طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مدرن برای منزل

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 20 آذر 1401 در ساعت 11 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق نشیمن از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل است. زیرا که تمامی اعضای خانواده بعد از یک روز شلوغ و پر مشغله با آرامش در این قسمت از منزل استراحت میکنند و دور هم جمع میشوند. خیلی از افراد تمایل دارند برای اتاق نشیمن خود از سبک های جدید و اکسسوری های دکوراسیون مدرن و به روز استفاده کنند که ما به این افراد سبک مدرن را پیشنهاد میکنیم. مدرن در فارسی به معنی جدید است، یعنی هر چیزی به تازگی مد شده باشد را مدرن میگویند. به طور کلی طراحی داخلی مدرن طراحی است که در اوج‌ سادگی طراحی شده و تاکید آن بر روی عملکرد فضا ها و وسایل است.

انواع فضاهای مدرن

اتاق-نشیمن-مدرن-2

در اتاق نشیمن به سبک مدرن میتوان از ترکیب متریال های چوب و فلز و شیشه و سنگ و سایر متریال ها در کنار هم بهره برد. اما غالبا در سبک مدرن و آرت دکو با استفاده از سنگ ها و کاشی و سرامیک های اسلب در کف به عنوان کف پوش یا در دیوار تی وی وال شکوه و زیبایی چندین برایر میشود. در این سبک در اتاق نشیمن و در قسمت تی وی وال با متمایز کردن دیوار و ارائه طرحی خاص، فضا شکیل تر خواهد شد. برای میز جلو مبلی نیز میتوان جهت هرچه مدرن تر شدن فضا از میز های فلزی و شیشه ای خاص و حتی چند ضلعی استفاده کرد. در کل در این سبک فضا برای مانور دادن بسیار است و تمامی موارد بستگی به علاقه ساکنین منزل به متریال های گوناگون دارد که با بسته به متریال مورد علاقه آنها میتوان غالب فضا را با آن متریال طراحی کرد.

اتاق-نشیمن-مدرن-3

فضاهایی که خود زیر مجموعه بزرگ از بخش اصلی دکوراسیون داخلی را تشکیل می دهند تنها به درون خانه معطوف نمی شوند و محیط های بیرونی متعددی را در بر می گیرند.

اتاق نشیمن در کجای عبارت «دکوراسیون مدرن چیست » قرار می‌گیرد؟

برای اینکه با این موضوع آشنا شویم، انواع نشیمن ها را مثال می زنیم، اتاق نشیمن  با طراحی داخلی کلاسیک، اتاق نشیمن سنتی، اتاق نشین سبک های منطقه ای (مانند فرانسوی، اروپایی، بوهمیانی_آمریکایی، چینی و ژاپنی، شرق آسیایی و ایرانی که نمود نشیمن های مخصوص منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی می باشند.

اتاق-نشیمن-مدرن-4

نشیمن کلاسیک و دکوراسیون مدرن

در بازسازی و دکوراسیون منزل ذهن ما به سمت ظاهر زیبا و خاص معطوف است و برای اینکه بتوانیم چنین سبکی را تصور کنیم باید به سمت ابزار و لوازم مدرن متمایل بشویم.

اتاق-نشیمن-مدرن-5

در توضیح سبک دکوراسیون مدرن چیست وقتی با نشیمن کلاسیک مواجه می شویم به این موضوع پی میبریم که به دلیل پایبندی دوستداران کلاسیک، موارد بسیار کمی پیدا می‌شود که بتوان یک فضای کلاسیک را مدرن نامید.

نشیمن کلاسیک برای تبدیل شدن به یک خانه مدرن یا یک دکوراسیون مدرن کار سختی پیش رو دارد زیرا باید از تمامی ویژگی هایی که به خود می بیند بگذرد و با تغییرات بسیاری رو به رو شود و دیوارها نیز نیاز به تغییر دارد و کفپوش ها باید عوض شوند و لوازم خانه باید کلاً دچار تحول گردند.

از سمت دیگر اگر نشیمن مدرن را بخواهیم با سبک کلاسیک تلفیق کنیم کار سختی نخواهد بود و به این نوع سبک ها در طراحی دکور نئو مدرن نیز می‌گویند و سبک مدرن با سبک های دیگر ترکیب شده و یک سبک متفاوت خواهد ساخت و الگوی مشخصی دیگر نیست که آن را با نام کلاسیک مدرن نام برد و این موضوع بیشتر به طرز فکر طراحی و خلاقیت های افراد بستگی دارد و با توجه به موارد دیگر یک حالت متفاوت و متمایز خواهد بود. از این رو برای رفتن به این سمت پیش از هر چیزی باید برنامه کلی تغییرات را برای خود آماده کنیم و هزینه را به دست بیاوریم تا در موقع کار و یا تمام شدن آن دچار چالش نشویم .

ویژگی های اتاق نشیمن سبک مدرن چیست؟

اتاق-نشیمن-مدرن-6

برای ساخت محیط های خانگی و طراحی داخلی منزل سقف ها را نسبتاً مرتفع و بعضا بلند طراحی می کنند، بعضی از اتاق های نشیمن را تالار هم می‌گویند. اتاق های نشیمن مدرن اما کمتر چنین چیزی را برخورد می تابند. در هر صورت افزایش ارتفاع دیوار در هر سبکی شکوه اتاق نشیمن را افزایش میدهد. با اضافه کردن چندین اکسسوری مدرن و خاص و تلفیق آن با رنگ هایی مانند طلایی که جلوه خاصی دارند میتوان سبک مدرن را به آرت دکو تبدیل کرد. سبکی که مناسب طرفداران سبک مدرن اما علاقه مند به دکوراسیون های شلوغ و پر زرق و برق میباشد.

اتاق-نشیمن-مدرن-7

این نشیمن ها ( مدرن ) که اغلب سعی در عریض و طبیعی نشان دادن خود دارند که سقف های نسبتا نرمالی دارند و مواردی کوتاه تر از واقعیت خود را نیز نشان میدهد. در اتاق های نشیمن در دکوراسیون مدرن میتوان از رنگ های متنوع و شاد در کنار دیوار های سفید رنگ استفاده کرد و هم چیز را جذای تر نشان داد. میتوان با استفاده از کوسن های رنگی در دو طرح مختلف و ایجاد تضاد رنگی با رنگ مبل جلوه اتاق نشیمن را بیشتر کرد.

جهت دکوراسیون مدرن منزل خود و بازدید و مشاوره رایگان از طریق شماره 09125754921 با هیرادانا همراه باشید.

8 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات