طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ساخت کابینت و اجرای آن در دکوراسیون کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 13 آذر 1400 در ساعت 12 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک کلاسیک یکی از سبک های محبوب در سرتاسر دنیا از گذشته تا به امروز می باشد . این سبک هم در معماری داخلی و هم در معماری و طراحی نما به کار می رود . همچنین سبک کلاسیک را میتوان سبکی دانست که در ابتدا در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است و بعدتر به دلیل شکوه و جلالی که دارد استفاده از آن به دیگر کشورها هم کشیده شد و مورد استقبال معماران و هنر دوستان و به ویژه افراد ثروتمند قرار گرفت . در سبک کلاسیک نیز مانند دیگ سبک ها نکاتی هست که باید حتما به آن ها توجه کرد و تمامی آن ها را در طراحی به کار برد تا بتوان گفت نتیجه ی حاصل از طراحی یک سبک مشخص دارد .

 

نکات قابل توجه در سبک کلاسیک از زبان شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا :

  • توجه به تقارن ، تعادل و نظم در دکوراسیون کلاسیک

یکی از نکاتی که در طراحی به سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت می باشد ، رعایت تقارن و تعادل و نگه داشتن نظم است . در دکوراسیون کلاسیک همه چیز باید قرینه ی هم چیده شود و نظم در تمامی جزییات استفاده شده رعایت شود . این سبک دارای جزییات بسیاری می باشد ، اما باید دقت کنیم که هنگام طراحی دکوراسیون کلاسیک تعادل را حفظ کرده و کاری را اغراق آمیز انجام ندهیم .

ساخت کابینت و اجرای آن در دکوراسیون کلاسیک

  • توجه به انتخاب رنگ های درست در دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک نیز مانند دیگر سبک ها دارای یکسری مشخصه می باشد که حتما باید رعایت شوند و جزیی از هویت سبک محسوب می شوند . رنگ ها یکی از این مشخصه ها می باشند . در دکوراسیون کلاسیک از رنگ های گرمی مانند قهوه ای ، کرم ، بژ و ... استفاده می شود و این به این منظور است که تا جایی که می شود احساس گرما و شکوه و جلال به مخاطب داده شود و در عین حال فضا شیک هم باشد .

  • توجه به نورپردازی در دکوراسیون کلاسیک

نورپردازی در تمامی سبک ها دارای اهمیت می باشد و کلا مسئله ای می باشد که در معماری و دکوراسیون داخلی به آن اهمیت زیادی می دهند و دکوراسیون کلاسیک هم از این مستثنا نمی باشد . در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از نور طبیعی استفاده می شود ، اما نور مصنوعی هم دارای اهمیت ویژه ای می باشد . از نور هایی که وقتی روی متریال ها و رنگ های خاص این سبک می افتند جلوه ای زیبا با حسی گرم را به مخاطب القا می کنند بیشتر از دیگر نورها استفاده می شود .

 

  • توجه به انتخاب درست مبلمان در دکوراسیون کلاسیک

مبلمان را می توان مهمترین عنصر در تمامی دکوراسیون ها دانست . چرا که این عنصر در چشم ترین عنصر می باشد و بیشترین فضا را در نشیمن و هال به خود اختصاص می دهد . برای همین برای انتخاب مبلمان در دکوراسیون کلاسیک باید دقت زیادی به خرج داد و چیزی را انتخاب کرد که هم با قرینگی و نظم موجود در سبک کلاسیک همخوانی داشته باشد و هم با رنگ ها و متریال های مورد استفاده در این سبک .

  • توجه به استفاده از پارچه هایی مناسب در دکوراسیون کلاسیک

در سبک کلاسیک برای دکوراسیون داخلی از پارچه هایی مثل ابریشم ، نخ و ... استفاده می کنند که حالتی طبیعی و شیک دارد . این پارچه ها می توانند در مبلمان ، پرده ها و ... استفاده شوند و همانطور که توضیح دادیم از آنجایی که این ها عناصری بسیار تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی می باشند ، پس میتوان گفت پارچه نیز تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی دارد و باید در انتخاب آن دقت نمود .

ساخت کابینت و اجرای آن در دکوراسیون کلاسیک

  • استفاده از عناصر تزیینی گرانبها و توجه به جزییات در دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی دارای جزییات بسیاری می باشد . از طرح روی پارچه ها گرفته تا کنده کاری دسته ی مبلمان ها و انتخاب درب و همه ی چیزهای کوچکی که شاید در سبک های دیگر به سادگی از کنار آن ها بگذریم در سبک کلاسیک نیازمند توجه می باشند . از طرفی تزیینات در این سبک بیشتر از سبک های دیگر وجود دارد و به همین دلیل در انتخاب عناصر تزیینی باید دقت نمود تا کاملا با سبک دکوراسیون همخوانی داشته باشد . برای مثال نمی توان تابلوی نقاشی سبک مینیمال را در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به کار برد .

  • و ...

 

طراحی کابینت :

کابینت ها را میتوان مهمترین عنصر در دکوراسیون آشپزخانه دانست . باید دقت شود که هنگام طراحی کابینت در آشپزخانه هم زیبایی برای آن در نظر گرفته شود ، هم به کاربردی بودن آن توجه شود . کابینت ها باید به گونه ای طراحی شوند که تعدادشان برای یک آشپزخانه مناسب باشد و بتواند به خوبی هم فضای خالی آشپزخانه را پر کند و هم همه چیز را در خود جای دهد . از آنجایی که طراحی داخلی یک خونه به طور کلی دارای یک سبک مشخص می باشد باید دقت شود که کابینت ها هم از این سبک پیوی کنند . چه در طراحی یک خانه ی جدید و چه در بازسازی منزل کابینت ها به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین عناصر خانه که جلب توجه بسیاری می کنند و تاثیر زیادی در دکوراسیون می گذارند شناخته می شوند .

 

نکات قابل توجه برای داشتن کابینت هایی زیبا و کاربردی از زبان شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا :

  • توجه به انتخاب رنگ کابینت

همانطور که پیش تر گفتیم رنگ ها در سبک کلاسیک دارای اهمیت می باشند و از آنجایی که کابینت اصلی ترین عنصر آَشپزخانه تلقی می شود ، باید به رنگ آن نیز توجه نشان داد . برای کابینت ها در دکوراسیون کلاسیک از رنگ سفید ، کرم ، بژ و رنگ های روشنی که گرم محسوب می شوند ، استفاده می شود .

  • توجه به نوع متریال مورد استفاده برای ساخت کابینت

متریال از تاثیگذارترین چیزها در یک سبک می باشد . هنگام انتخاب متریال برای ساخت کابینت به سبک کلاسیک می توان از کابینت های چوبی استفاده نمود که متریالی مناسب برای سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی می باشد .

  • توجه به شکل درب های کابینت

سبک کلاسیک سبکی است دارای جزییات و تزیینات زیاد و به همین دلیل درب کابینت ها را می توان طوری طراحی و انتخاب کرد که کنده کاری شده یا منبت کاری شده باشند و طرح های کلاسیک داشته باشند . این سبک کابینت به خوبی میتواند با دکوراسیون داخلی کلاسیک عجین شده و حسی یکسان را به مخاطب القا کنند .

  • و ...

 ساخت کابینت و اجرای آن در دکوراسیون کلاسیک

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید سبک های مختلفی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که یکی از محبوب ترین این سبک ها سبک کلاسیک می باشد . برای طراحی داخلی یک خانه به سبک کلاسیک و یا بازسازی ساختمان به سبک کلاسیک باید توجه کرد که از کوچکترین تا بزرگترین عناصر موجود باید با سبک انتخاب شده همخوانی داشته باشند و مطابق همان انتخاب شوند . یکی از همین عناصر مهم همانطور که گفتیم کابینت ها می باشند که با توجه به ویژگی های گفته شده اگر تمامی نکات مورد نظر سبک کلاسیک در طراحی و ساخت آن ها رعایت شود می توان گفت که کابینت هایی به سبک کلاسیک برای آشپزخانه مان داریم . از آنجایی که این کار حرکتی حرفه ای و تخصصی می باشد بهتر است که برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب از متخصصین در این زمینه کمک بگیریم . مهندسین و طراحان در شرکت های دکوراسیون و معماری به خوبی می توانند از عهده ی طراحی کابینت های مخصوص به هر سبکی با متریال ها و رنگ های مناسب بربیایند . شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا که یکی از شرکت های موفق در زمینه دکوراسیون و معماری و بازسازی ساختمان محسوب می شود و کارنامه ای پربار با کارهایی موفق و فوق العاده را دارا می باشد ، می تواند به خوبی به شما کمک کند و نتیجه ی مطلوب و دلخواهتان را به زیباترین و استاندارد ترین شکل ممکن به شما بدهد .

7 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات