طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 21 آبان 1398 در ساعت 16 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ و متریال عامل مهمی در شکل دادن فضای یک خانه در بازسازی منزل آن هستند . در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا برای اینکه بتوانیم فضایی مناسب را در خانه ایجاد کنیم باید بدانیم از چه رنگ و متریالی برای دیوار های خانه در بازسازی ساختمان ، استفاده کنیم تا دکوراسیون لوکس را در خانه ایجاد کنیم .

اما امروزه با وارد شدن کاغذ دیواری به فضای داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها این عنصر به راحتی میتواند جای رنگ ها و متریال ها بر روی دیوار را بگیرد . با توجه به اینکه استفاده از کاغذ دیواری برای دیوارها امروزه طرفدارن زیادی پیدا کرده است و شرکت های سازنده آنها انواع و اقسام کاغذ های دیواری را برای فضای داخلی خانه ها طراحی کرده اند ، مردم با طیف وسیعی از کاغذ دیواری ها در انواع رنگ ها و نقوش و جنس ها مواجه هستند که میتوانند از آنها برای دکوراسیون داخلی منازل خود استفاده کنند .

انتخاب رنگ و نقش مناسب

برای اینکه بتوانیم کاغذ دیواری مناسب برای دیوار خانه هایمان را انتخاب کنیم باید به این نکته توجه داشت که کاغذ دیواری ای را انتخاب کنیم که پس از گذر زمان از تصویر و نقش آن خسته نشویم چون تغییر  و تعویض آنها ممکن است مشکلات زیادی را برای فضای داخلی خانه به وجود آورد چون اکثر کاغذ دیواری ها پس از نصب بر روی دیوار به راحتی کنده نمیشوند . هم چنین باید کاغذ دیواری را اجرا کنیم که با رنگ و متریال سایر فضاها و مبلمان خانه همخوانی داشته باشد و با انها هماهنگ باشد و بتواند هارمونی فضایی جذابی را در خانه ایجاد کند .

توجه به فضاها

باید بدانیم که از این کاغذهای دیواری در کدام قسمت خانه میتوان درست استفاده کرد . مسلما انتخاب یک تم و رنگ کاغذ دیواری ها برای تمام فضاهای خانه مناسب نیست و برای هر فضایی با توجه به ابعاد و متراژ هر قسمت باید از کاغذ دیواری های مناسب استفاده کرد . مثلا ممکن است کاغذ دیواری که از طرح ها و نقش های برجسته استفاده میکند برای اتاق خواب های کوچک مناسب نباشد .برای بازسازی ساختمان فضای نشیمن هم به همین ترتیب باید از کاغذی استفاده کرد که با اجرای آن فضای نشیمن کوچک به نظر نیاید . توجه به کیفیت کاغذ دیواری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .

انواع کاغذ های دیواری

کاغذ دیواری کاغذی : این کاغذ ها که اولین نمونه های کاغذ های دیواری به حساب می آمدند از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند و پس از اجرا دوام زیادی نمی آوردند و پس از یک یا دو سال دچار خرابی و پاره شدن نیز میشدند .

کاغذ دیواری پی وی سی با روکش وینیل : به دلیل این روکش وینیل این کاغذ ها دوام بالاتری دارند .  هم چنین میتوان آنها را به راحتی تمیز کرد و مقاوم تر نیز هستند .

کاغذ دیواری نانو : با پیشرفت تکنولوژی این کاغذهای دیواری نانو در اجرای دکوراسیون داخلی منزل به وجود آمدند . این کاغذ ها نیز دوام بالایی دارند و بخاطر داشتن نانو بسیار کم کثیف میشوند و به راحتی نیز میتوان آنها را تمیز کرد . هم چنین تغییر رنگ ندارد و در برابر نور خورشید نیز مقاومت بالایی دارد. این کاغذ های دیواری به دلیل داشتن نانو قیمت بالاتری نسبت به بقیه کاغذ ها دارد .

کاغذ دیواری های برجسته : این کاغذ ها از الیاف مصنوعی تشکیل میشوند و شستشوی انها نیز راحت است . این برجستگی نقوش در کاغذ دیواری ها میتواند فضا را جذاب تر و زیبا تر کند . باید سعی کرد در استفاده از کاغذ دیواری ها به کیفیت ، قابل شستشو بودن ، مقاومت در برابر پاره شدن و خرابی توجه کرد و آن را در طراحی ها به مرحله اجرا در آورد .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات