طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی مطب پوست و مو

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 13 آذر 1398 در ساعت 9 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان کلینیک ها و مطب های پزشکان به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان به آنجا اهمیت بسیاری دارد . تعمیرات ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی مطب ها باید هم از لحاظ بهداشتی در سطح بالایی باشد و هم از نظر زیبایی و کارایی بتواند نیاز های مراجعه کنندگان را برطرف کند .

شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا با سالها تجربه ی مفید در این زمینه دست به طراحی این مطب ها و کلینیک ها زده است تا با ایجاد دکوراسیون لوکس  بتواند فضاهایی باب میل پزشکان و مراجعه کنندگان به وجود آورد .

یکی از فضاهای مطب پزشکان ، متخصص در زمینه پوست و مو میباشد که امروزه رشد قابل توجهی پیدا کرده است .

اما چه مواردی را لازم است در طراحی مطب های پوست و مو به کار برد تا به فضایی لوکس برسیم ؟

طراحی اتاق های عمل کاشت مو

یکی از فضاهایی که در مطب های پوست و مو باید برای آن جا در نظر گرفت ، اتاق هایی مخصوص برای عمل های کاشت مو است . این اتاق ها باید به گونه ای طراحی شوند که فضا برای قرار گرفتن اسباب و تجهیزات لازم برای اینکار وجود داشته باشد . این اتاق های عمل باید فضایی کاملا بهداشتی داشته باشند و تمام جوانب بهداشتی در این فضاها در نظر گرفته شد چون این عمل های نیازمند فضایی کاملا بهداشتی و استریل هستند . طراحی دکوارسیون داخلی این اتاق های عمل باید زیبا و جذاب باشد تا مراجعه کننده بتواند از آن حس خوبی را دریافت کند و حس اعتماد به مطب و پزشک در او ایجاد شود .

متریال های مورد استفاده در مطب پوست و مو

مجری دکوراسیون داخلی برای انتخاب متریال های مناسب برای این فضاها باید دقت لازم را داشته باشد . استفاده از متریال هایی شیک و بادوام برای این مطب ها ضروری است . در انتخاب این متریال ها باید به این نکته توجه شود که متریال ها قابل شست و شو و تمیز شدن باشند تا بتوان از حضور عوامل بیماری زا و غیر بهداشتی جلوگیری کرد .

هم چنین رنگ و جنس متریال ها باید تناسب لازم با دکوراسیون های فضاهای درمانی را داشته باشد و استفاده از رنگ های مهیچ شدید برای این متریال ها توصیه نمیشود .

استفاده از متریال های طبیعی میتواند فضایی آرامش بخش و راحت را به وجود آورد و به کاهش استرس مراجعه کنندگان کمک میکند .

توجه به جزئیات

در طراحی و بازسازی ساختمان مطب های پوست و مو توجه به ریز فضاها و جزئیات بسیاری اهمیت دارد . حضور عناصر دکوراتیو و المان های مناسب به برجسته شدن فضا کمک فراوانی میکند . این جزئیات میتواند تاثیر مثبتی را بر مراجعه کنندگان داشته باشد و آنها را به پزشک مورد نظر مطمئن کنند . این جزئیات میتواند طراحی یک کتابخانه مفید و جذاب باشد تا بتواند در زمان های انتظار مراجعه کنندگان ، آنها را سرگرم کند . حضور مجلات تخصصی و عمومی در این کتابخانه میتواند مراجعه کنندگان را با بیماری های پوستی خود بیشتر آشنا کند .

تابلو ها و بروشور های مناسب با زمینه فعالیت این مطب های پوست و مو نیز میتواند اثرگذار باشد .

حضور عناصر  والمان های طبیعی میتواند به زیبا و جذاب شدن فضای داخلی مطب کمک کند . حضور گلدان ها یا طراحی دیوار هایی با متریال طبیعی میتواند در چشم بیننده فضایی مطبوع را جلوه گر کند .

مبلمان مناسب

استفاده از مبلمان مناسب با فضاهای مختلف مطب های پوست و مو باید ممتاز باشد .

مبلمان انتخاب شده برای فضای انتظار با مبلمان داخلی اتاق های عمل و اتاق های معاینه و پزشک با یکدیگر باید فرق کند و متناسب با نیازهای پزشک و مراجعه کننده آنها را طراحی کرد . رنگ هماهنگ با متریال ها و رنگ های سطوح باید هارمونی فضایی مناسبی را ایجاد کند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات