طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک و کاربردش در اروپا

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 24 مهر 1400 در ساعت 9 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سبک هایی که میان افراد طرفداران زیادی برای خود جمع کرده است ، سبک کلاسیک است . در این سبک از جزییات کف و دیوار و سقف تا مبلمان و پرده و ... همگی دارای اهمیت هستند و باید طوری طراحی شوند که با ویژگی های این سبک خوانایی داشته باشد . از نکات قابل توجه این سبک که بعد از شنیدن نامش در ذهن هر کسی نمایان می شود ، مجلل بودن این سبک است . این سبک نسبت به سبک های مدرن و مینیمال و ... کمی دارای شکوه و جلال بیشتری است و به اصطلاح می توان گفت زرق و برق بیشتری دارد و همه چیز در دکوراسیون کلاسیک بیشتر توی چشم است .

 

نکات قابل توجه سبک کلاسیک در دکوراسیون

  • استفاده از رنگ های گرم و تیره

در دکوراسیون کلاسیک از رنگ های گرم و تیره مانند شرابی ، قهوه ای ، سبز و ... استفاده می شود و سعی می شود با ترکیب اینطور رنگ ها در فضا ایجاد هارمونی کرده و حس وقار و اصالت به بیننده القا شود .

  • استفاده از طرح ها و نقش های کلاسیک

استفاده از جزییات و طرح و نقش های کلاسیک در قسمت های مختلف باعث بیشتر شدن حس کلاسیک در دکوراسیون می شود . این کار باعث شلوغ تر شدن فضا می شود و درواقع می توان گفت این سبک در طراحی داخلی فضای پر بیشتری نسبت به سبک های دیگر دارد .

 دکوراسیون کلاسیک و کاربردش در اروپا

  • توجه به تعادل و اصول تقارن در طراحی داخلی به سبک کلاسیک

تعادل ، نظم و تقارن از اصول اولیه و اصلی سبک کلاسیک محسوب می شوند و حتی اگر ما بقی اصل ها را در طراحی نادیده بگیریم ، این سه اصل را نمی توان نادیده گرفت . در چیدمان مبلمان باید تقارن رعایت شود و در جای جای دکوراسیون بیننده باید حس نظم را از آن بگیرد و همه چی در کنار هم دیگر باید دارای تعادل و همگونی باشند تا هارمونی مناسبی در فضا ایجاد شود .

  • استفاده از متریال های طبیعی

استفاده از متریال ها و رنگ های طبیعی مانند چوب و رنگ چوب باعث القای حس گرما و زندگی به ساکنین می شود و این یکی از اهداف  این سبک در تمام دوران ها بوده است .

 

  • استفاده از پرده ی درست و مناسب این سبک

ممکن است در سبک های جدید تر و مدرن تر استفاده از پرده جایگاه خاصی نداشته باشد و یا از پرده های ساده و حداقل استفاده شود . طوری که توجه ها زیاد به آن جلب نشود ولی در طراحی داخلی به سبک کلاسیک پرده ها یکی از مهم ترین نکات در چیدمان هستند و بهتر است به طراحی آن کمال دقت شود .

  • استفاده از تابلو ها و عناصر تزیینی نفیس

استفاده از تابلوهایی با طرح های قدیمی اروپایی و قاب های چوبی می تواند انتخاب درستی برای تزیین دیوارها در طراحی داخلی به سبک کلاسیک باشد .

  • توجه به طرح فرش

فرش ها نیز مانند پرده ها و مبلمان در دکوراسیون کلاسیک از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید به طرح و نقش آن در انتخاب آن برای فضایی که سبک کلاسیک را برای چیدمان خود انتخاب کرده است توجه شود تا با سبک مد نظر خوانایی داشته باشد و به تواند شکوه و جلوه ی خاصی همزمان با حس گرما و اصالت و وقار به فضا ببخشد .

 

انواع سبک کلاسیک در اروپا

  • گوتیک

این سبک را می توان سبک مذهبی کلاسیک دانست و از قوس ها و طرح های مختلف نوک تیز در آن استفاده می شود و بیشتر در طراحی فضاهای مذهبی استفاده شده است .

  • ویکتوریایی

این سبک را می توان مجلل ترین و با شکوه ترین سبک دانست که از وسایل تزیینی زیادی در آن استفاده شده است . طراح در طراحی داخلی به این سبک از رنگ های تیره برای جدا کردن فضاهای مختلف استفاده می کند .

 دکوراسیون کلاسیک و کاربردش در اروپا

  • باروک

در این سبک هم می توان طرح های منحنی و نا متقارن را دید و از رنگ هایی که تیره نیستند هم در آن استفاده می شود .

 

  • روکوکو

در این سبک از انواع مجسمه ها مخصوصا مجسمه های بسیار کوچک و آینه های زیاد و ... استفاده می شود . این سبک را می توان یک جورهایی در ادامه ی سبک زیبای باروک دانست .

 

کلام آخر

سبک کلاسیک را همانطور که در مطالب بالا گفتیم می توان یکی از سبک های پر طرفدار در سرتاسر دنیا دانست . با اینکه این سبک از قدمت تاریخی زیادی برخوردار است ، اما همچنان نیز از محبوبیت بالایی مخصوصا میان ثروتمندان برخوردار است . این سبک به دنبال شکوه و جلال و وقار و نشان دادن اصالت خود است و در تک تک جزییاتش تمام این نکات را نمایان می کند . شرکت معماری هیرادانا در زمینه ی طراحی داخلی نام آور در سطح کشور است و شما اگر علاقمند به دکوراسیون حرفه ای برای فضای خود هستید می توانید از این شرکت کمک بگیرید و کار خود را به مهندسین و طراحان هیرادانا بسپارید .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات