طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

زندگی به سبک نئوکلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 اسفند 1399 در ساعت 14 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک نئوکلاسیک در دهه ۱۷۵۰ در فرانسه و انگلیس ظهور کرد ، این سبک بسیار خاص ، لوکس و زیبا می باشد . این سبک حد وسطی میان سبک کلاسیک و مدرن می باشد.این سبک از دکوراسیون مخصوص افرادی است که به طراحی داخلی منزل خود اهمیت بسیاری می‌دهند .

 

  • رنگ بندی در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

 در این سبک از رنگ های تند استفاده نمی کنند و در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان در این سبک از رنگ بندی هایی به کار برده می شود که ملایم و ساده هستند و به بیننده حس آرامش بدهد .

زندگی به سبک نئوکلاسیک

رنگ هایی نظیر قهوه ای روشن ، خاکستری ، سفید و کرم در سبک معماری نئوکلاسیک بیشتر به کار برده می شود . در بعضی از مواقع از رنگ هایی مانند زرد و آبی بسیار روشن و یا رنگ های روشن دیگر هم به کار برده می شود ولی معمولاً این  رنگ ها بسیار روشن  می باشند .

زندگی به سبک نئوکلاسیک

زندگی به سبک نئوکلاسیک

استفاده از رنگ های خنثی در سبک معماری نئوکلاسیک جایگاه مهمی دارند و از این طیف رنگ استفاده وافر می شود .

شایان ذکر است که از یک رنگ به تنهایی در سبک معماری نئوکلاسیک استفاده نمی‌شود  به عنوان مثال اگر رنگ سفید یا خاکستری در این نوع سبک رایج است به معنی این است که دکوراسیونی به سبک نئوکلاسیک رنگ خاکستری یا سفید نسبت بیشتری به رنگ ها دارد و استفاده قالب از این رنگ ها بیشتر است ، ولی ممکن است برای نشان دادن عمق و و بعد سایه ها از رنگ هایی که تیره تر است نیز استفاده کرد .

زندگی به سبک نئوکلاسیک

  • نقش عناصر در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

    زندگی به سبک نئوکلاسیک

به طور معمول هر سبکی در طراحی داخلی از عناصر مختلفی تشکیل شده و دکوراسیون نئوکلاسیک نیز شامل این امر می شود و از اجزای زیر تشکیل شده .

  1. گچبری ها
  2. ستون ها
  3. کیفیت بالای پارچه ها و مبلمان ها

زندگی به سبک نئوکلاسیک

  • فضای مناسب برای به استفاده از سبک نئوکلاسیک

فضای وسیع با سقف بلند و پنجره های بزرگ لازمه ایجاد سبک دکوراسیون نئوکلاسیک است با استفاده از این سبک طراحی جلوه بصری این خصوصیت ها بیشتر به چشم می آید .

  • سخن پایانی

    زندگی به سبک نئوکلاسیک

 به این نکته توجه داشته باشید که در سبک دکوراسیون لوکس نئوکلاسیک زیاده روی در استفاده از وسایل تزئینی ، مبلمان و گل ها جایی ندارد .

طراحی در رنگ های طبیعی و محدود : از ترکیبات رنگی طبیعی براق و سایه روشن در این سبک به کار برده می شود .

وجود بعضی از ویژگی‌های طراحی داخلی کلاسیک در فضای داخلی :  آینه ها ، قالب های گچبری و الگوهای کلاسیک از ویژگی های مهم نئوکلاسیک می باشد .

 

 

 

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات