طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون منزل رنگ سبز

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 30 آذر 1398 در ساعت 14 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ ها همیشه اولین عامل در زیبایی و جذابیت یک خانه در بازسازی ساختمان به شمار میروند . یک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی برای رنگ کردن فضاهای داخلی خانه باید عوامل متعددی را برای این کار در نظر بگیرد تا به دکوارسیون داخلی ممتاز در فضای خانه برسد.

اولین کار برای انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی ، آشنایی با روانشناسی رنگها است . این که رنگ ها دارای چه خاصیت ها و مزایایی هستند و برای دکوراسیون داخلی منازل کدام فضاها بیشتر کاربرد دارند و مناسب هستند . تناسب رنگ مبلمان و سطوح رنگ شده و دیگر عناصر خانه باید حفظ شود تا هارمونی رنگی و فضایی خانه به هم نخورد .

یکی از رنگ هایی که برای دکوارسیون داخلی منازل استفاده میشود ، رنگ سبز است .

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز جز رنگ های سرد به شمار میرود و از ترکیب دو رنگ زرد و آبی حاصل میشود اما تاثیراتی که بر روی دکوراسیون لوکس منازل دارد ، تاثیرات مثبت و گرم است . این رنگ به رنگ  طبیعت معروف است و نماد زندگی و رویش است . کارشناسان بر این باورند که رنگ سبز برای آرام کردن فضا و به آسایش رسیدن افراد بسیار مناسب است . هم چنین آنها عقیده دارند که رنگ سبز برای بروز خلاقیت و استعداد ها بسیار رنگ فعالی است و برای محیط های کاری استفاده از طیف های رنگی آن میتواند باعث شکوفایی استعداد ها و خلاقیت افراد شود . علاوه بر آن میتواند رنگ مناسبی برای فضاهای مطالعه نیز باشد و استفاده از آن در اتاق های مطالعه یا کتابخانه ها توصیه میشود .

دکوراسیون منزل با رنگ سبز

ویژگی های رنگ سبز

رنگ سبز مزایایی زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل دارد . یکی از مزایای رنگ سبز این است که برای استفاده در تمام سبک های دکوراسیون داخلی مناسب است . یعنی از سبک مدرن گرفته تا سبک کلاسیک میتوانند از این رنگ برای دکوراسیون خود استفاده کنند .

از دیگر محاسن این رنگ در بازسازی منزل این است که میتواند با هر رنگی ترکیب شود و از این بابت نگرانی برای استفاده از این رنگ وجود ندارد و میتوانید ست های زیبایی با استفاده از رنگ سبز در خانه ها ایجاد کنید .

رنگ سبز به دلیل ماهیتی که دارد در کنار متریال چوب میتواند بسیار زیبا عمل کند و محیط هایی آرامش بخش و راحت را به وجود آورند .

برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده از رنگ سبز میتواند نقشی متوازن کننده داشته باشد و تعادل را در دکوراسیون به وجود آورد زیرا این رنگ نه به اندازه رنگ آبی سرد است و نه مانند رنگ زرد ، گرمی زیادی را برای فضا ایجاد میکند بلکه حسی مابین گرم و سرد را در فضای خانه به وجود می آورد .

رنگ سبز در فضاهای داخلی خانه

اتاق نشیمن : شلوغی شهر ها و استرس های روزانه شهری در طراحی منازل نیز تاثیرگذار است . برای اینکه فضایی را در اتاق نشیمن منازل به وجود آوریم که این استرس ها و اضطراب های شهری را کاهش دهیم این است که فضاهایی نزدیک به طبیعت را در خانه ها به وجود آوریم و رنگ سبز رنگی عالی برای این کار به شمار میرود .

اتاق خواب : رنگ سبز رنگی آرامش بخش به شمار میرود و برای کاهش دادن فشار های عصبی و روحی میتواند رنگ بسیار عالی ای باشد . هم چنین برای اتاق خواب های کودکان باعث کاهش استرس و افزایش سرعت مطالعه و درس خواندن میشود و به دلیل این که رنگ سبز به جنسیت خاصی اختصاص ندارد برای اتاق خواب پسران و دختران میتواند استفاده شود .

رنگ سبز در خانه

ترکیب رنگ سبز با دیگر رنگ ها

سبز و سفید : رنگ سفید به دلیل اینکه جز رنگ های خنثی به شمار میرود میتواند رنگ مناسبی در کنار رنگ سبز باشد و ترکیب های جذابی را در کنار رنگ سبز ایجاد کند . استفاده از طیف های تیره رنگ سبز برای ترکیب با رنگ سفید توصیه میشود .

سبز و زرد : این ترکیب رنگی جز ترکیب های رنگی شاخص به حساب می آیند . استفاده از ترکیب این دو رنگ برای مبلمان خانه بسیار گزینه ی مناسبی است .

سبز و قرمز : در چرخه رنگ این دو رنگ در مقابل یکدیگر هستند و استفاده از این دو رنگ میتواند کنتراست زیبا و جذابی در داخل خانه ها ایجاد کند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات