طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک خاورمیانه ای و کاربرد آن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 مرداد 1400 در ساعت 12 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سبک های محبوب و البته مجلل در طراحی داخلی سبک خاورمیانه ای می باشد ، نکته ای که در این سبک بیشتر از هر چیز به چشم می خورد استفاده از رنگ های متنوع و همچنین طرح و نقش های سنتی در بخش های مختلف خانه است .

در این سبک از طراحی داخلی استفاده از فرش با نقش و نگار زیاد و به کار بردن رنگ هایی مانند آبی و قرمز بسیار رایج می باشد . همچنین استفاده از طرح های سنتی و اسلامی بسیار متداول می باشد . جالب است بدانید در این سبک ، استفاده از اکسسوری هایی مانند پشتی بسیار رواج دارد .

حال که اندکی با این سبک از طراحی یعنی سبک خاورمیانه ای آشنا شده اید ، ما در شرکت معماری هیرادانا قصد داریم تا اطلاعات بیشتری نظیر کاربرد این سبک را نیز برای شما ارائه دهیم .

همان طور که از نام این سبک پیدا است ، ترکیبی از فرهنگ و سنت های کشورهای خاورمیانه مانند عراق ، ایران ، کویت و... می باشد . در خانه های کشور های عربی ، تجملات نقش بسیار مهمی دارد . از این رو می توان این سبک را تا حد زیادی به سبک دکوراسیون کلاسیک تشبیه کرد . زیرا تجملات و استفاده از اکسسوری در هر دو سبک بسیار مرسوم می باشد .

کاربرد های سبک خاورمیانه ای

از این سبک می توان برای طراحی داخلی منازل ، هتل ها و یا حتی محیط های رستوران نیز استفاده کرد . شما می توانید به منظور طراحی فضای مورد نظر خود با استفاده از این سبک از شرکت معماری مورد نظرتان یاری بگیرید تا در بهترین نحو ممکن این کار را برای شما انجام دهند .

در ادامه ی این مطلب شما را با جزئیات بیشتری از این سبک آشنا خواهیم کرد و به نکاتی که باعث خاص بودن این سبک می شود نیز خواهیم پرداخت .

سبک خاورمیانه ای و کاربرد آن

استفاده از فرش و گلیم های دست بافت

یکی از اصلی ترین عناصر برای شکل گیری سبک خاورمیانه ای ، انواع فرش و گلیم های دست بافت می باشد . استفاده از این عنصر می تواند تا حد زیادی شما را به این سبک از طراحی داخلی نزدیک کند . فرش های زیبا و دست بافت ایرانی نیز یکی از پرکاربرد ترین آیتم ها در این سبک از طراحی می باشد .

ظروف قیمتی با تزئینات فیروزه

جالب است بدانید که استفاده از ظروف و اکسسوری در این سبک بسیار رایج می باشد . از این رو می توان این نکته را شباهتی میان سبک خاورمیانه ای و کلاسیک دانست . زیرا در هر دوی این سبک ها استفاده از اکسسوری ها و ظروف ارزشمند رایج است .

ظروف سنتی با تزئینات فیروزه و یا حتی گاها استفاده از ظروف مسی و یا برنجی می تواند تا حد زیادی تغییر در ظاهر یک فضا ایجاد کند و آن را هر چه بیشتر به سبک خاورمیانه ای سوق دهد . استفاده از صنایع دستی مرتبط با خاورمیانه نیز یکی دیگر از شروط اصلی این نوع دکوراسیون می باشد .

استفاده ی محدود از مبلمان

 در سبک خاورمیانه ای بر خلاف دکوراسیون کلاسیک ، به جای استفاده از مبلمان بزرگ با تزئینات زیاد ، از پشتی و یا کوسن استفاده می شود و به کار بردن مبلمان کمتر به چشم می خورد . البته لازم به ذکر است که گاها استفاده از مبلمانی که از چوب با کیفیت و طبیعی ساخته شده باشد نیز مرسوم است .

اهمیت استفاده از پارچه

به کار بردن پارچه های قیمتی مانند ابریشم با رنگ های شاد و استفاده از آن ها به عنوان رو تختی یکی دیگر از ویژگی های طراحی داخلی به سبک خاورمیانه ای می باشد .

رنگ ها

رنگ ها نقش بسیار مهمی در این سبک ایفا می کنند ، به کار بردن رنگ های گرم مانند قرمز تند ، نارنجی و یا آجری می تواند احساس شادی و سرزندگی را در این فضا مهیا سازد .

سبک خاورمیانه ای و کاربرد آن

اکسسوری ها

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم استفاده از ظروف قیمتی و طلا کوب در این نوع از دکوراسیون بسیار رایج است . اما یکی دیگر از اکسسوری هایی که در سبک خاورمیانه ای بسیار به چشم می خورد استفاده از تابلوها و مجسمه های بزرگ است ، تابلو های نقاشی با طرح هایی از طبیعت و حیوانات بسیار در این سبک زیبا کاربرد دارد .

گچ کاری

در مکان هایی که به سبک خاورمیانه ای طراحی شده باشد ، گچ بری نیز به چشم می خورد می توان این امر را نیز یکی دیگر از شباهت های میان سبک خاورمیانه ای و دکوراسیون کلاسیک در نظر گرفت .

کلام آخر:

در این مقاله شما با سبک خاورمیانه و کاربرد آن آشنا شده اید . اگر به این سبک علاقه مند هستید و قصد دارید فضای مورد نظر خود را با این سبک تزئین کنید بهتر است از افراد ماهر در این زمینه مانند شرکت معماری یاری بجویید تا بتوانید بهترین نتیجه را در دست داشته باشید .

7 / 10
از 7 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات