طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی لوکس فضای نشیمن با چندین راهکار ساده

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 1 اسفند 1400 در ساعت 13 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نشیمن را می توان یکی از اصلی ترین فضاهای یک خانه دانست . این فضا فضایی نیمه خصوصی محسوب می شود . تفاوت نشیمن با پذیرایی را اینطور می توان توضیح داد که پذیرایی بیشتر مناسب مهمانان و افراد مهم بوده و دارای دکوراسیونی لوکس تر و تجملاتی تر می باشد . اما نشیمن برای افراد خانه و اقوام نزدیک می باشد و بیشتر فضایی برای راحتی و دور هم نشستن و تماشای تلوزیون و گفت و گو و ... می باشد . به همین دلیل دکوراسیون داخلی این فضا باید به گونه ای باشد که در کنار زیبایی و لوکس بودن بسیار راحت نیز باشد . برای داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب برای نشیمن بهتر است که به علایق و سلایق خانوادگی افراد خانه اهمیت داده شود و این فضا به گونه ای طراحی شود که منحصر به فرد این خانواده باشد . برای مثال خانواده ای علاقه مند به خواندن کتاب هستند و می توان در این قسمت از خانه فضایی برای مطالعه و کتابخانه طراحی نمود . همچنین اگر افراد خانه بیشتر علاقه مند به تلوزیون و تماشای برنامه هستند . می توان دیوار تلوزیون را خاص طراحی نمود و فضا و مبلمان را در نشیمن به گونه ای چید که متمرکز روی تلوزیون باشد . همچنین اگر افراد خانه علاقمند به بازی های دسته جمعی می باشند نیز میتوان در این فضا فضایی را برای بازی اختصاص داد . به طور مثال می توان از فوتبال دستی ، بیلیارد و ... در این فضا استفاده نمود و باعث گذارندن اوقات خوشی توسط افراد صاحب خانه شد و رضایت آن ها را بدست آورد . با شرکت ساخمانی هیرادانا همراه باشید .

راهکارهایی برای داشتن یک دکوراسیون لوکس در نشیمن طبق بررسی های شرکت ساختمانی هیرادانا :

  • استفاده از پرده های بلند

در حالت کلی باید به این نکته توجه نمود که فضاهایی مانند نشیمن و پذیرایی برای لوکس تر دیده شدن لازم است که دارای ارتفاع بیشتری باشند . به همین دلیل برای بیشتر نشان دادن ارتفاع نشیمن می توان از پرده های بلند حتی بلندتر از قد پنجره تان استفاده کنید . حال با توجه به بودجه خود و سبکی که برای دکوراسیون داخلی خانه ی خود انتخاب کرده اید می توانید از پارچه های مختلفی و یا مدل های مختلفی از پرده استفاده نمایید . نوع پرده تاثیر مستقیمی روی چگونگی ورود نور به فضا نیز می گذارد که این نکته خود حائز اهمیت می باشد و روی زیبایی محیط تاثیر می گذارد و باید به آن توجه شود .

دکوراسیون داخلی لوکس فضای نشیمن با چند راهکار ساده

  • استفاده از دیوارپوش هایی با طرح های عمودی

همانطور که گفتیم برای بلندتر نشان دادن ارتفاع دیوار می توان از طرح های عموی و بلند استفاده نمود و برای کاغذ دیواری ها نیز می توان این کار را انجام داد . انتخاب کاغذ دیواری هایی که دارای خطوط یا طرح های عمودی هستند باعث بلندتر دیده شدن فضا و انتخاب کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های افقی می باشند باعث کشیده تر و بزرگ تر دیدن شدن فضا می شود .

  • استفاده از گچبری ها و یا المان های تزیینی لوکس

استفاده از عناصر تزیینی به طور کلی باعث شیک تر و لوکس تر دیده شدن فضاها می شود و حال هر چقدر این عناصر با توجه به سبک مد نظرتان شیک تر و ارزشمندتر باشد فضا را نیز لوکس تر جلوه می دهد . می توان از گلدان های بلند ، قاب های نقاشی و ... برای نشیمن استفاده نمود .

 دکوراسیون داخلی لوکس فضای نشیمن با چند راهکار ساده

  • استفاده از نورهای مخفی در سقف و دیوار

استفاده از یکسری المان هایی که باعث روشن شدن محیط ولی نه به طور مستقیم ، می شوند باعث جذاب تر و شیک تر دیده شدن فضا می شود . آباژور ، چراغ های مخفی در سقف و حتی لامپ های مدرن و شکل دار دیوارکوب و ... می توانند با وجود کم هزینه بودن حسی شیک و لوکس را به فضا ببخشند .

  • استفاده از لوستر

امروزه لوسترهای زیادی در انواع شکل ها و مدل ها در بازار یافت می شوند و شما متناسب با سبکی که برای دکوراسیون خود انتخاب کرده اید می توانید به تهیه لوستر نیز بپردازید . استفاده از لوستر در فضا چه به عنوان منبع اصلی نور و چه به عنوان عنصری تزیینی ، می تواند حسی خاص و شیک را به فضا ببخشد و فضا را گران قیمت تر و لوکس تر جلوه دهد .

  • استفاده از متریال های شیک مانند چوب و فلز و ...

بعضی از متریال ها به خودی خود باعث شیک تر و لوکس تر دیده شدن فضا می شوند . از جمله ی این متریال ها می توان به سنگ ، شیشه ، فلز و چوب اشاره نمود . استفاده از سنگ برای کف و یا جزیره آشپزخانه ، استفاده فلز برای دسته ی مبلمان یا عناصر تزینیی و ... می تواند زیبایی و برق جالبی را به محیط ببخشد .

  • استفاده از کفپوش های به روز

یکی از جمله عناصری که می تواند در فضای نشیمن تاثیر زیادی بگذارد و روی چگونگی کیفیت آن نیز تاثیر بسزایی دارد کفپوش ها می باشد . استفاده از کفپوش های بروز مانند انواع پارکت ها و یا سرامیک های طرح جدید و ... همگی روی لوکس و شیک بودن فضای نشیمن تاثیر بسزایی دارد .

دکوراسیون داخلی لوکس فضای نشیمن با چند راهکار ساده

  • استفاده از آینه در فضای نشیمن

 آینه به عنوان یک عنصر کاربردی در دکوراسیون داخلی ، دارای زیبایی ها نیز می باشد . امروزه آینه ها با ابعاد و اشکال مختلفی به تولید میر سند که می توان از یک نوع آن ها در یکی از دیوارهای نشیمن به عنوان یک عنصر تزیینی استفاده نمود . آینه به دلیل روشنی و خاصیتی که دارد جلوه ای زیبا به محیط می بخشد . همچنین می توان آینه هایی با قاب های مختلف در بازار پیدا نمود . آینه هایی با قاب های فلزی را می توان بهترین گزینه برای لوکس تر نشان دادن خانه و به روز بودن آن معرفی نمود . آینه به دلبازتر و بزرگتر دیده شدن فضا نیز کمک می کند .

  • درست کردن یک اکسنت وال

 اکسنت وال که به آن دیوار نمایشی نیز می گویند . در واقع دیواری است که شکل ظاهری آن چه رنگ چه نوع دیوارپوش آن با دیگر دیوارها متفاوت است . اصولا این دیوار را می توان به قاب ها ، تغییر شکل متریال آن و ... شاخص کرد و باعث تغییر و تحولی در دکوراسیون داخلی فضای نشیمن شد .

  • استفاده از گیاهان در نشیمن

امروزه استفاده از گیاهان طبیعی در فضای داخلی خانه ها و به طور کلی دکوراسیون داخلی رواج یافته است . چرا که گیاهان علاوه بر حس نشاط و سرزندگی و پویایی ای که به محیط می بخشند ، دارای زیبایی هایی هم هستند . با انتخاب درست گلدان و حتی نوع گیاه می توان به فضا علاوه بر سرزندگی زیبایی و حس لوکس بودن نیز بخشید .

  • استفاده ی درست از نور

نور به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین نکات در دکوراسیون داخلی تمامی فضاها و ساختمان ها شناخته می شود . فضای نشیمن اصولا باید به گونه ای طراحی شود که دنج و زیبا باشد و در کنار آن راحت و پویا نیز باشد . می توان از نور طبیعی برای روشن کردن این فضا استفاده نمود . ولی باید توجه کرد که برای بالا رفتن کیفیت فضا ، این نور نباید به گونه ای وارد فضا شود که مانع تماشای درست تلوزیون و ... شود . بهترین نور نوری است که هنگام زمستان باعث گرمای محیط شود و در تابستان نیز به طور مستقیم به فضا نتابد .

 دکوراسیون داخلی لوکس فضای نشیمن با چند راهکار ساده

کلام آخر

دکوراسیون داخلی نشیمن دارای سبک های مختلفی می باشد و برای داشتن یک دکوراسیون داخلی لوکس در نشیمن خود باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید . شرکت ساختمانی هیردانا می تواند به خوبی در این زمینه به شما کمک کند . با برقراری ارتباط با مهندسین شرکت ساختمانی هیرادانا می توانید همین امروز از خدمات این شرکت در زمینه ی دکوراسین داخلی برای انواع فضاهای خود بهره ببرید .

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات