طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی مطب

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 8 آبان 1398 در ساعت 13 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی دکوراسیون داخلی به اولین نکته ای که باید توجه داشت این است که این طراحی دکوراسیون برای چه کاربری و عملکردی قرار است انجام شود ، چون متناسب با هر فضایی مجری دکوراسیون داخلی ، طراحی های مختص به آن عملکرد را ایجاد میکند . مسلما بازسازی منزل با دکوراسیون اداری یا دکوراسیون محیط های آموزشی ، فرهنگی و تجاری متفاوت است .

شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا یکی از حوزه هایی که برای طراحی دکوراسیون دارای سابقه و تجربه طراحی و اجرا میباشد ، دکوراسیون داخلی مطب و مراکز درمانی است .

اولین قدم در طراحی دکوراسیون داخلی مطب

اولین قدمی که در طراحی دکوراسیون داخلی مطب باید به آن توجه داشت این نکته است که این مطب در چه زمینه ای فعالیت میکند . چون شناخت حوزه فعالیت مطب برای طراحی آن بسیار تاثیر گذار است . به طور مثال طراحی مطب کودکان با مطب یک متخصص قلب متفاوت است یا هر تخصص دیگری ممکن است با توجه به زمینه فعالیت آن مطب ایده ها و شرایط ویژه ای برای آن تدارک دیده شود . به طور مثال مطبی که برای کودکان طراحی میشود باید از رنگ های شاد و مناسب حال کودکان برای سطوح یا مبلمان آن استفاده شود یا مطبی که برای بیماران اعصاب و روان است به دلیل شرایط و مشکلات خاص آنها باید از رنگ های ملایم یا طراحی های مخصوص به آنها در شرکت طراحی داخلی استفاده شود .

توجه به حال مراجعان و رفاه آنها

مطمئنا فردی که به مطب پزشک مراجعه میکند از بیماری یا مشکلی رنج میبرد ، حال ممکن است این مشکل کوچک و سطحی باشد یا بزرگ و خطرناک . و در اکثر مواقع بیماران با حضور در مطب پزشکان دچار استرس و اضطراب میشوند . پس نکته ای که در اینجا مهم است این است که طراحی باید به گونه ای انجام شود که محیطی آرام و راحت را در اختیار بیماران گذارد . به گونه ای که بیمار با مراجعه به مطب از استرس دور شود و شرایط ایده آلی برای او فراهم شود تا بتواند مشکل خود را رفع کند . این حس آرامش و راحتی با طراحی مناسب و استفاده از رنگ های مناسب محیط و هم چنین بهره بردن از مبلمانی راحت میتواند به افراد منتقل شود . استفاده از موسیقی آرامش بخش در فضا نیز میتواند به بیماران احساس آرامش بدهد . یا حضور یک تلویزیون میتواند توجه بیماران را از مشکل خود دور کند . هم چنین به دلیل حضور افراد سالمند در این مطب ها باید تدارک ویژه ای برای آنها دید . استفاده از سرویس های بهداشتی فرنگی و استفاده از مبلمانی مناسب با شرایط سالخوردگان میتواند برای یک مطب یک نقطه قوت به حساب بیاید .

استفاده از رنگ مناسب برای مطب

ممکن است با توجه به شرایط و فضای داخلی مطب استفاده از رنگ ها متفاوت باشد . نکته ای که معمولا در طراحی دکوراسیون لوکس مطب پیشنهاد میشود این است که از تداخل رنگی زیاد پرهیز شود . استفاده از یک رنگ با طیف تیره تا روشن یا نهایت دو رنگ برای این مطب ها مناسب است و در طراحی باید سعی شود که رنگ فضای انتظار و درمان حدالامکان یکی باشد چون در این صورت بیمار قبل از ورود به داخل اتاق درمان با رنگ فضای مطب آشنایی پیدا میکند و این بر کاهش اضطراب بیمار نقش دارد .

استفاده از رنگ های روشن و سفید در ترکیب با رنگ های ملایم آبی ، سبز و صورتی میتواند به آرامش بخش شدن فضای مطب کمک کند .

نورپردازی مطب

نورپردازی مناسب در بازسازی و دکوراسیون داخلی مطب به اندازه استفاده از رنگ مناسب برای آن مهم است . چیدمان درست این نورها در فضای داخلی و بازتاب و انعکاس آنها بر اثر برخورد با عناصر و مبلمان و تاثیر آنها در اینکه رنگها چگونه به نظر برسند باید بررسی شود . هم چنین فضاهایی که از نور زیادی برای فضای داخلی آنها استفاده میکنند مناسب حال بیماران نیست و نور کم نیز آنها را اذیت میکند . پس رسیدن به یک نور ملایم با محیط بسیار مهم است . استفاده از نورهای نقطه ای که نور را پخش نمیکنند نیز میتواند برای این فضاها مناسب باشد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات