طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک آرت دکو در طراحی داخلی چیست؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آرت دکو نوعی سبک چیدمان دکوراسیون داخلی است و استفاده از این سبک برای نخستین بار درکشور فرانسه رواج یافت . دهه 1920 برهه زمانی معرفی این شیوه به عنوان یکی از سبک های اصلی چیدمان داخلی است . استفاده از آرت دکو در بازسازی چیدمان دکوراسیون داخلی در زمان وقوع جنگ جهانی دوم به بالاترین سطح از زمان ارائه آن رسید . اما در طول زمان نتوانست جایگاه خود را حفظ نماید و رو به افول نهاد .

ویژگی بارز این سبک هنری استفاده از لوازم لوکس و درخشنده در طراحی دکوراسیون داخلی است . همچنین استفاده از اشکال هندسی که دارای زاویه هستند در این شیوه چیدمان بسیار متداول است. تقارن عامل مهم دیگری است که در سبک آرت دکومورد توجه قرار می گیرد. در این سبک علاوه بر کاربردی بودن چیدمان بر جلوه ظاهری دکوراسیون نیز دقت وافری صورت می گیرد. سبک آرت دکو نوعی بی باکی در طراحی دکوراسیون را همراه با خود دارد . این ویژگی سبب بهره گیری ازاین سبک در طراحی داخلی مدرن شده است .

چیدمان دکوراسیون منزل با سبک آرت دکو

سبک آرت دکو در طراحی داخلی چیست؟

برای چیدمان طراحی داخلی منزل می توان از سبک های متنوعی استفاده نمود. بهره گیری از سبک آرت دکو اختصاص به افرادی دارد که به زندگی در محیط های فریبنده و پر زرق و برق تمایل دارند. طراحی داخلی با این شیوه مستلزم هزینه کرد مبالغ هنگفت است که مانعی جدی بر سر راه علاقه مندان این سبک می باشد. در حقیقت می توان این سبک را نوعی چیدمان تجملاتی دانست که جلوه بصری خیره کننده ای دارد اما استفاده از آن به دلیل صرف منابع مالی زیاد، برای همگان امکان پذیر نیست. چنانچه بتوان محدودیت های موجود را برطرف نمود ، می توان دکوراسیون چشم نواز و خاص پدیدار شده توسط این سبک هنری را تجربه نموده و از مزایای آن لذت برد .

مشخصه های سبک آرت دکو

سبک آرت دکو در طراحی داخلی چیست؟

سبک آرت دکو ویژگی های منحصر به فردی دارد که رعایت آن ها می تواند باعث ایجاد فضایی لطیف برای مصرف کنندگان گردد . مشخصه های این سبک در ادامه تشریح می گردد. امروزه سپردن طراحی دکوراسیون داخلی به شرکت معماری امری متداول است که کار را برای علاقه مندان تسهیل می نماید .

  • بهره گیری از شکل های هندسی

یکی از مشخصه های بارز سبک آرت دکو ، استفاده از شکل های هندسی دارای زاویه در مرحله اجرا است . به عنوان مثال طرح هایی که تداعی کننده پله یا دندانه در خاطر بیننده باشند ، برای استفاده در این سبک کاملا ایده آل هستند .

رعایت الگوی شکل های هندسی حتی در کفپوش ها و فرش های به کار رفته در فضا نیز کاملا مشهود است .

  • بهره گیری از سطوح درخشان

همان طور که گفته شد نمود درخشندگی و جلا در سبک آرت دکو بسیار قوی و پر رنگ است . استفاده از آینه در سطوح موجود در فضای مورد نظر، می توانند احتمال دست یابی به چیدمان صحیح با سبک آرت دکو را قوت بخشد .

  • بهره گیری از رنگ های مختص آرت دکو

یکی از ویژگی های قطعی سبک آرت دکو، استفاده از رنگ های روشن در طراحی با این شیوه است . همچنین رنگ های به کار گرفته شده در این سبک دارای کنتراست بالایی بوده و رنگ های موثرو پر رنگ در فضا به خوبی خودنمایی می کنند . سیاه و سفید رنگ های اصلی به کار گرفته در این سبک هستند که درخشندگی مخصوص آرت دکو را به خوبی تامین می نمایند .

سبک آرت دکو در طراحی داخلی چیست؟

به عبارت دقیق تر در طراحی داخلی به سبک آرت دکو از یک رنگ خنثی به عنوان رنگ اصلی که بر سایر رنگ های موجود در فضا غلبه دارد ، استفاده می شود . سپس برای انتخاب رنگ اشیاء دکوری و سایر المان های موجود در فضا ، از رنگ های قوی مانند قرمز، سبز، زرد، طلایی و... استفاده می شود .

  • رعایت تقارن در سبک آرت دکو

تقارن در تمام گام های طراحی و پیاده سازی سبک آرت دکو رعایت می شود. وجود تقارن حتی در اکسسوری های موجود در فضا نیز کاملا ملموس است . در این سبک چیدمان دقت زیادی روی تقارن خطوط و اشکال هندسی مصروف می گردد .

  • مبلمان درخور سبک آرت دکو

مبلمان در این سبک چیدمان تک رنگ است و استفاده از پارچه ها و طرح های گل دار در سبک آرت دکو ممنوع است . سایز مبلمان در آرت دکو اغلب از نوع سنگین و بزرگ انتخاب می شود . جنس پارچه های به کار رفته در این مبلمان نیز از نوع ارزشمند ذی قیمت برگزیده می شود .

  • لوازم دکوری مناسب آرت دکو

    سبک آرت دکو در طراحی داخلی چیست؟

استفاده از لوازم لوکس و آنتیک در سبک آرت دکو به صورت هدفمند انجام می شود . به کارگیری شکل خورشیدی در اشیاء در این نوع چیدمان مرسوم بوده و به دفعات مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

 

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات