طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون سفارت فنلاند در هند

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 20 دی 1399 در ساعت 12 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مساحت: 4473 متر مربع

شرکت طراحی داخلی : گروه ALA

محل: دهلی نو، هند

ریما و ریلی پیتیلو در سال 1963 با یک مسابقه سخت به نام "برف در کوه صحبت می کند" در مسابقه طراحی سفارت فنلاند واقع در محوطه دیپلماتیک در چاناکیاپوری ، دهلی نو برنده شدند . پس از تأخیر طولانی ، این پروژه در سال 1980 به بهره برداری رسید و بر اساس مفهوم اصلی دوباره طراحی شد . سفارت سرانجام در سال 1986 افتتاح شد و در آن واحد وسیعی از سقف  های طرح 1960 در شش ساختمان جانبی جداگانه در اطراف یک منطقه باغ مرکزی تقسیم شد . سقف های مجسمه ای - مهمترین ویژگی معماری محوطه سفارت - شبیه اشکال دریاچه برفی Kitkajärvi در نزدیکی Kuusamo، فنلاند شمالی است .

 

معماران ALA در سال 2013 برای طراحی و بازسازی این شاهکار افسانه ای مدرنیسم فنلاندی برگزیده شدند. پروژه نوسازی مرحله دوم که بیش از 5 سال به طول انجامید ، مجموعه ساختمان هوشمند را به شکوه اولیه خود برگردانده است. فاز اول شامل تحول یک ساختمان آپارتمانی برای کارکنان و ساخت یک ورودی جدید بود . فاز دوم شامل بازسازی دبیرخانه، محل اقامت سفیر ، مرکز فنی ، سونا ، دو ساختمان مسکونی دیگر ، استخر و یک دروازه ورودی قدیمی و ساخت یک دروازه جدید و یک آلاچیق با یک سالن ورزشی کوچک بود .

سفارت فنلاند در هند

 اهداف این پروژه بازگرداندن روح اصلی طراحی و بازسازی ساختمان ناشی از تلاش های نادرست برای نگهداری در داخل و خارج از خانه، تجدید ساختار در پذیرش و تاسیسات اداری موجود و بهبود رفاه شغلی ، تغییر طراحی داخلی سفارت طراحی نمای مدرن و در نهایت بهبود شرایط زندگی کارکنان بود . ایمنی کلی ، و همچنین بهره وری انرژی و عملکرد ساختمان ها ، همچنین با در نظر گرفتن شرایط سخت آب و هوایی و آلودگی هوا در منطقه در نظر گرفته شد . مهمترین تغییرات در طراحی اصلی ، تبدیل یک ساختمان آپارتمان کارمندی شامل چندین آپارتمان کوچک به امکانات اداری مدرن و چند آپارتمان بزرگتر و تخریب دیواری است که یکی از ساختمان ها را از بقیه مجموعه جدا می کند. علاوه بر این، دو دروازه جدید در خارج از دیوار تغییری است که از خیابان بیشترین مشاهده را دارد .

سفارت فنلاند در هند

این کار راه حلی برای ایجاد یک افزودنی معماری محتاطانه اما کاملاً مستقل در بدو ورود و عدم تداخل در معماری اصلی مجموعه انتخاب شده است . دکوراسیون داخلی اصلی توسط معمار داخلی فنلاندی ، آنتی نورمزنیمی صورت گرفته است . کار نورمزنیمی همچنین مجری دکوراسیون شامل مبلمان سفارشی ، وسایل روشنایی و فرشهای بزرگ پشمی و همچنین توسعه بیشتر طرح های Reima Pietilä برای مبلمان ثابت بود . بیشتر مبلمان از فروشگاه تولید کننده فنلاند Artek’s انتخاب شده است . طرح اصلی همچنین شامل یک برجسته برجسته سرامیکی داخلی و آب با عنوان "چشمه در شمال" توسط هنرمند سرامیک فنلاندی روت بریک است . در پروژه نوسازی ، کمد های اصلی و مبلمان سونا تعمیر شدند و مبلمان بزرگ و اصلی موجود دوباره رنگ و روکش شده و تحت بازسازی قرار گرفتند تا طراحی اصلی آنها را منعکس کند .

سفارت فنلاند در هند

از عکس های دهه 1980 برای تعیین رنگ و مواد صحیح در مبلمان ، منسوجات و فرشهای مرمت شده و جدید استفاده شد . فضاهایی که برای نمایش به کار رفته اند از جمله مبلمان با دقت ترمیم شدند، در حالی که فضاهای با کاربری اصلاح شده لایه جدیدی از مبلمان معاصر را بدست آوردند. طراحی منظره اصلی توسط همکار دیرینه پیتیلیس ، معمار منظر فنلاندی Maj-Lis Rosenbröijer انجام شده است. به عنوان بخشی از پروژه بازسازی، حیاط ها تا حدی فرسوده به دنبال ایده اصلی روزنبروجایر کاملاً نوسازی شدند . برخی از به روزرسانی های خاص آب و هوا برای انتخاب گیاه و بهبودهای ناچیز مبتنی بر ایمنی در مسیرهای عبور از محوطه انجام شده است. نصب سیستم های جدید آبیاری و مدیریت آبهای طوفانی به برخی تغییرات تدریجی نیاز داشت .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات