طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون منزل رنگ سفید

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 2 دی 1398 در ساعت 9 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده از رنگ سفید در بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزل هم منتقدانی دارد و هم طرفدارانی .

طرفداران رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی معتقدند که این رنگ خنثی میتواند فضاهایی شیک و خاصی را ایجاد کند و رنگی پر قدرت است که میتواند با همه ی رنگ ها ترکیب شود و دکوراسیون لوکس را در بازسازی منزل ایجاد کند . هم چنین این رنگ میتواند بر درخشندگی و روشنایی فضا تاثیراتی بسیار مثبتی بگذارد .

اما منتقدان استفاده از رنگ سفید در فضاهای داخلی بر این باورند که این رنگ خسته کننده و بی روح است و نمیتواند آنچه مدنظر طراح یا مشتری است را به خوبی در فضاهای خانه نشان دهد .

اما به راستی حق با کدام یک از این ها است ؟ آیا رنگ سفید رنگی زیبا و کارآمد در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار میرود یا رنگی بیروح و کسل کننده ؟

روانشناسی رنگ سفید

رنگ سفید رنگی خالص است و میتوان آن را مادر رنگ ها نامید . این رنگ در فرهنگ ها و ملل مختلف نشانه و نمادهای مختلفی دارد اما چیزی که در همه ی آنها مشترک است این است که رنگ سفید نماد خلوص ، پاکیزگی ، سادگی ، روشنایی و نورانیت است .

همه ی این ویژگی های رنگ سفید باعث شده است که استفاده از آن در کاربری ها و فضاهای مختلف محدودیتی نداشته باشد و با هر فضایی بتواند خود را ترکیب کند . رنگ سفید برای فضاهایی که میخواهید در آن جا تمرکز زیادی داشته باشید یا فضاهایی که به آرامش و آسایش بیشتری نیاز دارند بسیار مناسب است .

این رنگ به دلیل ماهیتی که دارد منعکس کننده ی نور است و میتواند برای خانه هایی با فضای کوچک بسیار عالی عمل کند و فضا را بزرگتر نشان دهد . هم چنین رنگ سفید به عنوان یک رنگ پس زمینه برای بقیه رنگ ها بسیار زیبا عمل میکند و ترکیبهای جذابی را میتواند خلق کند .

انواع رنگ سفید

انواع رنگ سفید

یکی از ویژگی های رنگ سفید است که دارای انواع گوناگون و مختلفی است که هرکدام از آنها میتوانند فضاهای متفاوتی را برای بازسازی ساختمان رقم بزنند . به اتفاق تعدادی از آنها را با هم مرور یکنیم :

رنگ سفید گچی : این رنگ میتواند به جای رنگ سفید ساده در فضای داخلی خانه ها استفاده شود و مناسب ترین ترکیب آن به همراه رنگ قهوه ای شکل میگیرد .

رنگ سفید استخوانی : این رنگ جز محبوب ترین انواع رنگ سفید به شمار میرود که طیفی از رنگ زرد کم رنگ را در خود دارد و برای دیوارهای خانه ها بسیار کاربردی است ، مخصوصا برای فضای نشیمن که با رنگ های استفاده شده در مبلمان خانه میتواند باعث جذابیت هر چه بیشتر محیط شود .

رنگ سفید عاجی : این رنگ نیز دارای طیف رنگی صورتی ملایم است و با مبلمان و عناصری که از نقوش گل و گیاه رنگارنگ در بافت آنها استفاده میشود یا با گیاهان و گلدان های داخل خانه میتواند ترکیبی عالی را برای خانه به ارمغان آورد .

رنگ سفید در فضای نشیمن

رنگ سفید برای فضاهای نشیمنی که کوچک است میتواند گزینه ی مناسبی باشد و فضا را از آنچه که هست بزرگتر نشان دهد .

برای فضاهای دیگر نیز برای رسیدن به یک دکوراسیون لوکس و شیک میتوانید در کنار رنگ سفید از ترکیب های رنگی گرم یا حتی متفاوت استفاده کنید و مطمعن باشید که رنگ سفید میتواند به خوبی با همه ی انها ترکیب شود و فضاهایی فوق العاده را خلق کند .

رنگ سفید در آشپزخانه

بازسازی منزل

اکثر وسایلی که در آشپزخانه استفاده میشود به رنگ سفید هستند زیرا پاکیزگی و درخشندگی بیشتری برای فضای آشپزخانه به خصوص برای آشپزخانه های کوچک به ارمغان می آورند . این رنگ در کنار متریال های پر جنب و جوش و گرم مانند چوب در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه میتواند دکوراسیون زیبایی را برای آشپزخانه به وجود آورد و صمیمیت و انرژی را در آشپزخانه بیشتر کند .

رنگ سفید در اتاق خواب

برای فضای اتاق خواب ضمن سلیقه ی افراد ساکن در اتاق خواب بهتر است از رنگ سفید به همراه رنگ هایی دیگر استفاده کرد که این رنگ ها طبق خواسته ی مشتری میتواند در فضا قرار گیرد . اگر به دنبال اتاقی پرجنب و چوش و مهیج میگردید رنگ سفید در کنار رنگ های گرم مانند قرمز ، نارنجی و زرد میتواند گزینه ی مناسبی باشد و اگر دنبال اتاق خوابی آرامش بخش میگردید رنگ سفید به همراه رنگ های سرد آبی ، بنفش و صورتی ملایم میتواند این فضا را برای شما به وجود آورد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات