طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مطب زیبایی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 11 آذر 1398 در ساعت 14 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان کلینیک ها و مطب های پزشکان به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان به آنجا اهمیت بسیاری دارد . تعمیرات ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی مطب ها باید هم از لحاظ بهداشتی در سطح بالایی باشد و هم از نظر زیبایی و کارایی بتواند نیاز های مراجعه کنندگان را برطرف کند .

شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا با سالها تجربه ی مفید در این زمینه دست به طراحی این مطب ها و کلینیک ها زده است تا با ایجاد دکوراسیون لوکس  بتواند فضاهایی باب میل پزشکان و مراجعه کنندگان به وجود آورد .

نکته ای که لازم است به آن اشاره شود این است که همانطور که گفته شد حجم بالایی از مراجعه کنندگان به این مطب ها رفت و آمد دارند و اکثر آنها افرادی هستند که از مشکلی رنج میبرند و یا افرادی که همراه این بیماران هستند و نیاز دارند حضور در فضایی را تجربه کنند که به آنها آرامش دهد و استرس و نگرانی بیماری را از خود دور کنند .

یکی از فضاهای مطب پزشکان ، مطب های زیبایی است که امروزه رشد قابل توجهی پیدا کرده است .

این مطب ها همانطور که نام آنها بیانگر شخصیت فعالیتی آنها است بر زیبایی افراد تمرکز دارد و مراجعه کنندگان به این مطب های زیبایی خواهان حضور در فضایی شیک و لوکس هستند تا آنها را جذب کند .

اما چه مواردی را لازم است در طراحی مطب های زیبایی به کار برد تا به فضایی لوکس برسیم ؟

انتخاب رنگ و متریال مناسب

انتخاب رنگ مناسب برای سطوح مطب ، برای زیبایی فضا بسیار اهمیت دارد و باید از رنگ هایی استفاده کنیم که باعث به وجود آمدن فضایی لوکس میشوند پس استفاده از رنگ های جیغ و شاد برای این فضاها مناسب نیست .

رنگی که مجری دکوراسیون داخلی برای مطب های زیبایی پیشنهاد میکند استفاده از رنگ های خنثی و ترکیب آنها است . استفاده از رنگ های طوسی ، خاکستری ، بژ ، قهوه ای و سفید و مشکی و ترکیب مناسب این رنگها میتواند هارمونی رنگی جذابی را در داخل این مطب های زیبایی ایجاد کند . هم چنین استفاده از کاغذ دیواری هایی در همین ترکیب رنگی نیز میتواند مناسب باشد .

علاوه بر انتخاب رنگ ، متریال هایی مانند سنگ و چوب میتواند فضاهایی شیک را ایجاد کنند . استفاده از این متریال ها در کف و دیوار مطب های پزشکی میتواند فضایی منحصر به فرد را ایجاد کند .

نورپردازی

یکی دیگر از عناصری که میتواند فضایی شیک را در بازسازی ساختمان  ایجاد کند نورپردازی مناسب و جذاب است . همانطور که گفته شد رنگ های خنثی بهترین رنگ ها برای استفاده در مطب های زیبایی است . این رنگ ها میتوانند توسط یک نورپردازی دقیق و درست ، ترکیبی زیبا و چشم نواز را ایجاد کنند تا چشم بیننده و مراجعه کننده را به خود جلب کند . استفاده از تم رنگی سفید برای نورپردازی میتواند مناسب تر باشد .

اما حضور نور طبیعی در داخل فضاهای مطب زیبایی اهمیت بالایی دارد . نور طبیعی روز که از پنجره وارد مطب میشود احساس خفگی و بسته بودن فضا را از بین میبرد و همین مسئله بر استرس بیماران غلبه میکند و حضور در محیط را برای آنان بهتر میکند .

اتاق معاینه

اتاق معاینه باید فضایی آرامش بخش داشته باشد . یکی از مواردی که در طراحی اتاق معاینه باید رعایت شود انتخاب مبلمان راحت و چیدمان مناسب آنها در محیط است . مبلمان مناسب باعث راحتی بیمار میشود و به آنها بسیار کمک میکند .

در اتاق های معاینه چون بیماران مجبورند به روی تخت دراز بکشند تا پزشک آنها را معاینه کند و این کار ممکن است مدت زیادی نیز طول بکشد ، تصویری که با آن مواجه است سقف اتاق است . پس شرکت معماری  میتواند با طراحی یک سقف زیبا و چشم نواز ، حواس بیمار را از معاینه کردن و درد پرت کند و به آرامش پیدا کردن او کمک میکند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات