طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون لوکس مراکز تجاری و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 15 آبان 1402 در ساعت 13 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه دکوراسیون لوکس مراکز تجاری

همواره افراد زیادی به مراکز تجاری رفت و آمد می کنند. از این روی طراحی دکوراسیون تجاری این فضاها را می توان جزو یکی از مهم ترین فرآیند ها در نظر داشت. قبل از آغاز هر چیز به بررسی برخی از مهم ترین سوال ها در خصوص طراحی دکوراسیون تجاری لوکس خواهیم پرداخت.

  • قیمت و هزینه ی اجرای دکوراسیون لوکس چه میزان است؟

  • سبک مورد استفاده در طراحی دکوراسیون تجاری چیست؟

  • اجرای دکوراسیون داخلی تجاری چقدر زمان بر است؟

  • طراحی نما تجاری به چه صورت است؟

  • آیتم های مورد استفاده در این فرآیند چیست؟

شرکت معماری هیرادانا قصد دارد تا در ادامه ی این مقاله به پاسخ سوال های مذکور بپردازد. هم چنین شما عزیزان را با فرآیند طراحی یک دکوراسیون لوکس آشنا سازد.

دکوراسیون لوکس مغازه کیف و کفش

دکوراسیون تجاری چیست؟

طراحی دکوراسیون لوکس تجاری وابسته به عوامل مختلفی است که یکی از آن ها محل قرارگیری پروژه می باشد. می توان از آیتم های پیچیده و یا ساده در اجرای دکوراسیون داخلی تجاری استفاده کرد.

نظم و تمیزی در طراحی دکوراسیون لوکس چه اهمیتی دارد؟

در نظر اول مشتریان به نظافت و نظم محیط پاساژ دقت می کنند. از این روی باید بر این نکته تا حد بسیار زیادی پایبند بود. عدم وجود نظم میان محصولات قابل فروش می تواند باعث آزرده خاطر شدن مشتریان و در نهایت خروج آن ها از پاساژ و یا مرکز تجاری شود.

تبلیغات و دکوراسیون لوکس تجاری چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

جالب است بدانید که به هنگام اجرای دکوراسیون داخلی چه از نوع دکوراسیون تجاری و چه دکوراسیون دفتر کار می توانید تا حد زیادی تبلیغ برند های مربوطه به کاربری ادره یا پاساژ را نیز انجام دهید. برای مثال در یک پاساژ و یا مرکز تجاری لباس فروشی می توانید با نصب بیلبورد های گوناگون در طراحی نما تجاری تا حد زیادی پروسه ی تبلیغات را نیز طی کنید. طراحی لوگو و گرافیک نیز به منظور تبلیغات فرآیندی کاملا تخصصی است که بدون وجود افراد متخصص امکان پذیر نخواهد بود.

طراحی نما تجاری

مشتریان قبل از ورود به مرکز خرید، با نما رو به رو می شوند. از این روی اهمیت طراحی این بخش نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد 

می توان به منظور طراحی نما تجاری از بیلبورد های تبلیغاتی بزرگ نیز استفاده کرد.

متریال های گوناگونی برای طراحی نما وجود دارد که از میان آن ها می توان به سنگ اشاره کرد. برای دست یابی به یک طراحی نمای لوکس، استفاده از سنگ انتخاب بسیار هوشمندانه ای محسوب می شود.

نمای ساختمان اداری تجاری

ویترین مغازه ها

ویترین یک مغازه را می توان شناسنامه و یا معرفی نامه ی آن مغازه در نظر داشت. بهتر است همواره به سراغ بهترین اجناس موجود بروید و آن را در ویترین بچینید. پروسه ی طراحی ویترین در پاساژ نسبت به دیگر مغازه ها از اهمیت بسیار بالاترین برخوردار است. زیرا چندین مغازه با کاربری یکسان در پاساژ مشغول به رقابت می باشند.

شما می توانید با پیروی از ترند های جهانی یک ویترین فوق العاده زیبا طراحی کنید. با مراجعه به وب سایت شرکت معماری هیرادانا، می توانید مقالات زیادی در این خصوص مطالعه کنید.

نورپردازی چیست؟

برای لوکس تر شدن یک مرکز تجاری، بهتر است هم در نما و هم در بخش های داخلی بنا از نورپردازی استفاده شود. شما می توانید برای افزایش جذابیت ویترین، از نورپردازی در این بخش نیز استفاده کنید.

نورپردازی زیاد می تواند سبب بزرگ تر دیده شدن مغازه نیز شود. از این روی اگر شما صاحب مغازه ی کوچک هستید سعی کنید با نور بازی کنید تا بتوانید ظاهر مغازه ی خود را بزرگ تر نشان دهید.

سبک معماری و طراحی دکوراسیون مغازه ها بر اساس آن

برای رسیدن به یک مرکز تجاری لوکس و تجملاتی ما استفاده از سبک هایی چون رومی و یا کلاسیک را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. به یاد داشته باشید که این سبک ها علاوه بر لوکس بودن، هزینه ی بسیار زیادی نیز با خود به همراه خواهد داشت.

استفاده از تزئینات لوکس در دیوارها، طراحی نما تجاری با استفاده از بهترین نوع سنگ را می توان بخشی از ویژگی های این سبک در نظر داشت.

دکوراسیون طلافروشی

قرار دادن فضایی برای استراحت

در پاساژ های لوکس معمولا با چندین طبقه رو به رو هستیم. از این روی ممکن است کودکان و یا افراد سالمند احساس خستگی کنند. بهتر است در هر طبقه یک دست میز و صندلی راحتی چیده شود تا در این صورت افراد بتوانند از آن ها استفاده کنند.

طراحی اتاق های خاص در برخی از کاربری ها

در برخی از مراکز تجاری با کاربری های خاص نظیر لباس فروشی، لازم است فضایی را برای برخی از کارها نظیر پرو لباس در نظر داشته باشید. بهتر است برای حفظ حریم شخصی افراد این بخش به دور از دید و ورودی هر مغازه باشد.

صندوق داری

برای ایجاد فضایی لوکس بهتر است صندوق داری را در راه ورودی مغازه قرار دهید تا کارکنان نیز در حین ورود و خروج افراد به آن ها خوش آمد گویی کنند. بهتر است به منظور جلوگیری از ازدحام در ساعت های شلوغی، فضای ورودی را تا حد زیادی بزرگ در نظر داشته باشید.

استفاده از اکسسوری در طراحی دکوراسیون لوکس

با توجه به کاربری مرکز تجاری می توانید برای انتخاب اکسسوری اقدام کنید. استفاده از گیاهان، تابلوهای تبلیغاتی با موضوعات مربوطه و ... را می توان بخشی از بهترین اکسسوری ها در نظر داشت. برای مثال در مراکزی چون فروش پوشاک و یا عینک می توانید از آیتم آینه نیز به این منظور استفاده کنید.

وجود تنوع بسیار بالا در آینه باعث شده تا افراد بتوانند با توجه به بودجه و سلیقه ی شخصی خود اقدام به انتخاب کنند.

وجود کافی شاپ و رستوران

شما می توانید به منظور لوکس تر کردن این فضا از آیتم هایی چون کافی شاپ نیز در این فضا استفاده کنید.

با این کار تا حد زیادی به مشتریان نیز احترام گذاشته اید. به منظور طراحی داخلی رستوران نیز می توانید از سبک های مختلفی استفاده کنید. بهتر است به منظور هم خوانی سبک کافی شاپ با سبک کلی پاساژ از آیتم های  از کلاسیک و یا رومی استفاده کنید.

هزینه ی اجرای دکوراسیون داخلی پاساژ و یا مراکز تجاری لوکس چقدر است؟

اگر قصد احداث بنایی لوکس و تجملاتی را دارید، بهتر است به سراغ آیتم های با کیفیت و لوکس بروید. استفاده از چنین آیتم هایی می تواند برای شما عزیزان هزینه بر باشد. طراحی نما تجاری را می توان جزو یکی از پرهزینه ترین بخش های این پروسه در نظر داشت. زیرا با توجه به تعداد طبقات یک بنا متریال مصرف خواهد شد. جهت طراحی نما تجاری متریال های کاربردی و زیبای زیادی موجودند که از بین انها نما ی شیشه ای معمولا بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. البته پیشنهاد شرکت معماری هیرادانا در طراحی نما تجاری غالبا نمای شیشه ای نمیباشد.

دکوراسیون پاساژ

مدت زمان لازم برای طراحی دکوراسیون لوکس تجاری

با توجه به تعداد طبقات و نوع دکوراسیون مغازه ها این فرآیند ممکن است بین دو تا سه ماه و شاید بیشتر زمان بر باشد. از این روی به شما عزیزان توصیه می کنیم که در این مسیر صبوری کنید.

استفاده از آیتم های شیشه ای

برای دست یابی به یک طراحی لوکس شما می توانید تا حد زیادی از شیشه به این منظور استفاده کنید. به کاربردن شیشه در نما باعث بوجود آمدن ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی خواهد شد. این آیتم یکی از ترند های جهانی نیز محسوب می شود و در بزرگ ترین مراکز تجاری دنیا نظیر اپل مورد استفاده قرار می گیرد.

کفپوش

به دلیل رفت و آمد بالای مشتریان خوب است به سراغ بهترین متریال موجود به جهت کف پوش بروید. ما به شما استفاده از سرامیک و یا سنگ را پیشنهاد می کنیم. زیرا در عین زیبایی از مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و به آسانی نیز تمیز خواهد شد.

کلام آخر:

شرکت معماری هیرادانا در این مقاله شما عزیزان را با راهکار اجرای دکوراسیون لوکس تجاری و طراحی نما تجاری، آشنا کرده اسشما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی طراحی داخلی و یا اجرای دکوراسیون داخلی با مشاورین ما در این شرکت تماس حاصل بفرمایید.

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات