشت . از این رو توصیه می شود افراد کار را به کاردان سپرده و تنها به ارائه درخواست ها و نتایج مورد نظر بسنده نمایند .

شیوه و مراحل بازسازی منزل

خانه های قدیمی با توجه به سطح آسیب دیدگی و قدمت آنها مورد بازسازی و نوسازی قرار می گیرند . بازسازی منزل با نوسازی آن تفاوت دارد اما اغلب این دو واژه به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند . یک خانه در زمانی که دچار آسیب های جزئی شده باشد صرفا نیازمند نوسازی خواهد بود یعنی تنها در جهت نقاشی دیوارها و کارهایی از این دست برای آن اقدام می شود . اما واژه نوسازی در زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد که لازم است ساختمان از ریشه و اساس مورد تعمیر قرار گیرد . برای بازسازی اغلب لوله کشی ها و سایر تجهیزات و تاسیسات ساختمان تعویض می شوند . حتی نقشه و پلان داخلی نیز دستخوش تغییر واقع شده و طرح جدیدی برای آن در نظر گرفته می شود .

شیوه های بازسازی منازل

شیوه و مراحل بازسازی منزل

برای بازسازی خانه می توان دو شیوه مختلف تعریف نمود . در روش اول که به بازسازی سبکی معروف است ، تنها به تعویض قطعات آسیب دیده پرداخته می شود و سبک کلی طراحی داخلی منزل حفظ می شود  . اما در شیوه دوم بازسازی جهت حفاظت از ساختمان صورت می گیرد که این کار به دلیل تضعیف ساختمان صورت می گیرد و هدف اصلی آن تقویت بنا از طریق مقاوم سازی دیوارها و ستون ها می باشد .

دریافت مجوز برای انجام بازسازی منازل

دریافت مجوز برای انجام کلیه فعالیت های بازسازی ضرورت ندارد . تنها در صورتی باید قبل از ورود به فاز اجرایی ، اقدام به دریافت مجوز شود که کاربری فضا تغییر نماید . کارهایی از قبیل بازسازی پشت بام منزل ، کف سازی منازل ، گچکاری و رنگ آمیزی ، تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی منازل و موارد دیگری از این دست که تغییری در کاربری ایجاد نمی کنند بدون دریافت مجوز انجام می گردد .

بازسازی نما در ساختمان نیز نیاز به دریافت مجوز ندارد و ایجاد تغییرات ظاهری در محوطه سازی حیاط ، نصب آبنما و یا احداث استخر برای استفاده ساکنین نیازمند اخذ مجوز نیستند . نصب تجهیزات الکتریکی و افزودن المان های مکانیکی نیز در هر زمان از طریق کاربران مجاز می باشد و انجام عملیات سیم کشی و لوله کشی نیز بلامانع می باشد .

مراحل لازم برای انجام بازسازی منزل

برای انجام صحیح بازسازی خانه ها باید فرآیند آن به طور دقیق مشخص شود . در گام نخست باید فضا و ابعاد آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد و انتظارات کارفرما از نتیجه بازسازی نیز مشخص گردد . همچنین میزان بودجه ای که برای انجام بازسازی و یا نوسازی در نظر گرفته شده است نیز باید مورد توجه قرار گیرد . در صورت کمبود منابع مالی لازم است فعالیت هایی که برای اجرای بازسازی تعریف می شوند ، اولویت بندی شوند .

در گام بعد لازم است طرحی درخور برای ایجاد تغییر و تعمیر معین شود . برای این کار بهتر است با کارشناسان شرکت معماری مشورت شود و تجربیات این افراد را در این زمینه مورد توجه قرار داد . از آنجا که انجام بازسازی نیازمند برخورداری از دانش فنی قوی می باشد و لازم است در طول انجام مراحل اجرایی با افراد متخصص گوناگونی هماهنگی صورت گیرد ، بهتر است پروژه بازسازی ساختمان به صورت کنترات به یک پیمانکار کاربلد سپرده شود تا نتیجه حاصل با نتیجه مورد انتظار همخوانی و قرابت داشته باشد . در این مرحله فاز اجرایی آغاز خواهد شد و لازم است کارفرما در همان ابتدا انتظارات خود از مصالح مصرفی را با پیمانکار در میان بگذارد . اتمام فاز اجرایی پایان بخش پروژه بازسازی و نوسازی خواهد بود .

6 / 10
از 10 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات