طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

روش های طراحی داخلی ایده آل

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 2 تير 1399 در ساعت 16 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون داخلی در لغتنامه فارسی به معنی چیدمان مرتب کردن می باشد وقتی از دکوراسیون داخلی صحبت می کنیم منظور نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل خانه برای قسمتهای مختلفی مانند پذیرایی نشیمن اتاق ها حمام و دستشویی می باشد با توجه به همگی شدن و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی دیگر طراحی دکوراسیون محدود به خانه‌های مسکونی نمی باشد بلکه برای دفاتر کاری بیمارستان ها فروشگاه ها مغازه ها و غیره از طرحهای مختلف دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود از نگاه خیلی از افراد چیدمان دکوراسیون داخلی کار بسیار ساده است و تنها با سلیقه افراد پیش می‌رود اما باید بگوییم که اینگونه نیست و نکات بسیار مهمی است که باید آنها را رعایت شود جعبه زیبا سازی بیشتر خانه شما کمک کند گاهی با پیروی از این قوانین طراحی دکوراسیون برای شما کم هزینه و سریع انجام می شود و جلوه خاصی را در منزلتان ایجاد می‌کند و خانه شما را به یک فضای مطبوع و گرم تبدیل میکند.

 طراحی داخلی منزل هماهنگ سازی بین اجزای داخلی خانه است . مخصوصا در خانه های کوچک و نقلی امروزی که با استفاده از طراحی در سطح دکوراسیون داخلی می‌توان این فضا را بهینه سازی کرد و توسط هماهنگی با این رنگ و وسایل جلوی آنها را بیشتر کرد .نقل مکان به خانه های جدید همیشه برای افراد پر هیجان و جذاب است اما گاهی اوقات نحوه چیدمان دکوراسیون هم می تواند در تصمیم گیری شما و حس و حالتان در منزل کمک کند. همیشه باید طراحی دکوراسیون منزل به گونه‌ای باشد که بازتابی از شخصیت بر اساس سلیقه شما را در آن بتوان دید باشد.

روش های طراحی داخلی ایده آل

 علاوه بر آن در این خانه احساس شادی و خوشحالی و راحتی باید داشته باشید .برای این کار نیاز دارید که نکات مهمی در رابطه با دکوراسیون داخلی  بدانید و وسایل مختلفی مانند مبلمان ،رنگ دیوارها ،بافت که استفاده میشود. متریال که برای کف انتخاب می‌شود را بدانید تا بتوانید به طراحی داخلی منزل خود بپردازید.

اروپاییان دردکوراسیون داخلی معتقدند که برای رسیدن به خط پایان باید از اول از همه بدانید که به کجا می روید بعد با در نظر گرفتن یک فضای کلی در ذهن خود است میتوانید مراحل مختلف چیدمان را شروع کنید.

 هنگامی که از خرید مناسب وسایل صحبت می‌شود معمولا خانم ها فکر می کنند باید اولین جایی که مراجعه کند مغازه و فروشگاه های مبلمان باشد. اما بهتر است برای نقطه شروع فروشگاه مبلمان را انتخاب نکنید زیرا اگر مبلمان خاصی ندارد شما را جلب کند برای سایر انتخاب ها محدودیت ایجاد می‌کند. درست است که شما نیاز به مبلمان دارید اما اگر انتخاب غلط بکنید در نهایت علاوه بر هدر رفتن هزینه وقت و انرژی شما هم گرفته میشود.

همیشه انتخاب‌های محدود حس بدی به شما القا می کند .پس همانطور که گفته شد یک نقشه کلی از دکوراسیون خانه تان در نظر بگیرید و ببینید که در کنار این مبلغ قرار است از چه تلویزیون و میز تلویزیون و همچنین پرده فرش و وسایل دیگر استفاده کنیم و وقتی همه آنها را تجسم کردید می توانید اقدام به خرید کنید. حتماً این وسایل را با توجه به متراژ و ابعاد تازه خانه تان خریداری کنید و خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث می‌شود که شما نتوانید انتخاب درستی را داشته باشید .

روش های طراحی داخلی ایده آل

اگر فکر می‌کنید که به خاطر سپردن طرح‌ها در ذهنتان کار دشواری است، با کاغذ و قلم را بعد از نقش خانه خود را به صورت دو بعدی بکشید. خیلی راحت می توانید روی نقشه، جایگاه قرار گیری وسایل تان را ترسیم کنید. حتی در صورت نیاز ابعاد اتاق و قسمت‌های مختلف را در این نقشه بنویسید که همه چیز به صورت اصولی و درست پیش برود.

 اصول چیدمان منزل یکی از حقه های جذاب در چیدمان طراحی داخلی می باشد که چگونه می خواهید زندگی کنید؟ سبک سنتی را دوست دارید یا سبک مدرن؟ شما باید در ابتدا بدانید که چه سبکی را می خواهید برای دکوراسیون داخلی خانه تان انتخاب کنید. اگر ایده خاصی در ذهن تان برای چیدمان ندارید نباید نگران باشید زیرا افراد و گروه‌هایی هستند که این کار را به خوبی و ماهرانه انجام می‌دهند و به وسیله سلیقه شما یک چیدمان عالی را در اختیارتان قرار می دهد.

ترفندهای چیدمان

روش های طراحی داخلی ایده آل

برای اینکه بازسازی منزل به بهترین نحو انجام شود باید فاکتورهایی را مد نظر داشته باشید که با کمترین مشکل و سریع ترین و کوتاه ترین زمان و به بهترین تغییرات در خانه برسید.

 یکی از این فاکتورها نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی زیر مبل ها در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارند و به لاینفک دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. پس باید در نظر داشته باشید که هماهنگی سقف و هماهنگی روکش و طرح مبلمان با دیوارها همخوانی داشته باشد.

 از دیگر فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی منزل انتخاب قاب عکس قاب های هنری می باشد که باید متناسب با فضا و روحیه افراد خانه انتخاب شود . از پارامترهای مهم دیگر در دکوراسیون لوکس برای فضاهای مسکونی نورپردازی و تاثیر نور در دکوراسیون و نورپردازی است که می تواند به کمک نورهای طبیعی لوسترها انجام شود .میزان نور در هر مکان مختلف هستند همچنین رنگ نور متناسب با سلیقه و حس و حال فضای انتخاب شود.

روش های طراحی داخلی ایده آل

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات