طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک مدرن در معماری داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 20 تير 1400 در ساعت 11 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده از سبک مدرن در  طراحی دکوراسیون داخلی در کشورهای مختلف مانند ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است . این سبک مانند دیگر سبک ها دارای ویژگی و خصوصیات خاص و منحصر به فرد خود می باشد .

از سبک مدرن در طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود .

این سبک برای طراحی فضا های گوناگون مانند محیط های اداری ، تجاری و مسکونی مناسب می باشد .

سبک مدرن در معماری داخلی

  • ویژگی های سبک مدرن در معماری داخلی

از انتهای قرن نوزدهم تا ابتدای قرن بیستم طراحی داخلی به سبک مدرن در میان مردم بسیار رواج یافت و تقریبا در اواخر دهه ۶۰ قرن نوزدهم این هنر به اوج  محبوبیت خود میان افراد رسید .

یکی از اصلی ‌ترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی استفاده از خطوط ساده است و معمولاً برای دوری از تزئینات زیاد از این خطوط ساده به کار برده می شود تا فضایی آرام و دلنشین برای افراد ایجاد شود و همچنین عملکرد گرایی بیشتری در محیط به وجود آید .

در خانه های نقلی و کوچک آپارتمانی این سبک برای دکوراسیون داخلی بسیار مناسب است بنابراین اگر اگر فضای خانه شما کوچک می باشد اولین پیشنهاد ما برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما سبک مدرن می باشد .

سبک مدرن در معماری داخلی

اگر قواعد و اصول این سبک در طراحی و دکوراسیون به خوبی رعایت شود فضای خانه شما بزرگتر به نظر خواهد رسید و به شکل کاربردی می‌توانید از تمامی فضا استفاده کنید .

به عنوان مثال شما می‌توانید برای فضاهای داخلی منزل خود از سطوح براق و رنگ های روشن مانند سفید ، خاکستری روشن و … استفاده کنید با این کار با خطای دیدی که ایجاد می شود فضای منزل شما بزرگتر به نظر خواهد رسید .

در  طراحی به این سبک نسبت به طراحی داخلی به سبک دکوراسیون کلاسیک دست شما برای انتخاب رنگ ها باز تر می باشد و شما می‌توانید از ترکیب رنگی های مدرن ، زیبا و جذاب متنوعی در طراحی استفاده کنید . به عنوان مثال ترکیب رنگ های سفید - مشکی ، طوسی - زرد ، سفید - طوسی از ترکیب رنگ های محبوب و پرکاربرد در این سبک می باشد . تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب ترکیب رنگ ها علاوه بر سلیقه شخصی باید به اندازه فضاها نیز توجه داشته باشید . پیشنهاد می‌شود از رنگ های تیره و سطوح مات در فضاهای کوچک تا جای امکان استفاده نکنید‌ اما این رنگ ها برای فضاهای بزرگ بسیار زیبا و جذاب می باشد .

سبک مدرن در معماری داخلی

 در طراحی به سبک مدرن نکته مثبت و قابل توجه ، توجه به سادگی و زیبایی در  طراحی است و به دلیل اینکه از لوازم تزئینی استفاده نمی شود و بر خلاف دکوراسیون کلاسیک دوری از تجملات این سبک برای شما بسیار مقرون به صرفه می باشد .

  • اشکال 

در طراحی داخلی مدرن یکی از عناصر مهم استفاده از اشکال می باشند . اغلب در طراحی مدرن از اشکال  هندسی ساده‌ مانند مربع یا مستطیل بکار گرفته می شود و اگر قصد استفاده از خطوط منحنی را داشته باشند ، از منحنی های نرم و خطوط مستقیم و صاف و همچنین از صفحات شبکه ای به کار برده می شود . اشکال هندسی دایره و بیضی شکل نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .  

  • متریال و مصالح

در سبک مدرن برای طراحی داخلی از مواد و مصالح گوناگونی به کار برده می شود که از پرکاربردترین آنها  می توان به پلاستیک و چوب اشاره کرد .

استفاده از چوب در طراحی داخلی بسیار رایج می باشد و شما می توانید با توجه سلیقه شخصی و فضایی که قصد استفاده از چوب را در ان را دارید از رنگ و طرح های مختلف آن استفاده کنید .  

به عنوان‌ مثال برخی از طراحان روی چوب های طبیعی از پوشش مات رنگی استفاده می کنند و رگه هایی که بر روی چوب ها وجود دارد محو شود .

برخی دیگر از چوبهای طبیعی و دست نخورده در کار استفاده می‌کنند تا نمای خاصی را در محیط ایجاد کنند و به عنوان یک عنصر ارگانیک ، زیبایی فضا را افزایش دهند و به خصوص در طراحی ویلا زیبایی چشم گیری دارد .

سبک مدرن در معماری داخلی

یکی دیگر از مصالح پرکاربرد در این سبک فلزات براق مانند استیل زد زنگ می باشد . در این سبک اغلب در آشپزخانه ها از وسایل استیل استفاده می کنند .

در طراحی به سبک مدرن برای کفپوش آشپزخانه و پذیرایی از متریال و مصالحی استفاده می کنند که براق هستند ، توصیه ما به شما عزیزان استفاده از سنگ ، وینیل و پارکت  و همچنین سرامیک ها برای کفپوش منازل می باشد .

سبک مدرن در معماری داخلی

  • نورپردازی

در سبک مدرن اگر اصول و قواعد چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن به شکل صحیح اجرا شود نورپردازی تکمیل کننده تمام این زیبایی ها خواهد بود .

به عنوان مثال در قسمتی  از خانه می‌توانید از نور به شکل متمرکز استفاده کنید ، این کار را می توان با قرار دادن یک آباژور زیبا به سبک مدرن انجام دهید و جذابیت  فضا را دو چندان کنید .

در فضای خانه برای کاهش کنتراست نور می‌توان از لامپ های هالوژنی به کار برد . 

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات