طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ و ده نکته کلیدی در آن

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 بهمن 1400 در ساعت 19 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه به دلیل شیوع بیماری های مختلف در سرتاسر جهان و بروز مشکلاتی دیگر ، افراد مختلف تمایل بیشتری به ماندن در خانه پیدا کرده اند و بسیاری از کارهای خود را به جای فضای عمومی در داخل خانه ی خود انجام می دهند . به همین دلیل دکوراسیون داخلی نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است . در واقع دکوراسیون را به طور کلی می توان در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف به زیباترین شکل ممکن در نظر گرفت که باعث بهره ورتر شدن فضا نیز می شود و کیفیت فضایی فضاهای مختلف را بالا می برد . دکوراسیون داخلی به سبک های مختلف از گذشته تا به امروز به وجود آمده است و انجام می شود که از جمله ی این سبک ها می توان به دکوراسیون کلاسیک ، دکوراسیون مدرن ، دکوراسیون مینیمال ، دکوراسیون شرقی ، دکوراسیون روستیک ، دکوراسیون اسکاندیناوی و ... اشاره نمود . هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که برای رسیدن به آن سبک در دکوراسیون داخلی در تمامی مراحل و روند طراحی و اجرای دکوراسیون باید ویزگی های سبک مذکور را در نظر گرفت .

 

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ :

سبک کلاسیک را می توان یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سبک ها در سرتاسر جهان برای معماری و دکوراسیون داخلی در نظر گرفت . این سبک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد و تفاوت های فاحشش با دیگر سبک ها ، توانسته است خود را سالیان سال محبوب نگه داشته و طرفداران خود را راضی نگه دارد . یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که این سبک بیشتر محبوب ثروتمندان بوده و در خانه های بزرگ بیشتر می تواند خود را نشان بدهد . چرا که سبکی مجلل و فاخر می باشد .

دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ و ده نکته کلیدی در آن

از خصوصیات دکوراسیون کلاسیک عبارت است از :

استفاده از جزییات و توجه به ریزترین عناصر

سبک کلاسیک را می توان جز معدود سبک هایی دانست که دارای تزیینات بسیاری می باشد . این سبک به ریزترین نکات نیز توجه می کند و دارای جزییات بسیاری می باشد . از جمله ی این جزییات می توان به کار شدن دسته های مبل ها ، جنس پارچه ها ، توجه به قاب های مورد استفاده و ... اشاره نمود . در واقع می توان گفت هیچ عنصر و گوشه ای از چشم این سبک دور نمی ماند .

  1. استفاده از رنگ های گرم

در سبک کلاسیک برای دکوراسیون داخلی از رنگ های خنثی و گرم استفاده می کنند و هدف از این کار القای حس شیک بودن در کنار حفظ اصالت و وقار می باشد . رنگ هایی مانند سفید ، کرم ، بژ ، قهوه ای و ... در دکوراسیون کلاسیک دارای محبوبیت بسیاری می باشد . باید توجه نمود که این رنگ ها را نباید بدون دلیل در هیچ عنصری استفاده نمود و برای انتخاب رنگ در هر عنصر باید بهترین و حرفه ای تصمیم را گرفت تا نتیجه در شیک ترین حالت خودش باشد .

  1. استفاده از مصالح خاص

مصالحی مانند چوب که هم حس گرمای طبیعت را دارد و هم به دلیل بافت خاص و ویژگی هایی که دارد ، می تواند برای ساخت عناصر مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین به شکل های مختلف در بیاید در سبک کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . از مزیت های دیگر چوب می توان به انواع رنگ های مختلفی که از آن موجود است با کیفیت های مختلف ، اشاره نمود . در دکوراسیون کلاسیک از ترکیب چوب و شیشه به وفور استفاده می شود .

  1. حفظ تعادل با کمک تقارن

یکی از اصلی ترین نکاتی که در دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد ، قرینه قرار دادن عناصر مختلف می باشد . به طور مثال صندلی های یک مبلمان باید به طور قرینه قرار بگیرند تا در بهترین حالت خود باشند . به کمک رعایت تقارن ، تعادل و نظم در فضا ایجاد می شود .

  1. توجه به نورپردازی

یکی از نکاتی که در دکوراسیون کلاسیک بسیار پر اهمیت می باشد ، نورپردازی است . سبک کلاسیک به جلوه دادن و نمایان کردن تمامی جزییات اهمیت ویژه ای می دهد . به همین دلیل از نور مصنوعی در این سبک زیاد استفاده می شود . نورهای مخفی سقف را می توان از جمله موارد این سبک نام برد .

  1. استفاده از پارچه هایی خاص برای مبلمان و پرده ها

 همانطور که گفتیم سبک کلاسیک به تمامی جزییات توجه می کند و یکی از این جزییات پارچه هایی هستند که برای مبلمان و یا پرده ها استفاده می شوند . در دکوراسون کلاسیک پارچه هایی مانند مخمل ، پارچه ی چرم ، پارچه های گلدار و ... بسیار محبوب می باشند و برای روکش مبل ها یا پرده ها از آن ها استفاده می شود . البته که باید توجه نمود رنگ این پارچه ها مطابق با رنگ های استفاده شده و محبوب در این سبک باشد .

دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ و ده نکته کلیدی در آن

  1. استفاده از گیاهان

گیاهان را به دلیل انرژی مثبت و شادابی ای که به محیط می بخشند می توان از عناصری دانست که امروزه در اغلب سبک ها مورد استفاده قرار می گیرند . منتها مدل گلدان و نوع خود گیاه نیز می تواند در سبک های مختلف تغییر یابد . سبک کلاسیک نیز از این قضیه مستثنا نیست .

  1. استفاده از عناصر فاخر برای تزیینات

گلدان های فاخر ، تابلوهای نفیس ، قالیچه های ارزشمند و دیگر عناصر شیک و ارزشمند و مجلل را می توان در این سبک در خانه های بزرگ به عنوان عناصر تزیینی استفاده نمود و جلوه ای باکلاس و شیک را به محیط داخلی خانه ی خود بخشید .

  1. استفاده از قالیچه های فاخر

در دکوراسیون کلاسیک فرش و قالیچه نیز دارای اهمیت بسیاری می باشد . از قالیچه های ابریشم و یا قالیچه های نفیس برای پوشاندن کف خانه و یا حتی به عنوان تابلوهای تزیینی استفاده می شود که میتواند تاثیر زیادی روی جلوه ی بصری فضاهای داخلی بگذارد و جانی دوباره به خانه ببخشد .

  1.  استفاده از لوستر

یکی دیگر از عناصری که در دکوراسیون کلاسیک بیش از سبک های دیگر طرفدار دارد لوستر می باشد . لوسترهای سبک کلاسیک اصولا پر زرق و برق تر و دارای نور زیاد با شیشه ها و فلزهایی به رنگ طلایی یا نقره ای می باشند که باعث تلالو بیشتر نور و زیباتر کردن محیط می شود و تاثیر زیادی در جلوه ی خانه خواهد داشت .

 دکوراسیون کلاسیک در خانه های بزرگ و ده نکته کلیدی در آن

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . چرا که هم باعث زیبایی محیط می شود و هم باعث بالا رفتن کیفیت فضایی آن . به هر حال در دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد و هر سبک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشد . یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین سبک ها در سرتاسر جهان سبک کلاسیک می باشد . این سبک بیشتر در خانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد . چرا که این سبک دارای ویژگی هایی مجلل و با شکوه می باشد و برای نشان دادن تمامی آن ها نیاز به فضایی باز و بزرگ می باشد . برای داشتن دکوراسیون مناسب و حرفه ای با رعایت تمامی ویژگی های سبک مورد نظر شما ، لازم است که به متخصصین این زمینه مراجعه کنید . یکی از شرکت های مطرح در زمینه معماری و دکوراسیون در کشورمان ایران ، شرکت معماری هیرادانا می باشد . مهندسین و طراحان این شرکت از تجربه ی کافی برخوردار بوده چرا که کارهای زیادی در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون مانند دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون اداری ، طراحی نما ، طراحی ویلا و ... در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه انجام داده اند . به همین علت شما با سپردن پروژه ی خود به این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات