طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک کلاسیک در دکوراسیون چه میزان طرفدار دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 7 شهریور 1400 در ساعت 10 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک کلاسیک را می توان همان سبک قدیمی و سنتی غرب دانست که کمی امروزی شده و ظاهر مدرن به خود گرفته است . در این سبک به تقارن و نظم اهمیت زیادی داده می شود و هر عنصری باید حتما در جایگاه خودش باشد . زیرا هر عنصر تعریف مشخص و معین خود را داراست . این سبک در گذشته حس اصالت ، سنگینی و گرمی را برای ما به ارمغان می آورده و امروزه هم به همین گونه است و می توان گفت اصالت حسی جدا نشدنی از این سبک است .

 

ویژگی های مخصوص دکوراسیون کلاسیک :

  • تقارن در این سبک اهمیت بسزایی دارد .

می توان تقارن را بارزترین ویژگی دکوراسیون کلاسیک دانست . مبلمان همه به صورت جفت هستند که حتما باید روبروی یکدیگر قرار بگیرند ، این کار سبب می شود فضا دارای نظمی گیرا باشد .

سبک کلاسیک در دکوراسیون چه میزان طرفدار دارد ؟

  • نظم عنصری جدا نشدنی از این سبک است .

می توان گفت بی نظمی در طراحی داخلی این سبک هیچ جایگاهی ندارد و مبلمان و هر عنصر تزیینی جایگاه مخصوص به خودش را دارد .

  • ترکیب رنگی در این سبک به طور خاصی صورت می گیرد .

اصولا در طراحی داخلی منزل یا طراحی ویلا به این سبک از رنگ های گرم ، اصیل و آرام استفاده می شود تا هرچه بیشتر حس اصالت را به بیننده القا کند . این سبک را میتوان مخالف رنگ های تند و زننده دانست .

  • استفاده از وسایل چوبی از دیرباز در این سبک رواج داشته است .

مبلمان ، کمدها و پارتیشن های چوبی را می توان عناصر جدانشدنی سبک کلاسیک دانست که در طراحی داخلی به شیوه ی کلاسیک حتما استفاده می شود .

دکوراسیون کلاسیک ویژگی های زیادی دارد که این سبک را از دیگر سبک ها شدیدا متمایز می کند ولی می توان گفت که این چند ویژگی ، ویژگی همیشگی ، جدا نشدنی و بارز در طراحی داخلی به این سبک هستند .

 سبک کلاسیک در دکوراسیون چه میزان طرفدار دارد ؟

 

دکوراسیون کلاسیک در قسمت های گوناگون خانه

نشیمن یا اتاق پذیرایی به سبک کلاسیک :

احتمالا هنگام چیدمان نشیمن به سبک کلاسیک اولین چیزی که ذهن شما را به خود مشغول می کند انتخاب مبلمان است . مبلمان در این سبک نه به اندازه ی مبلمان سلطنتی و استیل نقش و نگار دارد و نه به اندازه ی مبلمان امروزی ساده است . تزیینات دارد ولی به اندازه ، همچنین سادگی خودش را هم حفظ می کند تا اصالت را به خوبی القا کند .

ویترین ها و کمدهای چوبی شیشه ای را می توانید در نشیمن به عنوان فضایی که میتوان در آن ظروف تزیینی گرانبها را قرار داد استفاده کنید و پرده های بلند و فاخر هم گزینه ی خوبی برای طراحی داخلی نشیمن به سبک کلاسیک است . استفاده از گچ بری ها و کناف برای تزیین دیوار هم از دیگر تزییناتی است که در این سبک می توان به خوبی استفاده کرد و حس و حال کلاسیک را به فضا القا نمود .

آشپزخانه به سبک کلاسیک :

کابینت ها در آشپزخانه در هر سبکی ، بیش از هر چیز دیگری به چشم می آیند و در دکوراسیون کلاسیک هم این قضیه مستثنی نیست . کابینت ها در این سبک اصولا چوبی و با کندکاری های کلاسیک ساخته می شوند و از رنگ های کرم ، بژ و ملایم برای آنها استفاده می شود .

اتاق خواب به سبک کلاسیک :

در اتاق خواب سرویس خواب بیشتر از هر چیزی توی چشم است و برای اینکه اتاق خواب حس کلاسیک را کاملا القا کند بهتر است از تخت خوابی که تاج با کندکاری های کلاسیک دارد استفاده شود و کمدها و میزهای پاتختی و کتابخانه هم دارای کندکاری های کلاسیک باشند .

سرویس بهداشتی و حمام به سبک کلاسیک :

در سرویس بهداشتی و حمام به این سبک بهتر است از روشویی هایی استفاده شود که کابینت دار هستند و از آنجایی که رنگ هایی با تن کرم ، قهوه ای و بژ از رنگ های پر طرفدار در دکوراسیون داخلی این سبک هستند ، می توانید از این رنگ ها برای کابینت روشویی ، کاشی ها و مابقی وسایل و تزیینات سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید تا حس کلاسیک به خوبی به فضا داده شود .

سبک کلاسیک در دکوراسیون چه میزان طرفدار دارد ؟

کلام آخر

سبک کلاسیک در طراحی منزل و یا طراحی ویلا سبکی است که گذشته و امروز را به هم پیوند میزند . حس اصالت گذشتگان را برای شما به ارمغان می آورد و همزمان حس امروزی و رو به مد و مدرن بودن را هم برای شما ایجاد می کند و به همین منظور است که طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است . پس پیشنهاد می کنم اگر شما مهندس و طراح یک شرکت دکوراسیون یا کارفرمایی خوش سلیقه هستید به استفاده از این سبک در طراحی داخلی منزل یا ویلای خود ، بیشتر فکر کنید .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات