طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی و باید ها و نباید های آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 15 آذر 1400 در ساعت 10 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر مدت زمان طولانی از روز خود را در یک محیط سپری می کنید ، بهتر است تا با استاندارد های موجود در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی آشنا باشید تا بتوانید فضایی راحت با تمامی امکانات مورد نیاز فراهم کنید .

بسته به کاربری محیط شما می توانید برای طراحی دکوراسیون اقدام کنید .

خوب است بدانید که هر فضایی نیاز به یک چیدمان مخصوص به خود را دارد . برای مثال هیچ گاه چیدمان دکوراسیون مطب با دکوراسیون مغازه یکسان نخواهد بود .

برای این که بتوانید در این راه به درستی عمل کنید لازم است به سراغ افراد متخصص بروید . ممکن است با خود تصور کنید که طراحی دکوراسیون داخلی تنها به چیدن وسایل خلاصه می شود ، اما باید بدانید که در این راه باید نکات بسیاری را رعایت کنید .

شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما عزیزان را با نحوه ی چیدمان دکوراسیون داخلی و نکته هایی از این دست آشنا کند . با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید .

انتخاب سبک مورد نظر

فرقی نمی کند که قصد دارید دکوراسیون اداری طراحی کنید و یا به سراغ طراحی یک مغازه بروید . در مرحله ی اول و قبل از آغاز هر کاری لازم تا به انتخاب سبک مورد نظر بپردازید . می توان بر اساس کاربری محیط و یا سلیقه ی شخصی سبک مورد نظر را انتخاب کرد .

وجود تنوع در این زمینه باعث شده تا افراد بتوانند حق انتخاب داشته باشند . برای مثال دکوراسیون کلاسیک یکی از سبک های لوکس و تجملاتی است که برای بسیاری از مغازه ها نظیر طلا فروشی بسیار مناسب می باشد .

خوب است بدانید که سبک انتخابی شما در ابتدای کار بر روی تمامی مراحل طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار خواهد بود . از این روی بهتر است با دقت اقدام به تصمیم گیری کنید .

انتخاب اکسسوری

یکی از مراحلی که بسیاری از افراد به آن بی توجه اند و آن را بی اهمیت تلقی می کنند ، انتخاب اکسسوری است . استفاده از وسایل تزئینی فضای مورد نظر شما را از یکنواختی خارج می کند . همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم سبک انتخابی تاثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب وسایل تزئینی و یا اکسسوری می گذارد . شما می توانید از آیتم هایی نظیر تابلوهای نقاشی ، گلدان و یا مجسمه های کوچک به این منظور استفاده کنید . برای مثال اگر قصد طراحی دکوراسیون مطب برای اطفال را دارید ، می توانید از اسباب بازی به این منظور استفاده کنید .

دکوراسیون داخلی و باید ها و نباید های آن

چیدمان وسایل

برای چیدمان وسایل لازم است به معماری فضا توجه کنید . افراد متخصص در این زمینه به بهترین نحو ممکن اقدام به چیدن وسایل می کنند . به درستی عمل کردن در این راه امکان کاربردی تر کردن فضا را نیز فراهم خواهد کرد .

 برای مثال چیدمان وسایل در دکوراسیون مغازه باید به نوعی باشد که افراد بتوانند به آسانی رفت و آمد کنند و یا در دکوراسیون اداری باید وسایل به نحوی قرار بگیرند که در ساعات شلوغی باعث ایجاد ازدحام نشود .

دیوارها

می توان به منظور تزئین دیوارها از کاغذ دیواری و یا رنگ استفاده کرد . کاغذ دیواری در طرح های گوناگون موجود می باشد . از این روی به شما توصیه می کنیم که از این متریال به منظور تزئین دیوارها استفاده کنید . هم چنین شما می توانید بر اساس بودجه ی خود برای خرید اقدام کنید .

اگر صاحب فضای کوچک هستید ، بهتر است به سراغ رنگ های روشن بروید تا محیط بزرگ تر دیده شود . هم چنین برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهایی نظیر ادارات ، طرح های مینیمال و رنگ های خنثی گزینه ی مناسبی می باشد . استفاده از رنگ های آرام بخش نظیر سبز و یا آبی برای کاغذ دیواری دکوراسیون مطب انتخاب هوشمندانه ای می باشد .

بار دیگر بهتر است بدانید که انتخاب این آیتم نیز تا حد زیادی تحت تاثیر سبک مورد نظر شما می باشد برای مثال در دکوراسیون کلاسیک بهتر است از کاغذ دیواری های لوکس با طرح و نقش فراوان استفاده کنید .

نورپردازی

عدم وجود نور کافی در فضا می تواند بسیار آزار دهنده باشد . اگر فضای مورد نظر شما به اندازه ی کافی پنجره دارد ، می توانید در طول روز از نور خورشید استفاده کنید . در غیر این صورت بهتر است به سراغ تجهیزات نوری بروید .

شما می توانید از وسایلی نظیر چراغ های تزئینی نیز به این منظور استفاده کنید . این آیتم در عین روشن کردن فضا ، یک اکسسوری نیز به حساب می آید .

در طراحی دکوراسیون مغازه بهتر است از نورپردازی حرفه ای بر روی وسایل استفاده کنید تا نظر مشتریان به سوی آن جلب شود .

هم چنین در محیط هایی نظیر دکوراسیون اداری عدم وجود نور کافی باعث خستگی کارمندان خواهد شد که این نکته بر روی عملکرد آن ها نیز تاثیر گذار خواهد بود .

انتخاب رنگ مناسب

رنگ ها در هر جایی وجود دارند . هر سبکی طیف رنگی منحصر به فرد خود را دارا می باشد . برای مثال در سبک مینیمال از رنگ هایی چون طوسی ، کرم و یا بژ استفاده می شود اما در دکوراسیون کلاسیک رنگ های قرمز و قهوه ای کاربرد فراوانی دارد .

کاربری فضا نیز تا حد زیادی بر روی انتخاب رنگ تاثیر گذار می باشد .

رنگ ها می توانند در دیوارها ، کفپوش و یا مبلمان وجود داشته باشند .

اتاق انتظار

در طراحی دکوراسیون مطب و یا دکوراسیون اداری ، لازم است فضایی برای انتظار افراد نیز فراهم کنید .

چیدمان اصولی وسایل در این فضا می تواند در روزهای شلوغی از بروزازدحام جلوگیری کند . استفاده از مبلمان راحتی و قرار دادن وسایلی مانند تلویزیون و یا کتاب می تواند حرکت بسیار هوشمندانه ای باشد .

تقسیم بندی فضاها

در طراحی برخی فضاها نظیر دکوراسیون اداری و یا مغازه ها لازم است تا برای تقسیم بندی فضاها اقدام کنید . برای مثال می توانید بخشی از مغازه را به اتاق پرو اختصاص دهید و یا فضای کار کارمندان یک اداره را از یکدیگر جدا کنید . این مرحله را می توان یکی از مهم ترین قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفت .

تقسیم بندی فضا در محیط های کوچک خود یک چالش بزرگ محسوب می شود که تنها افراد متخصص می توانند آن را انجام دهند .

در طراحی دکوراسیون مطب نیز بهتر است اتاق پزشک با بخش انتظار فاصله داشته باشد تا حریم خصوصی بیماران حفظ شود .

دکوراسیون داخلی و باید ها و نباید های آن

هزینه های نهایی

هزینه ی کار بخشی است که برای افراد اهمیت بسیار زیادی دارد . عوامل مختلفی نظیر متراژ فضا و یا سختی کار در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود .

کلام آخر:

در این مقاله شما کاربران محترم را با بخشی از اصول طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کردیم . مواردی که در این مقاله ذکر کرده ایم تنها بخشی از نکاتی است که باید در پروسه ی طراحی دکوراسیون داخلی به آن بپردازید . به یاد داشته باشید که طراحی هر فضایی با دیگری متفاوت خواهد بود . شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی معماری و طراحی داخلی می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به منظور طراحی فضاهای مختلف اعم از دکوراسیون مغازه ، اداری و یا مطب باشد هم چنین این شرکت با تسلط کامل بر روی  سبک ها می تواند فضا را به هر سبکی که شما در ذهن دارید طراحی کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در این شرکت تماس حاصل فرمایید و در این زمینه با آنان مشورت کنید .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات