طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک مناسب چه فضاهایی میباشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 آذر 1400 در ساعت 10 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون پروسه ای دشوار است که نیاز به توانایی و دانش مخصوص به خود را دارد .

سبک های گوناگونی به منظور طراحی دکوراسیون وجود دارد و این تنوع بالا باعث شده تا بسیاری از افراد نتوانند به درستی و با توجه به محیط مورد نظر خود بهترین گزینه را انتخاب کنند .

هر یک از این سبک های ویژگی های مخصوص به خود را دارد و این امر باعث شده تا بتوان در هر فضایی با توجه به کاربری آن حق انتخاب داشته باشیم . هم چنین هزینه ها در هر یک با دیگری متفاوت خواهید بود . از این روی نگران نباشید . زیرا می توانید با هر بودجه ای اقدام به طراحی دکوراسیون کنید .

برخی از سبک های پرطرفدار به منظور طراحی به شرح زیر می باشد .

  • دکوراسیون کلاسیک
  • سبک مینیمال
  • طراحی دکوراسیون به سبک گوتیک
  • سبک اروپایی
  • دکوراسیون مدرن

از میان سبک های مذکور ، شرکت معماری هیرادانا قصد دارد در این مقاله شما عزیزان را با دکوراسیون کلاسیک آشنا کند . این سبک از طراحی بسیار لوکس و پرهزینه خواهد بود . از این روی در افزایش زیبایی محیط تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت . در ابتدا به معرفی کامل این سبک خواهیم پرداخت و در ادامه اشاره ای به مهم ترین ویژگی های این سبک خواهیم کرد .

دکوراسیون کلاسیک مناسب چه فضاهایی میباشد ؟

دکوراسیون کلاسیک چیست و چگونه پدید آمده است ؟

سبک کلاسیک تا حد زیادی از دوره ی رم و یونان باستان پیروی می کند . از این روی می توان به این نکته دست یافت که شرط اصلی این سبک ، تجمل گرایی می باشد .

سبک کلاسیک علاوه بر طراحی داخلی منازل ، در طراحی نما و معماری نیز کاربرد بسیار زیادی دارد .

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم سبک کلاسیک حول محور تجمل گرایی می باشد . از این روی می توان گفت هزینه ی این سبک بسیار بالا خواهد بود . بنابراین اگر قصد دارید در هزینه های صرفه جویی کنید ، بهتر است به سراغ دیگر سبک ها نظیر مینیمال و یا مدرن بروید .

دکوراسیون کلاسیک را می توان نقطه مقابل سبک هایی چون مینیمال در نظر داشت . زیرا بر خلاف آن ها از زرق و برق بسیار زیادی برخوردار می باشد .

جالب است بدانید که می توان تا حد بسیار زیادی شاهد عناصر غربی نیز در این سبک باشیم . از جمله می توان به ستون و یا گچ بری اشاره کرد .

حال که با این سبک آشنا شده اید ، بهتر است در ادامه نیز با ما همراه باشید . زیرا قصد داریم به نحوه ی طراحی دکوراسیون به کمک این سبک را برای شما شرح دهیم .

رنگ ها در دکوراسیون کلاسیک به چه صورت است ؟

می توان رنگ مهم ترین گزینه در طراحی دکوراسیون کلاسیک دانست . اگر قصد دارید محیط مورد نظر خود را تمام و کمال بر اساس این سبک طراحی کنید ، هیچ گاه از اهمیت رنگ ها غافل نشوید .

غالب رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون کلاسیک ، تناژ گرم دارند . می توان برای مثال به قرمز ، طلایی ، قهوه ای و یا کرم اشاره کرد . هم چنین به منظور خارج کردن فضا از یکنواختی می توان به صورت محدود از رنگ های خنثی نیز استفاده کرد .

استفاده از تناژ گرم در رنگ تا حد زیادی آرامش را به محیط القا خواهد کرد .

اکسسوری در دکوراسیون کلاسیک

استفاده از اکسسوری در طراحی دکوراسیون کلاسیک یک ضرورت محسوب می شود . گزینه های مختلفی به این منظور وجود دارد . برای مثال می توان از تابلوهای نقاشی بزرگ و یا مجسمه های آنتیک نام برد . هم چنین استفاده از سازهایی نظیر پیانو نیز می توان زیبایی محیط را تا چندین برابر افزایش دهد .

بهتر است اکسسوری های مذکور در ابعاد بزرگ باشد . البته اگر محدودیت فضا دارید به سراغ آیتم های کوچک تر بروید .

به یاد داشته باشید که دکوراسیون کلاسیک سبکی لوکس و تجملاتی است . از این روی بهتر است متریال اکسسوری ها از جنس مرغوب باشد . آیتم های نقره و یا طلاکوب نیز انتخاب های جالبی خواهند بود . شما می توانید به سراغ وسایل آنتیک بروید . زیرا این علاوه بر ظاهر زیبا ، به این سبک بسیار نزدیک می باشد .

مبلمان

هنگام انتخاب مبلمان به وجود تقارن در طرح و نقش آن توجه داشته باشید . استفاده از مبلمان آنتیک با طرح و نقش فراوان می تواند محیط شما را تا حد زیادی به این سبک نزدیک کند .

 در دکوراسیون کلاسیک روکش مبلمان عمدتا از پارچه های با کیفیتی نظیر مخمل می باشد .

به یاد داشته باشید که این سبک از مبلمان به دلیل قیمت بالا و ظاهری خاص کمتر تولید می شود و برای پیدا کردن آن باید زمان زیادی را صرف کنید .

گچ بری دیوار و یا سقف

در بسیاری از سبک های امروزی طراحی دکوراسیون ، استفاده از گچ بری به طور کل منسوخ شده است . اما خوب است بدانید که دکوراسیون کلاسیک از این قانون پیروی نمی کند .

بهتر است تا حد لزوم بر روی دیوارها و یا سقف گچ بری ایجاد کنید . عدم وجود این قانون دکوراسیون فضا را از این سبک خارج خواهد کرد .

چیدمان وسایل در دکوراسیون کلاسیک

نکته ی دیگری که لازم است به آن توجه کنید ، وجود تقارن در چیدمان وسایل است . از این روی بهتر است به سراغ انتخاب اکسسوری های جفت بروید .

خوب است بدانید که رعایت این نکته تا حد زیادی باعث وجود نظم در فضا خواهد شد .

نورپردازی محیط مورد نظر

در متراژ بالا می توانید از لوسترهای کریستال و بزرگ به منظور تامین نور محیط استفاده کنید . هم چنین آباژور با طرح های آنتیک نیز گزینه ی بسیار مناسبی به جهت تامین نور و اکسسوری محسوب می شود .

چراغ های دیوارکوب که بهتر است رنگ آن طلایی و یا نقره ای باشد نیز ، یکی دیگر از آیتم های بسیار پر طرفدار در دکوراسیون کلاسیک می باشد .

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

مهم ترین اصل در طراحی آشپزخانه انتخاب کابینت مناسب می باشد . لازم است کابینت انتخابی در این سبک از بهترین متریال موجود ساخته شده باشد و تا حد امکان منبت کاری شده باشد .

شیرآلات وینتیج به رنگ های مسی یا طلایی نیز نمای آشپزخانه را بسیار زیبا خواهد کرد .

هم چنین شما می توانید به منظور تامین نور محیط ، از لوسترهای کوچک نیز در فضای آشپزخانه ی خود استفاده کنید .

کفپوش فضا

استفاده از سنگ و یا سرامیک گزینه ی بسیار مناسبی برای کفپوش می باشد . به یاد داشته باشید تا حد امکان از پارکت در این زمینه استفاده نکنید . شما می توانید قسمتی از محیط مورد نظر خود را با سنگ های زیبایی نظیر مرمر طراحی کنید .

کف پوش با رنگ روشن در دکوراسیون کلاسیک کاربرد فراوانی دارد .

فرش

بهتر است از این آیتم به صورت محدود استفاده کنید تا کفپوش نمای بهتری داشته باشد .

فرش ابریشم و یا دست بافت ظاهر بسیار زیبایی برای محیط شما بوجود خواهد آورد . البته این آیتم هزینه ی بسیار بالایی نیز به همراه خواهد داشت .

دکوراسیون کلاسیک مناسب چه فضاهایی میباشد ؟

کلام آخر :

ما در شرکت معماری هیرادانا شما کاربران عزیز و محترم را با دکوراسیون کلاسیک و ویژگی های آن آشنا کرده ایم . همان طور که پیش تر به این گزینه پرداختیم ، سبک کلاسیک بسیار لوکس و هزینه بر خواهد بود . از این روی اگر قصد صرفه جویی در هزینه های را دارید ، بهتر است به سراغ انتخاب این سبک نیایید .

به منظور دستیابی به دکوراسیون کلاسیک همواره به سراغ با کیفیت ترین متریال ها بروید .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه و کادری مجرب گزینه ی بسیار مناسبی به جهت کمک به شما عزیزان می باشد .

اگر قصد دارید فضای مورد نظر خود را فارغ از متراژ آن با توجه به این سبک طراحی کنید ، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و از آن ها یاری بجویید . با اطمینان این شرکت بهترین نتیجه را برای شما عزیزان خواهد داشت .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات