طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون ترنزیشنال چیست

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 10 مهر 1402 در ساعت 11 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون ترنزیشنال چیست

لغت ترنزیشنال در زبان فارسی به معنای انتقالی می باشد. دلیلی که روی این سبک این نام را گذاشته اند به دلیل ساختار و ویژگی های آن می باشد. این سبک در واقع در دکوراسیون داخلی و طراحی عناصر مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را نتیجه ی ترکیب واژه های مدرن و همچنین سنتی دانست. درواقع هدف از استفاده از واژه انتقالی برای آن نیز همین می باشد که در این سبک طراحی از سبک مدرن به سمت سبک سنتی و یا برعکس می رود. این سبک در واقع به این دلیل پدید آمد که بسیاری از افراد توانایی انتخاب میان سبک مدرن و سبک سنتی را نداشته چرا که هم یکسری از ویژگی های مدرن را علاقه مند بودند و هم طرفدار یکسری از ویژگی های سبک سنتی محسوب می شدند. با همین هدف سبک ترنزیشنال پدید آمد تا با استفاده از دکوراسیون به سبک سنتی و کلاسیک و استفاده از المان ها و ویژگی های سبک مدرن در خلال آن ها، بتواند خانه و فضایی مطابق با میل و علاقه ی این افراد دیزاین کند.

ویژگی های سبک ترنزیشنال یا انتقالی:

  • رنگ فضا

سبک کلاسیک با استفاده از رنگ های گرم و شیک و رنگ مدرن با استفاده از رنگ های روشن و خنثی دکور می شود. ترکیب این دو سبک و ایجاد سبک انتقالی به این صورت است که در سبک انتقالی قالب رنگ ها اصولا رنگ های روشن و خنثی و پاستلی می باشد اما برای جزئیات می توان از رنگ های گرم تر برای ایجاد تضاد استفاده نمود. برای مثال در این سبک ممکن است از رنگ عاجی برای مبلمان و از رنگ قهوه ای برای کوسن های آن استفاده شود. این کار سبب یک حس تضاد و زیبایی و القای حس تازگی به محیط می شود.

دکوراسیون-ترنزیشنال-2

  • چیدمان عناصر

سبک انتقالی مانند سبک دکوراسیون کلاسیک نظم و اسنجام در دکوراسیون و چیدمان را دوست دارد اما مانند آن محدود در انتخاب گزینه ها نیست و به همین علت افراد علاقه به استفاده از این سبک دارند. در این سبک بهتر است که مبلمان به صورتی راحت ولی منظم در کنار یکدیگر چیده شده و همچنین عناصر مختلف را نیز به طوری که هم همزمان راحت باشد و هم فضا منظم دیده شود در کنار آن ها بچینید. این کار باعث شده تا هم آزادی سبک مدرن و هم تعادل و نظم سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی دیده شود. می توان از عناصر تزیینی بزرگ ولی به تعداد کم برای روح بخشیدن به فضا استفاده نمود و همچنین می توان از فرش ها و پتوهای مبل ها و هر عنصر دیگه ای که به فضا کمی روح می بخشد برای دکوراسیون آن استفاده نمود. ولی نمیتوان مثلا از پتینه کاری تخصصی در این سبک استفاده کرد.

دکوراسیون-ترنزیشنال-3

  • چگونگی پرده ها

در طراحی دکوراسیون به این سبک اصولا از پرده هایی که ساده، بلند و چینن دار می باشند استفاده می شود. درواقع این پرده ها نه سادگی و یکدستی سبک مدرن را دارا می باشند و نه اثری از زرق و برق شکوه سبک کلاسیک در آن هویداست. این به این علت است که سبک انتقالی علاقه دارد تا با ترکیب این دو سبک آرامش را به حد اندازه به افراد منتقل کند.

  • متریال هایی که استفاده می شود

متریال هایی که در سبک ترنزیشنال مورد استفاده قرار می گیرند، اصولا متریال هایی اورگانیک و طبیعی می باشند که از جمله ی آن ها می توان به چوب ها، سنگ ها، چرم و همچنین گرانیت و ... اشاره نمود. همچنین در این سبک از عناصر پشمی، پتوهایی که دارای طرح های برجسته بوده و کوسن هایی که طراح های ساده ی مخملی دارند استفاده می شود. تمامی این عناصر در اصل دارای رنگی روشن و ملایم بوده و تک و توک دارای رنگ های گرمی می باشند و همانطور که گفتیم این به علت علاقه به ایجاد تضاد در این سبک است.

  • ترکیب عناصر دو سبک و ایجاد یک سبک

همانطور که پیش تر گفتیم سبک انتقالی ترکیبی از دو سبک مدرن و کلاسیک می باشد به همین علت می توان مشاهده نمود که در این سبک از ترکیب این دو سبک حتی در یک عنصر استفاده می شود. برای مثال ممکن است یک میز به سبک مدرن طراحی شود اما دارای روکشی به سبک کلاسیک باشد. یا تختی دارای چهارچوب مدرن بوده ولی چراغی به سبک کلاسیک در کنار آن باشد. البته که این نکته مهم است که در انتخاب این موارد و ترکیب آن ها با یکدیگر نباید سرسری تصمیم گرفت بلکه نیاز به فکر و دیدی هنری و آگاهانه دارد به همین علت حتما باید این کار توسط هنرمندان و مهندسان این زمینه صورت بگیرد تا نتیجه ی کار دکوراسیونی زیبا و حرفه ای و شیک باشد.

دکوراسیون-ترنزیشنال-4

  • کابینت ها

برای دکوراسیون آشپزخانه نیز اغلب از کابینت هایی به سبک کلاسیک با ترکیب نورپردازی و چراغ های مدرن استفاده می شود. شکل و بدنه ی کابینت ها در این سبک اصولا کلاسیک بوده ولی رنگ و حس آن ها را به سبک مدرن انجام می دهند که این می توان ترکیبی فوق العاده باشد.

مزایای استفاده از سبک ترنزیشنال

این سبک به دلیل این که از ترکیب دو سبک کاملا متضاد با یکدیگر به وجود آمده است دارای ویژگی های مختلف زیادی می باشد و به همین علت می توان با انتخاب این سبک برای دکوراسیون داخلی یا دکوراسیون اداری و ... کارهای متنوع زیادی را خلق نمود. تنوع طرح ها در سبک انتقالی بسیار زیاد بوده و این به دلیل محدود نبودن گزینه ها می باشد. طراحان با در نظر گرفتن یکسری اصول کلی می توانند طراحی های مختلفی را انجام داده و در نتیجه خلاقیت زیادی به خرج دهند و دکوراسیون فضای شما را منحصر به فردتر از هر دکوراسیون داخلی دیگری انجام دهند.

از طرفی این سبک می تواند باتوجه به سلیقه ی شما صورت بگیرد و این کار سبب می شود تا زیبایی محیط شما کاملا مطابق با سلیقه ی شما باشد و حس و حال شما به مخاطبین نیز منتقل شود.

دکوراسیون-ترنزیشنال-6

معایب استفاده از سبک ترنزیشنال

رنگ و انتخاب بافت مناسب را در این سبک می توان از چالش های اصلی دانست. چرا که باید به گونه ای انتخاب شوند که حتما در کنار همدیگر ایجاد هارمونی کرده و زیبا دیده شوند و این نکته دقت و دانش زیادی می طلبد. از طرفی با توجه به محدود نبودن گزینه ها و وجود ویژگی های زیاد ممکن است افراد برای طراحی و اجرا دچار اشتباه شده و از عناصری نامناسب در کنار یکدیگر استفاده کنند و نتیجه مطلوب نباشد.

به همین دلیل می توان گفت هر ویژگی ای در کنار مزیت هایی که دارد معایبی نیز دارد و این که بتوان از آن ویژگی یک استفاده ی درست و مناسب کرد فقط به شخصی که آن کار را انجام می دهد بستگی دارد.

به همین علت توصیه می شود که دکوراسیون داخلی فضاهای خود را به متخصصین در شرکت معماری بسپارید چرا که آن ها با دانش و تجربه ی زیادی که دارند و با آگاه بودن از نکات مختلف و ابعاد گوناگون این نکات می توانند طبق سلیقه ی شما و استانداردها و دیگر پارامترها طرحی حرفه ای را تحویل دهند که وقتی اجرا شود نتیجه ای فوق العاده و شیک را نشان خواهد داد.

دکوراسیون-ترنزیشنال-5

نتیجه بررسی سبک ترنزیشنال

همانطور که مطالعه نمودید این سبک دارای ویژگی ها و معایب و مزایای زیادی می باشد. برای داشتن دکوراسیون داخلی یک ویلا، خانه و یا اداره به این سبک مانند دکوراسیون کلاسیک، مدرن و یا هر سبک دیگری می توانید با از طریق شماره 09125754921 با شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا تماس برقرار کرده و با دریافت مشاوره از مهندسین و طراحان این شرکت و توضیح پروژه ی خود از خدمات این شرکت بسیار سریع و آسان بهره مند شوید. همچنین نمونه کار های هیرادانا را در بخش پروژه ها مشاهده بفرمایید.

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات