طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک مینیمال در معماری داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 27 خرداد 1399 در ساعت 16 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اغلب افرادی که به دنبال آرامش و سکوت و خلوت کردن هستند،  به سبک مینیمال-مینیمالیسم  علاقه‌مند هستند .می توانند ساده گرایی و دوری از هر شلوغی را در جنبه های زندگی این افراد مشاهده کرد .افرادی که ساده زیستی را الگوی خود قرار می دهند و در بحث طراحی داخلی فضا را دنبال می‌کنند. اگر شما به دنبال سبک‌مینیمال هستید می توانید در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان شرکت معماری  هیرادانا تهیه شده است آن را دنبال کنید.

 نام دیگر این سبک کمینه گرایی است که خطوط صاف و مستقیم، فضاهای مات و خلوت با حداقل ها و ساده زیستن از ویژگی های این سبک است.

 ویژگی های سبک مینیمال در معماری داخلی

سبک مینیمال در معماری داخلی

 یکی از  مکتب های معماری مدرن است که در اواخر قرن بیستم میلادی بوده است .محتوای این سبک می توان با پرداخت کمتر به تزئینات و جزئیات تاکید بر سادگی و خلوص گرایی کرد و دکوراسیون و مبلمان فضا بیشترین تاثیر روانی را در محیط ایجاد می‌کند که این نگرش ساده گرایانه در انسان در برابر محیط زندگی خود است.

 همچنین طراحی فضاها به صورت باز می باشد که از هرگونه مخفی گرایی پرهیز می‌کند و به‌جای آن شفاف‌سازی را روشن مینماید. سبک مینیمالیست بسیار ساده و بدون زرق و برق است که می توانید در کمال سادگی یک دکوراسیون لوکس را داشته باشید به همین دلیل شعار معروف این سبک "هر چه کمتر بهتر " است کهدر همه بخش‌های این سبک این شعار خودنمایی می کند و جالب است که این شعار برخلاف سبک‌های سنتی و کلاسیک می باشد.

استفاده از رنگ

سبک مینیمال در معماری داخلی

 به طور کلی استفاده از رنگ مات در  پیش زمینه فضای خانه و یک یا دو رنگ برای بررسی کردن مبلمان لازم است و دیگر متعلقات و اکسسوری فضا باید به گونه ای انتخاب شوند که رنگ های خنثی و ملایم ها به وجود آورد.

طریقه نورپردازی در سبک مینیمال

 نورپردازی مانند انتخاب رنگ بسیار  پر اهمیت است. شما باید از رنگ های ملایم و خنثی یعنی رنگ سفید و آبی استفاده کنید و در نور و روشنایی هم از همین رنگ ها برای محیط پیرامون خود استفاده کنید. نور طبیعی در این فضا بسیار کاربرد داشته و کمک به دلنشین و تمیز کردن فضا برای ساکنین میکند.

 انتخاب مبلمان

سبک مینیمال در معماری داخلی

 با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد هرچه مبلمان کمتر باشد بهتر میباشد. در حقیقت می توانید  ظاهری ساده را در وسایل خانه به کار ببرید .شما باید وسایل دست و پاگیر اضافی را که در طراحی داخلی منزل می باشند را حذف کنید. همچنینین در انتخاب رنگ مبلمان باید سعی کنید از رنگ‌های مات و ملایم استفاده کنید تمام سطوح باید خلوت و ساده باشند و از هرگونه شلوغی و تزئینات اضافی پرهیز کنید تا در معرض آزادی و ازادی های فکری قرار گیرید. این سبک به سبک کلاسیک به دور از تزیینات و جزئیات است.

این روش مناسبی برای کسانی که در شهرها و محله های شلوغ و پر رفت و آمد زندگی می کنند میباشد. شما می توانید محیط خانه تان را به محیطی ارام و بدون دغدغه و به دور از شلوغی های شهر طراحی کنید.

 انتخاب متریال برای کف

سبک مینیمال در معماری داخلی

 برای جنس کف معمولا از جنس کف چوبی، بتونی، سنگی و غیره استفاده می‌کنند که باید به آن توجه داشته باشید.

 دیوارها را سعی کنید همیشه تمیز و ساده طراحی کنید .از تابلو ها و  قطعه اثر هنری روی دیوار تان طراحی کنید. همچنین می توانید از یک رنگ روشن مات برای دیوارها استفاده کنید. برای خاص بودن و فضا گاهی نیز می توانید با یک کنتراست فضا را زیباتر کنید.

اگر به طور کلی به این سبک مینیمال را توضیح دهیم به شرح زیر می باشد

استفاده از رنگ های خنثی خنک و مات

استفاده از نورپردازی ملایم و خنثی و رنگ‌های سفید و آبی

فضاهای بزرگ به همراه پلان باز

استفاده از کمترین تعداد مبلمان و دکوریجات

فقط به کارگیری ضروریات و دوری از هرگونه اضافه گویی

پیروی از قانون هر چه ساده تر و کمتر

 به کارگیری عکس ها و جزئیات غیر ضروری

به کارگیری نور طبیعی در فضا

همیشه زیبایی در سادگی است.اکنون به نگاهی نقادانه به دکوراسیون داخلی منزلتان،ببینید که چه وسایلی اضافه میباشند و یا باعث شلوغی منزلتان شده اند؟با خلوت کردن و یا برداشتن یک سری از وسایل خیلی راحت میتوانید مینیمال باشید.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات