طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک و کاربرد ابزار های پیش ساخته در آن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 دی 1400 در ساعت 11 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هر چه زمان می می گذرد به دلایل متفاوتی که از جمله ی این دلایل می توان به اهمیت بیشتر ظاهر هر چیزی و همچنین شیوع بیمار های مختلف و بیشتر ماندن افراد در خانه ، سبب شده است که میل افراد به داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب بیشتر شود . دکوراسیون را می توان عملی دانست که باعث در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف به زیبایی ترین شکل ممکن و کاربردی ترین شکل می شود . دکوراسیون موجب می شود تا شما از فضاهای مختلف بهترین استفاده را ببرید و فضاهای کوچک را حتی به فضاهایی تبدیل کنید که کاربردهای بزرگی دارند . برای دکور کردن یک فضا سبک ها و شیوه های مختلفی وجود دارد که هر یک از این سبک ها نیز ویژگی های مخصوصی دارند و برای داشتن یک فضا با سبک دکوراسیون داخلی مشخص باید تمامی ویژگی های سبک مد نظر را در کار پیاده کرده تا بتوان گفت دکوراسیونی با سبک خاص طراحی نموده اید .

 

با سبک های مختلف در دکوراسیون داخلی که شامل موارد زیر است ، آشنا شوید .

  • دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک
  • دکوراسیون داخلی به سبک مدرن
  • دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک
  • دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
  • دکوراسیون داخلی به سبک پست مدرن
  • دکوراسیون داخلی به سبک شرقی
  • دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
  • دکوراسوین داخلی به سبک اسپرت
  • دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی
  • و ...

 دکوراسیون کلاسیک و کاربرد ابزار های پیش ساخته در آن

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی :

همانطور که پیش تر گفتیم در دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سبک ها در سرتاسر دنیا سبک کلاسیک می باشد . دکوراسیون کلاسیک دارای مشخصات ویژه و خاص و متفاوتی می باشد که آن را از جهات زیادی با دیگر سبک ها متمایز کرده است و باعث شکوه و جلال آن شده است .

ویژگی های دکوراسیون کلاسیک :

  • توجه به نظم ، حفظ تعادل و رعایت تقارن

یکی از اصلی ترین ویژگی های دکوراسیون کلاسیک که حتما در تمامی جزئیات و مراحل طراحی و اجرا باید رعایت شود تقارن است . به وسیله ی تقارن هر عنصری در سر جای خود قرار گرفته و فضا دارای نظم و تعادل خواهد شد . از آنجایی که این سبک بیشتر برای فضاهای بزرگ و فاخر در نظر گرفته می شود این کار سبب زیبایی دو چندان فضا و شکوه بشتر آن خواهد شد .

  • استفاده از رنگ های گرم

در دکوراسیون کلاسیک نمی توان از رنگ های تند و تیز استفاده نمود . این سبکی به اصالت و شیک بودن معروف است و به همین دلیل در طراحی جزییات مختلف باید از رنگ های خنثی و گرم بهره برد . از جمله ی رنگ هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند ، می توان به سفید ، کرم ، بژ و قهوه ای اشاره نمود . در کنار هم قرار گرفتن این رنگ ها در جزییات مختلف مانند مبلمان ، پرده ها ، کابینت ها و حتی فرش ها و ... باعث القای حس اصالت و شکوه به مخاطب می شود .

  • استفاده از متریال های خاص

در سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی نمی توان از همه ی متریال ها استفاده نمود . این سبک بیشتر تمایل دارد تا یک حس گرمای خاصی را در فضا ایجاد کند و به همین دلیل از متریال هایی مانند شیشه و یا سنگ در فضای داخلی استفاده می نماید . در دسته ی مبلمان ، کمد ها و پارتیشن ها ، کابینت ها و ... می توان استفاده از چوب ها و ترکیب آن ها با شیشه را به وفور مشاهده نمود . چوب به دلیل بافت و ویژگی های منحصر به فردی که دارد هم می تواند به خوبی و زیبایی تزیین گردد و هم می تواند حس گرمایی که سبک کلاسیک مد نظر دارد را در فضا ایجاد نماید .

  • توجه به نورپردازی

نورپردازی در تمامی سبک ها مورد توجه می باشد و سبک کلاسیک نیز از این قضیه مستثنا نمی باشد . از آنجایی که سبک کلاسیک سبکی فاخر می باشد ، باید شیوه ی نورپردازی در این سبک به گونه ای باشد که جزییات کار شده روی عناصر مختلف را به خوبی نشان دهد . از طرفی می توان گفت نورهای مصنوعی در این سبک پر طرفدار می باشند .

دکوراسیون کلاسیک و کاربرد ابزار های پیش ساخته در آن

  • استفاده از تزیینات و جزییات زیاد

سبک کلاسیک یکی از معدود سبک هایی می باشد که در دکوراسیون و به طور کلی در معماری دارای جزییات و تزیینات بسیاری می باشد . این سبک در عناصر مختلف به جزییات توجه کرده و تلاش می کند تا همه چیز را با ظرافت خالص طراحی نموده و هر جزییاتی به سبک کلی بیاید . می توان گفت درست است که این سبک دارای جزییات زیادی می باشد . اما هیچ یک از این جزییات بیخودی در فضا قرار نگرفته و دلایل مشخصی برای وجود آن ها موجود می باشد و از طرفی باعث خاص تر دیده شدن و شکوه بیشتر این سبک خواهد شد .

  • و ...

 

ابزارهای پیش ساخته و کاربرد آن ها در دکوراسیون کلاسیک :

  • گچبری های پیش ساخته

این ابزارهای پیش ساخته برای فضاهایی که مجلل و با شکوه می باشند مورد استفاده قرار می گیرند . به همین دلیل می تواند گزینه ی مناسبی برای استفاده در سبک کلاسیک باشند . با استفاده از گچ می توان طرح های مختلفی را اجرا نمود و ظرافت بیشتری به کار داد . همان طوری که با دیگر مصالح مانند چوب نمی توان این کار را به انجام رساند . اما خب از این نکته که این متریال می تواند قابل ترک باشد و همچنین ابزارهای آن گران قیمت می باشد ، نمی توان گذر کرد .

  • ابزارهای پیش ساخته از پلی استایرن

ابزارهای این چنینی اغلب به راحتی قابل اجرا می باشند . به این روش که می توان آن را با چاقو و یا قیچی برش داد و با چسب های مختلف مانند چسب مخصوص ساختمانی نصبش کرد . یکی از نکاتی که در این ابزارها مورد توجه می باشد ، شارپ نبودن آن است که ممکن است برای بعضی مزیت و برای بعضی ایراد محسوب شود .

  • ابزار پیش ساخته پلی یورتان

پلی یروتان را می تواند ابزاری دانست که نسبت به خیلی از ابزارهای پیش ساخته گرانتر می باشد و مناسب فضاهای با شکوه و مجلل است . یکی از مزیت های خوب این سری از ابزارهای پیش ساخته این می باشد که در اکثر فضاها قابل اجرا و نصب می باشند . بافت پلی یورتان را می توان نرم تر از چوب دانست و به راحتی قابلیت شکل پذیری دارد و در دکوراسیون کلاسیک هم نقش بسزایی دارد .

  • و ...

 دکوراسیون کلاسیک و کاربرد ابزار های پیش ساخته در آن

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ، دکوراسیون داخلی به طور کلی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و روزبروز در سرتاسر جهان به اهمیت آن افزوده می شود . که برای این میزان اهمیت دلایل مختلفی نیز وجود دارد . همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد که همانطور که گفتیم هر کدام از این سبک ها ویژگی های منحصر به فردی نیز دارا می باشند . یکی از همین سبک ها سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی می باشد که بالاتر به طور مختصر به ویژگی های این سبک اشاره نمودیم . همچنین ابزارهای پیش ساخته ای وجود دارند که در دکوراسیون داخلی می توان از آن ها استفاده نمود . این ابزارها نیز نمونه های متفاوتی دارند که هر کدام مزایا و معایبی دارد و برای انتخاب آن که کدامیک از آن ها مناسب فضا و بودجه ی شما می باشد باید از متخصصین این زمینه مشورت بگیرید . شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا یکی از شرکت های مطرح در سطح کشور می باشد که در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون مانند دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری ، طراحی ویلا ، طراحی نما ، بازسازی ساختمان و ... کارهای فوق العاده و موفق زیادی انجام داده است و شما می توانید با سپردن پروژه ی خود به این شرکت و اعتماد به مهندسین و طراحان آن ، از نتیجه ی رضایت بخش کار خود مطمئن باشید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات