طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ساختمان اداری بازتاب نور

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 25 آبان 1399 در ساعت 13 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله به بررسی دفتر بازتاب نور(دفتر آلاید) می پردازیم که برنده جایزه A’ Design Award 2020 در شاخه معماری، ساختمان و طراحی سازه شده است.

پروژه بازتاب نور

طراح: پانته آ اصغرزاده

طراح گرافیک: آناهیتا اصغرزاده

مجری: میثم محمدپور

تاریخ اجرای پروژه: 1398

محل اجرای پروژه: تهران

مساحت: 230 متر مربع

نوع استفاده: اداری

معرفی و شرح پروژه:

الهام:

طراحی داخلی بر اساس یک هندسه خالص و پوشش شفاف است. بازی با نور و بازتاب آن روند بی نهایت را القا می کند. سادگی و رسا بودن انتقال این مفهوم از ویژگی های بارز این طرح بوده است. در این دکوراسیون اداری تمام دیوارها با شیشه های کریستال رنگی پوشانده شده اند تا تصاویر به محض قرار گرفتن در فضا جدا از دیوارهای پروژه قابل مشاهده باشند. نکته مهم دیگر برای ما این بود که همه فضاها از نور طبیعی برخوردار بودند ، بنابراین از پارتیشن های شیشه ای برای جداسازی اتاق ها استفاده می شد.

فضای داخلی پروژه

ویژگی های منحصر به فرد / شرح پروژه:

مهمترین دغدغه این پروژه حل مشکل ستونها و فضاهای بلا استفاده بین این ستونها بود که با نقاشی دیواری پوشانده شده بودند. سرانجام برای هر فضا یک دیوار کارآمد با موقعیتی هماهنگ با طرح ایجاد شد و فاصله بین آنها با عملکرد خارق العاده به کمد تبدیل شد. موضوع مهم بعدی ، طراحی ارتباط بین مدیران داخلی شرکت بود که در آن سبک چیدمان اتاق ها باعث ایجاد ارتباطی موثر روان بین مدیران میانی و کارشناسانی شد که در یک محیط کاملاً شفاف و صمیمی قرار دارند.

 فضای داخلی اداری

عملکرد / جریان / تعامل:

این پروژه طراحی یک بازسازی ساختمان قدیمی است. دسترسی به همه فضاها و چیدمان مناسب آنها به دلیل محدودیت های موجود در ساختمان ، چالش برانگیزترین قسمت طراحی بود.

نتیجه:

این روش با استفاده از یک فرایند تکراری مبتنی بر مفاهیم مختلف ، طراحی را تسهیل می کند. با در نظر گرفتن جنبه های مختلف طراحی داخلی معماری مانند کارایی، اسکلت، نور و صدا، یکدستی طرح حفظ می شود. این جنبه ها به طور مداوم برای واحد اداری در نظر گرفته می شوند.

روش طراحی شامل پنج مرحله است که در جنبه های مختلف تکرار می شود:

  • مرحله مسئله یا ایده
  • تجزیه و تحلیل
  • طراحی
  • ایجاد کنید
  • ارائه

ساختمان اداری بازتاب نور

چالش:

چالش این طرح وجود ستون های زیادی در ساختمان و تلاش برای پنهان کردن آنها بود. همینطور طراحی داخلی اداری به منظور ایجاد فضای اداری با نور مناسب از دیگر مشکلات این طرح بود.

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات