طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

رنگ های مناسب برای طراحی مطب

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 24 فروردین 1400 در ساعت 14 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

در موضوع طراحی داخلی مطب و کلینیک های درمانی تاثیر رنگ به صورت تخصصی در فضاهای درمانی و بر روی بیماران موثرند . حال سوالی که به هنگام دیدن فضای داخلی یک مطب ممکن است به ذهن مخاطب برسد این است که رنگ مناسب برای مطب یا کلینیک درمانی که در آنجا حضور دارد چیست ؟

گسترش بی انتهای رنگ های موجود در طبیعت که هر کدام از آنها تأثیر بسزایی بر روی فضای داخلی دارند به  همان نسبت می‌توانند بر روی بیمار هم تاثیر بگذارند .

در تمدن های چین باستان و هند و مصر تاثیر رنگ ها بر روی بیماران بسیار شگرف بوده ولی در حال حاضر و در دوره معاصر این امر نادیده گرفته شده و  چندان اهمیتی در تاثیر رنگ ها بر  حال بیماران قائل نمی شوند و در طراحی داخلی مطب چندان توجهی به آن نمی شود .

رنگ ها می‌توانند در سرعت بهبود بیماران تاثیر گذار باشند و این تاثیر در طب های رنگ درمانی به خوبی اثبات شده است .

حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که با این همه استدلال تخصصی مبنی بر بکارگیری از رنگ ها و تاثیر آنها بر روی بیماران پس بحث سلیقه و انتخاب شخصی کجای طراحی قرار می‌گیرد ؟

 باید به این موضوع اشاره کنیم که ممکن است در نگاه اول شما رنگی را برای فضای خود انتخاب نمایید که آن رنگ را برای دکوراسیون داخلی مطب شما بسیار مناسب و مطابق سلیقه شما باشد در این مرحله دو پاسخ مختلف دریافت می نمایید در پاسخ اول  اینکه این رنگ برای فضای شما مناسب نیست در این حال اگر فضای داخلی شما با استفاده از آن رنگ ها طراحی و اجرا گردد به مرور زمان تاثیرات منفی آن را مشاهده می کنید . تاثیرات استفاده از رنگهای نامناسب شامل خستگی چشم ، ایجاد فضای خیلی سرد و یا خیلی پر هیجان و خسته کننده ، ایجاد فضایی نامتعادل و ... البته این تاثیرات ممکن است در ابتدا به وضوح به نظر نیاید اما اگر شما از انتخاب خودتان راضی باشید و اگر از لحاظ تخصصی به آن نگاهی بیندازیم نتیجه ای که از این انتخاب دریافت می شود فضای بهتری برای ما خلق نکرده و صرفاً مطابق سلیقه شخصی خودمان پیشرفته ایم اما پاسخ بعدی که ممکن است از یک انتخاب رنگ دریافت کنید مناسب بودن آن برای فضا می باشد در صورتی که انتخاب رنگ شما درست باشد بازخوردهای خوبی را در طولانی مدت دریافت کرده و فضایی آرام بخش و مناسب را خلق کرده اید .

رنگ های مناسب برای طراحی مطب

در  سبک های مختلف انتخاب و استفاده از  رنگ ها متفاوت می باشد برای شروع کار ابتدا باید ببینیم که چه سبکی را برای دکوراسیون داخلی مطب خود انتخاب می کنیم .

به عنوان مثال در سبک مینیمال ، حرف اول را در طراحی رنگ سفید می زند . این رنگ می تواند بستری برای نمایش گیاهان و اکسسوری های رنگی استفاده شده در فضاهای داخلی باشد .

رنگ های مناسب برای طراحی مطب

این رنگ باعث ایجاد آرامش در فضاهای داخلی می گردد این رنگ اگر با لکه های رنگی جذاب همراه باشد و دلزدگی و سردی را در دکوراسیون داخلی ایجاد کند یکی از پرکاربردترین ها و بهترین انتخاب در فضاهای درمانی می باشد .

رنگ سفید  حس پاکیزگی در طراحی دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک ایجاد می نماید و با استفاده از آن ، اطمینان و اعتماد فضای داخلی بیشتر می گردد .

رنگ های مناسب برای طراحی مطب

در طراحی داخلی مطب باید از رنگ های سفید و خنثی به مقدار زیادی استفاده کنیم با استفاده از این رنگ ها حس آرامش در فضا ایجاد میشود .

 رنگ بعدی که قصد داریم به بررسی تاثیر آن در دکوراسیون مطب بپردازیم تم های مختلف طوسی می باشد رنگ طوسی به عنوان یک رنگ خنثی تاثیر چشمگیری در طراحی فضاهای درمانی ایجاد می کند .

رنگ های مناسب برای طراحی مطب

در پس زمینه ها این رنگ را می توان به مقدار زیادی استفاده کرد البته باید به این موضوع دقت داشته باشیم که این رنگ را در کدام فضاها استفاده می کنیم. استفاده از رنگ های مختلف در طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن به خصوص رنگ های تیره در هر فضایی که مورد استفاده قرار گیرد  تاثیرات متفاوتی از خود برجای می گذارد .

رنگ های مناسب برای طراحی مطب

به عنوان مثال در فضاهای کوچک پیشنهاد می شود از رنگ های روشن و خنثی استفاده شود این کار باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا و همچنین انعکاس نور در فضا می گردد از طرفی دیگر اگر شما قصد دارید فضایی را طراحی کنید که محیط دنج و کوچکتر به نظر آید باید از رنگ های  قوی و تیره برای فضا های داخلی خود استفاده کنید .

شما همراهان عزیز می توانید با مراجعه به ویسایت گروه معماری هیرادانا مقالات مرتبط در زمینه ی بازسازی و دکوراسیون داخلی ، طراحی نما ی کلاسیک یا مدرن را مطالعه کنید .

9 / 10
از 10 کاربر
ارسال نظر
anita : fogholade bood
0 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
0 0
ممنون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات