طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک ویلا و محبوبیت آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 17 مهر 1402 در ساعت 12 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه دیزاین کلاسیک ویلا

طرح و سبک های متنوعی جهت طراحی ویلا وجود دارد. اما به جرات می توان گفت دکوراسیون کلاسیک یکی از زیباترین سبک ها به شمار می رود. زیرا هرچه متراژ بیشتر باشد با اجرای سبک کلاسیک، ابهت دکور بالاتر میرود.

این سبک پرطرفدار دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باید به آن ها پایبند بود. در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا شما را با دکوراسیون کلاسیک در ویلا آشنا کنیم. همواره از این سبک به عنوان یکی از لاکچری ترین سبک ها یاد می شود. استفاده از تزئینات و گچ بری در طراحی ویلا و به کار بردن وسایل گران قیمت یکی از اصلی ترین ویژگی های این دکوراسیون کلاسیک می باشد.

رنگ ها

استفاده از رنگ های روشن مانند کرم و یا قهوه ای روشن در این سبک بسیار رایج می باشد. از این رنگ ها عموما برای پرده ها و یا روکش مبلمان استفاده می شود. رنگ طلایی بر خلاف سبک دکوراسیون مدرن، پایه ثابت دیزاین کلاسیک است. بنا بر سلیقه کارفرما از رنگ های زرشکی، آبی سلطنتی و درباری یا سبز نیز میتوان در کنار طلایی استفاده کرد.

اتاق خواب کلاسیک در ویلا

اکسسوری ها

استفاده از اکسسوری های وینتیج، مجسمه های بزرگ، تابلو های نقاشی و یا حتی سازهای موسیقی مانند پیانو، می تواند بهترین اکسسوری برای دکوراسیون کلاسیک می باشد. به یاد داشته باشید که از این سبک، به عنوان سبک سلطنتی نیز یاد می شود. بنابراین همه چیز باید لاکچری و اشرافی باشد.

دکوراسیون کلاسیک ویلا و محبوبیت آن

فرش و مبلمان

استفاده از فرش های ابریشمی و یا دست باف با طرح و نقش فراوان می تواند تا حد زیادی ویلای شما را به سمت کلاسیک شدن پیش ببرد. هم چنین بهتر است از مبلمان چوبی که بر روی آن نقش و نگار حکاکی شده است استفاده کنید.

استفاده از سنگ

برای طراحی نمای ویلا به سبک کلاسیک، لازم است از سنگ های با ارزشی نظیر مرمر استفاده کنید. این سنگ ها به شکل خاصی برش خواهند خورد و در نمای ویلا نصب خواهند شد. هم چنین به کاربردن کتیبه و یا ستون نیز در نما، بسیار رایج می باشد.

لوستر

استفاده از لوسترهای بزرگ و پرنور یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون کلاسیک می باشد. این سبک از لوستر علاوه بر تامین روشنایی ویلا، ظاهری لاکچری به محیط خانه می بخشد.

قرینه سازی

بهتر است هنگام طراحی ویلا، به قرینه بودن عناصر توجه داشته باشید. قرینه سازی می توان تا حد زیادی به کلاسیک شدن محیط به شما کمک کند. بهتر است اکسسوری ها و یا وسایل نیز به صورت قرینه در خانه چیده شود.

سقف

استفاده از گچ بری در سقف و یا دیوارها بسیار رایج می باشد. هم چنین شما می توانید از کاغذ دیواری با طرح های اشرافی برای پوشش دیوارها نیز استفاده کنید. بهتر است در کاغذ دیواری استفاده شده، رگه هایی از رنگ طلایی نیز وجود داشته باشد تا به زیبایی محیط بیفزاید.

استفاده از آب نما

برای فضای بیرونی ویلا، شما می توانید از گیاهان و یا آب نما نیز استفاده کنید. هم چنین شما می توانید مجسمه های گچی نیز در محیط بیرونی ویلا نصب کنید.

اتاق خواب ها

می توان برای کلاسیک تر کردن فضای اتاق خواب، از روتختی های ابریشمی که دارای طرح و نقش می باشد، استفاده کرد. هیچ گاه از اکسسوری ها غافل نشوید و سعی کنید از آن ها در هر جای خانه حتی اتاق خواب استفاده کنید.

نما کلاسیک ویلای کلاسیک

پنجره

در طراحی ویلا به این سبک معمولا پنجره ها ارتفاع زیادی دارند. شما می توانید پرده های ضخیم به رنگ های کرم و یا بژ را نیز به کار بگیرید. اگر تمایل دارید پرده ها شلوغ نباشد از حریر ساده سفید یا کرم استفاده کنید.

کف پوش

کف در ویلا به سبک کلاسیک معمولا از جنس سنگ می باشد. اما چوب نیز طرفداران زیادی دارد. سنگ مرمر یکی از پرکاربرد ترین متریال ها در طراحی کف شناخته می شود.

تناسب در طراحی نما

در طراحی نمای ویلا به سبک کلاسیک، همه چیز با تناسب و اندازه در کنار هم قرار گرفته شده است. همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم، بهتر است قرینه سازی در طراحی نمای ویلا نیز حفظ شود.

دیزاین کلاسیک خانه ویلایی

کلام آخر:

در این مقاله شما کاربران محترم را با طراحی ویلا به سبک کلاسیک آشنا کرده ایم. این سبک توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جذب و  حفظ کند. اگر قصد طراحی منزل و یا ویلا به سبک کلاسیک را دارید، می توانید از شرکت معماری هیرادانا یاری بجویید. شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا با به کار گیری افراد متخصص می تواند بهترین گزینه برای شما در این زمینه باشد.

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات