طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شب یلدا و دکوراسیون با خاص ترین ایده ها

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 27 آذر 1402 در ساعت 16 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تزیین و دکوراسیون خانه در شب یلدا 

شب یلدا را می توان یکی از شب های مهم و ارزشمند در فرهنگ ایرانی دانست که دارای رسم و رسوم ها و المان های مخصوص به خود می باشد. در این شب که بلندترین شب سال بوده افراد یک خانواده دور هم جمع شده و سعی در جشن گرفتن آن دارند و این کار را با ترکیب صمیمیت، شعر، غذاها و میوه های لذیذ و استفاده از المان های مخصوص این شب انجام می دهند. به همین دلیل می توان مشاهده کرد که بسیاری از افرادی که میزبانی مجلس و مهمانی به عهده آن ها در این شب می باشد به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود برای این شب و بخشیدن حس و حالی یلدایی به فضای خانه ی خود می باشند.

شب-یلدا-و-دکوراسیون-2

همچنین در سطح شهر نیز در این شب افراد به جشن و پایکوبی پرداخته و به همین دلیل می توان مشاهده نمود که مغازه ها و فروشگاه ها برای جذب افراد به سمت خود طراحی ویترین و داخلی مغازه خود را به سبک یلدا درآورده و از المان های مربوط به آن استفاده می کنند. با هیرادانا همراه باشید.

تغییر دکوراسیون داخلی منزل در شب یلدا چگونه می تواند باشد؟

  • استفاده از شمع و شمعدانی در فضا

شمع ها دارای نوری زیبا می باشند و به همین دلیل استفاده از آن ها می تواند فضایی شاعرانه و زیبا به محیط ببخشد. استفاده از این عنصر در سفره و میزی که ظروف و میوه های شب یلدا را چیده اید باعث تکمیل تر شدن و زیباتر شدن سفره و میز شما می شود. نکته ای که راجع به شمع ها جالب است که بدانید این است که دارای انواع مختلفی بوده و به همین دلیل می توانند در انواع سبک های دکوراسیون ها استفاده شوند. درواقع برای استفاده از شمع در چیدمان منزل در شب یلدا باید به چگونگی شمعدانی بیشترین توجه شود. در سبک دکوراسیون کلاسیک اصولا از شمعدانی های نقره ای و طلایی که دارای کنده کاری و جزییات زیادی می باشند و مخصوص شمع های بلند هستند استفاده می شود. در حالی که در سبک دکوراسیون مدرن از شمع های ساده تر و معطر و یا شمع های شکل دار می توان بهره برد.

شب-یلدا-و-دکوراسیون-3

  • استفاده از کوسن های قرمز و سبز برای مبلمان مدرن

یکی از ترفندهای دکوراسیون منزل در شب یلدا استفاده از رنگ های مخصوص به این شب در جزییات مختلف خانه می باشد. از آسانترین کارهایی که می توان در تغییر دکوراسیون این شب انجام داد استفاده از کوسن هایی با رنگ قرمز و سبز و یا کوسن هایی که طرح هایی به این رنگ ها دارند برای مبلمان روشن خود می باشد. برای مثال اگر شما مبلمانی به رنگ کرمی یا سفید دارید این کار می تواند جذابیت و زیبایی زیادی را به فضای شما ببخشد. علت استفاده از این رنگ ها در شب یلدا این است که میوه هایی که در این شب استفاده می شوند اغلب به این رنگ بوده و همین موضوع این دو رنگ را از رنگ های اصلی شب یلدا در ذهن عموم قرار داده است. از طرفی قرمز و سبز مکمل یکدیگر بوده و به همین دلیل اگر در کنار هم قرار بگیرند می توانند ترکیب زیبایی را خلق کنند.

شب-یلدا-و-دکوراسیون-4

  • اضافه کردن المان های طلایی در دکوراسیون کلاسیک

سبک دکوراسیون کلاسیک در دکوراسیون داخلی استفاده از رنگ های تند و زنده را نمی دهد و از رنگ های باشکوه و گرم برای طراحی فضا و عناصر استفاده می کند. به همین علت در طراحی دکوراسیون منزل در شب یلدا در خانه هایی که به سبک دکوراسیون کلاسیک هستند بهتر است از المان هایی که دارای رنگ هایی مانند طلایی می باشند استفاده نمود. برای مثال ظروف طلایی، سماور و کتری طلایی، رومیزی های طلایی و ... همه و همه می توانند باعث یلدایی کردن فضا و زیباتر کردن دکوراسیون منزل متناسب با ویژگی ها و ارزش های شب یلدای ایرانی بشوند.

  • استفاده از ظرف های قدیمی

شب یلدا خود یک شب باستانی و برگرفته از اصیل ترین سنت های ایران می باشد و به همین دلیل عناصر و المان های سنتی در دکوراسیون داخلی منزل در این شب می تواند تاثیر زیادی روی حس و حال فضا بگذارد. از جمله عناصری که می توان استفاده نمود ظروف مختلف قدیمی و سنتی می باشند. برای مثال ظروف سفالی و برنجی می توانند گزینه های خوبی باشند. می توانید میوه ها، آجیل ها و دیگر موارد مربوط به پذیرایی مهمانان را در این ظروف چیده و روی میزها قرار دهید و یا اینکه از ظروف سنتی به عنوان دیوار کوب در فضای پذیرایی و نشیمن استفاده کرده و حس و حالی سنتی به فضای خانه ی خود ببخشید.

شب-یلدا-و-دکوراسیون-5

  • استفاده از رومیزی های سنتی

ایرانی در طراحی پارچه طرح های مربوط به خود را دارند که از جمله ی آن ها می توان به طرح ترمه و چند ضلعی اشاره نمود. استفاده از رومیزی هایی با ترکیب رنگ فیروزه ای و قهوه ای و کرم با طرح های ترمه می تواند جان و روحی سنتی به فضای خانه ی شما ببخشد. همچنین ترکیب این رومیزی ها با ظروف قدیمی و عناصر دکوراتیو سنتی می تواند ترکیبی بسیار ایرانی را پدید بیاورد که مناسب دکوراسیون منزل در شب یلدا می باشد. از این رومیزی ها در دکوراسیون کلاسیک و حتی در دکوراسیون مدرن نیز می توان استفاده نمود.

تغییر دکوراسیون مغازه در شب یلدا چگونه صورت می گیرد؟

  • استفاده از انارهای خشک در ویترین

یکی از جمله ترفندهایی که می توان از آن در مناسبت های مختلف برای طراحی ویترین مغازه و وفق دادن آن با مناسب استفاده نمود استفاده از المان های مربوط به مناسب به صورت آویزان از سقف می باشد. برای مثال در شب یلدا می توان انارهای خشک شده یا ساختگی را در ابعاد مختلف رو در ارتفاعات متفاوت از سقف آویزان کرده و حس حالی یلدایی را به فضا بخشید. همچنین می توان در سقف های مختلف طبقات باکس های ویترین و یا کف آن از این المان استفاده نمود.

  • استفاده از برچسب های انار و هندوانه روی شیشه های ویترین

یکی از ساده ترین و ارزان قیمت ترین روش ها در تغییر دکوراسیون مغازه برای مناسبت های مختلف مانند شب یلدا استفاده از برچسب های متناسب روی ویترین و شیشه های مغازه می باشد. در شب یلدا نیز می توان شعری از حافظ، انار و هندوانه، دانه های برف و ... را با نظمی خاص روی شیشه ها چسباند تا حس و حالی یلدایی به مغازه داده و افراد را به سمت خود بکشاند. نکته ای که در این ترفند باید به آن توجه کنید این است که نباید از برچسب های زیادی استفاده نمود چرا که تمامی دید مشتریان به ویترین را خواهد گرفت و نتیجه ای عکس به دنبال خواهد داشت.

شب-یلدا-و-دکوراسیون-6

  • استفاده از بادکنک های قرمز و آبی

یکی دیگر از معمول ترین ترفندهایی که مغازه داران و صاحبان فروشگاه در تزیین و تغییر دکوراسیون مغازه و فروشگاه خود در شب یلدا استفاده می کنند استفاده از بادکنک های قرمز و سبز می باشد. اگر فروشگاه و مغازه مساحت و متراژ زیادی داشته باشند می توان از این بادکنک ها در فضای داخلی و اگر کوچک باشند در قسمت ورودی و یا ویترین استفاده نمود. همچنین می توان با ترکیب بادکنک های قرمز و سب در قسمت ورودی فضایی مخصوص برای وارد شدن را ایجاد نمود که حتما توجه رهگذران را جلب کرده و به سمت خود می کشاند.

  • استفاده از ظروف به شکل انار شیشه ای

ظروف شیشه ای از جمله ی دیگر اکسسوری های محبوب در دکوراسیون مغازه در شب یلدا می باشند. امروزه ظرف های شیشه ای با طرح انار در ابعاد مختلف در بازار موجود می باشند که هم در طراحی داخلی منزل و هم مغازه می توانند استفاده شوند. در کنار هم چیدن ابعاد مختلف این ظروف اناری در ویترین و قسمت های مختلف مغازه می تواند باعث زیباتر شدن فضا شود. از این ظروف می توان برای قرار دادن میوه، آب، شمع و ... استفاده نمود و به همین علت بسیار کاربردی نیز می باشند.

جهت دریافت ایده برای خلق بهترین دکوراسیون برای دیزاین شب یلدا برای دکوراسیون منزل و محل کار برای شب یلدا با هیرادانا در تماس باشید.

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات