طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

رازهای موفقیت در طراحی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 11 بهمن 1399 در ساعت 15 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم نکات کلیدی و مهم  برای داشتن یک طراحی ساختمان موفق   به شما عزیزان ارائه دهیم با ما همراه باشید:

 برای داشتن یک طراحی موفق باید به تمام جزئیات در طراحی دقت کرد  البته این  نکات تنها به  طراحی دکوراسیون داخلی اختصاص نداشته و طراحی نمای ساختمان نیز از این  موضوع مستثنی نیست .

راز های موفقیت در طراحی

 طراحی نمای ساختمان نیز امری مهم محسوب می شود زیرا هنگام ورود به ساختمان اولین چیزی میباشد که به چشم می‌ خورد و جلب توجه می نماید .

 نمای یک بنا تاثیر چشمگیری در برداشت افراد از کیفیت و نوع ساخت پروژه دارد در دنیای مدرن امروز یکی از اولویت های مهم کارفرمایان طراحی نمای خاص و منحصر به فرد می باشد اما چگونه می توان به یک طراحی موفق دست پیدا کرد؟

راز های موفقیت در طراحی

  •  طراحی بر اساس اقلیم منطقه

 کشور ما یکی از کشورهایی می باشد که به تنوع اقلیم معروف است بنابراین پیش از طراحی نمای ساختمان باید به اقلیم منطقه توجه داشته باشید. به عنوان مثال بنایی  که در شمال کشور با آب و هوای معتدل و مرطوب طراحی میشود با نمای ساختمانی که در منطقه گرم  و خشک قرار دارد متفاوت است به عنوان مثال در مناطق شمالی برای طراحی ساختمان از پنجره های سرتاسری بزرگ جهت نورگیری و سیرکولاسیون هوا استفاده می شود در صورتی که در مناطق سردسیر نماهای شیشه ای و پنجره های بزرگ مخصوصاً در جهت بادگیر توصیه نمی شود .

  •  طراحی ساختمان با توجه به بافت منطقه

 توجه به بافت منطقه یکی از نکات مهم برای یک طراحی موفق می باشد طراحی نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که با ساختمان های مجاور خود هم خوانی داشته باشد و تضاد نامناسب ایجاد نکند .

  •  استفاده از یک سبک معماری مشخص

    راز های موفقیت در طراحی

 متاسفانه امروزه در طراحی برخی از ساختمان ها از طراحی های نامناسبی استفاده می شود به عنوان مثال برخی از بناها برای طراحی نمای ساختمان از سبک کلاسیک و برای طراحی داخلی بنا از سبک مدرن و غیره استفاده می شود در واقع این کار از پایه اشتباه می باشد .

  •   نورپردازی

    راز های موفقیت در طراحی

توجه به نورپردازی یکی از رازهای طراحی موفقیت آمیز ساختمان می باشد به طور کلی نورپردازی در شب برای ساختمانهای تجاری و خدماتی به مراتب پر اهمیت تر از نمای ساختمانهای مسکونی می باشد .

 نورپردازی و بازی با نور یکی از راه های جذاب برای طراحی نمای یک ساختمان محسوب می‌ شود البته  نورپردازی در طراحی داخلی کلاسیک و یا مدرن نیز امری  بسیار مهم به شمار می‌رود در طراحی داخلی باید تا جای امکان از نور طبیعی بهره برد و برای شب نیز با استفاده از نورهای مصنوعی به روش کاملا اصولی و صحیح فضای داخلی بنا را نورپردازی کرد .

راز های موفقیت در طراحی

  • عملکرد گرایی

 عملکرد گرایی نیز یکی از نکات مهم برای دستیابی به یک طراحی موفقیت آمیز می باشد عملکرد گرایی باید هم در طراحی نمای ساختمان و هم در طراحی داخلی در اولویت قرار گیرد به طور کلی طراحی نباید به گونه‌ای باشد که فرم و عملکرد فدای یکدیگر شود .

  •  مصالح با کیفیت و پایدار

 استفاده از مصالح با کیفیت و پایدار نیز یکی از عوامل ضروری به شمار می رود و عدم رعایت آن باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود و هم در فضاهای داخلی و هم در طراحی نما که پوسته بصری یک بنا است باید از مصالح با کیفیت بالا استفاده شود .

انتخاب رنگ مناسب

راز های موفقیت در طراحی

 انتخاب رنگ یکی از انتخاب های مهم در طراحی به شمار می‌رود زیرا رنگ ها بر روی روحیه افراد تاثیر می گذارند پیشنهاد می شود که اگر فضای داخلی شما دارای متراژ کمی است از رنگها روشن استفاده کنید برای فضاهای کوچک رنگ سفید و سبک طراحی مدرن بهترین گزینه می باشد‌ .

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات