طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرایط یک معماری موفق

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در حصول نتیجه مطلوب از تلاش طراحان برای خلق یک اثر موفق ، عوامل گوناگونی دخیل هستند . اما مهمترین عامل تاثیر گذار در ارائه موفق طراحی داخلی ، دانش و تجربه شخصی معمار است . روشن است که عوامل دیگری از قبیل تطابق درخواست کارفرما با موقعیت مکانی در نظر گرفته شده نیز در رسیدن به یک طرح معماری موفق موثر هستند . اما چنانچه فرد معمار در کار خود متخصص و حرفه ای باشد ، می تواند با وجود تضادها و ناهماهنگی نیز طرح گیرایی ارائه دهد .

برای داشتن یک معماری موفق ، لازم است از هنر و تجربه یک معمار کاربلد بهره گرفت . اما به راستی معماران موفق چه ویژگی هایی دارند که باعث شهرت آنان در بین سایرهمکاران و کارفرمایان گشته است؟

مشخصه های معماران موفق

شرایط یک معماری موفق

اغلب طراحانی که به دریافت صفت "معمار موفق"  نایل آمده اند ، دارای ویژگی های زیر هستند :

  • یک معمار موفق از هوش سرشاری برخوردار است .
  • خلاقیت از ویژگی های بارز معماران موفق است .
  • مهارت حل مسئله معماران برتر در سطح بالایی قرار دارد .
  • فن بیان قوی معماران موفق از اصلی ترین ویژگی های آنان است .
  • معماران شهیر سخت کوش و پرکار هستند .
  • نسبت به کار تیمی متعهد و علاقه مند هستند .
  • به انجام کارهای غیر معمول توجه نشان می دهند .
  • اهل مطالعه و ارتقاء دانش خویش هستند .

مهمترین نکته در ارائه یک طرح جامع و ماندگار در معماری موفق

معماران موفق برای ارائه طرح جذاب و فریبنده که از نظر کاربردی نیز نیازهای کارفرما را تامین نماید ، جلسه ای با فرد کارفرما در محل شرکت معماری برگزار می کند . در طی این جلسه مهم نیازها و عوامل دغدغه ساز برای کارفرما به طور دقیق مشخص می شود . همچنین درخواست های کارفرما طبقه بندی و اولویت بندی می گردد تا در مرحله ترسیم طرح، با توجه به آن ها، پلان ها و نقشه های طراحی دکوراسیون داخلی تنظیم شود . در واقع جلسه مشاوره بین کارفرما و معماران را می توان نبض طراحی معماری صحیح دانست .

تفاوت یک معمار موفق با سایر همکاران

شرایط یک معماری موفق

با کمی دقت مشخص می شود که تفاوت یک معمار حرفه ای و متخصص با سایر همکاران وی در داشتن یک رزومه کاری بسیار قوی است که کارفرمایان را کاملا متقاعد به سپردن پروژه به ایشان می نماید . کارفرمایان با بررسی نمونه کارهای اجرا شده توسط معمار به ارزشمند بودن طرح های ارائه شده پی خواهند برد . در نتیجه بدون هر گونه تنش و واهمه ای کار خویش را به شرکت طراحی داخلی و معماربرجسته شاغل در مجموعه خواهند سپرد .

معماران برتر زمان هایی را اختصاص به معاشرت با صاحبان مشاغلی که ارتباط نزدیک با حرفه معماری دارند ، می نمایند . به این ترتیب با آگاهی یافتن از مسائل و مشکلات موجود در مرحله اجرا ، سعی در طرح ایده هایی می نمایند که مشکلات اجرایی در آنها لحاظ شده باشد . به همین علت نتیجه حاصل پس از اجرا کاملا منطبق با طرح اولیه بوده و رضایت کارفرما را به دنبال خواهد داشت .

محدودیت بودجه ، مسئله ای است که معماران را در برخی پروژه ها به چالش وا می دارد . معماران موفق با توجه به دانش و آگاهی کافی خویش به خوبی این مسئله را مدیریت می نمایند و نتیجه مطلوبی را رقم می زنند . همچنین معماران با سابقه از بروز مشکلات احتمالی در روند پروژه به خوبی آگاهی دارند و با اقدامات به موقع خود سعی در پیشرفت صحیح کار نموده و از توقف کار جلوگیری می نمایند .

نقش نرم افزار ها در طراحی معماری موفق

تمام معماران برای ارائه طرح های ذهنی خود نیاز به ترسیم آن بر روی کاغذ و ارائه به کارفرما و همکاران خود دارند . در گذشته ابزاری که در این مرحله مورد استفاده قرار می گرفت ، تنها کاغذ و مداد طراحی بود . اما امروزه طرح های اسکیس از طریق نرم افزار های موجود در رشته معماری ترسیم می گردند . امروزه نرم افزارها یکی از ابزارهای اصلی کار معماران و طراحان محسوب می شوند .

معماران موفق تسلط کافی روی نرم افزارهای تخصصی رشته خود دارند و برتری خود را در این شاخه نیز در طول زمان حفظ می کنند . ارائه طرح های اولیه که با نرم افزار طراحی شده است ، دید مثبتی را برای کارفرمایان ایجاد می نماید . همچنین جزئیات در طرح های ارائه شده با این شیوه به صورت کامل طرح ریزی می گردد و از بروز ابهامات در طی مراحل آتی کار جلوگیری می نماید .

برای مطالعه ی سایر مقالات در خصوص طراحی داخلی کلاسیک ، طراحی داخلی منزل ، دکوراسیون لوکس و سایر مطالب مرتبط با معماری و طراحی داخلی به وبسایت رسمی گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات