طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری لوکس

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 6 آبان 1399 در ساعت 11 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نگرش‌های متفاوت سازمانی نیازها و فضاهای گوناگون گوناگون اداری از جمله مواردی هستند که کانسپت دکوراسیون داخلی اداری را شکل داده و منجر به خلق فضایی می‌شوند که کارفرما به دنبال آن است.

 برای دستیابی به بهترین فضا و تجربه بودن در محیطی اصیل موارد زیر را باید رعایت کنید .در زمان طراحی اولیه نیازها و چالش های خود را به صورت کامل به زبان خود لیست کنید. طرح مسئله نمایید و از طراح و مجری بخواهید تا کارهای متفاوت حل مسئله شما را عنوان کنند. در جلسات اولیه نشست با طراح و مجری از علایق و خواسته ها و نیازهای خود بگویید و با یکدیگر مشورت کنید.

 از خط فکری طراح خود مطلع شوید تا مطمئن شوید که انتخاب شما متناسب با روحیات و نگرش شما صورت گرفته باشد.

 تاثیرات طراحی اداری

 از آنجایی که بسیاری از افراد ساعات زیادی از زمان خود را در محیط کار سپری میکنند طراحی داخلی در دکوراسیون اداری نقش بسزایی در انگیزه و افزایش راندمان کارمندان مجموعه را دارد.

 علاوه بر موارد کیفی فوق دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار منجر به سازماندهی محیط می‌شود و می‌توان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد .دسترسی و آسان به آرشیو فایل های مورد استفاده توسط کارکنان سیرکولاسیون و دسترسی مناسب از نکاتی است که برای محیط مطلوب  به شما کمک می کند.

 افراد شاغل ساعات طولانی را در محیط کار خود سپری میکنند بنابراین باید برای طراحی دکوراسیون لوکس مناسب و هوشمندانه فضای اداری و پیرو تامین فضایی با عملکرد راحت هستند و رضایت کارمندان تاثیر مستقیم بر افزایش و تولید دارد.

 با در نظر گرفتن نقاطی مثل ارتباط درون و بیرون، استفاده از عناصر طبیعی ،تنوع فضایی و بهره‌گیری مناسب مبلمان می‌توان کیفیت فضای اداری را بالا برد و دستیابی به اهداف را ممکن کرد.

 چگونه کیفیت یک محیط اداری را ارتقا دهیم؟

با رعایت نکات طراحی مانند ارتباط درون و بیرون که توسط پنجره و جداره های شفاف ممکن است. استفاده از عناصر طبیعی مثل گل و گیاه در فضا، استفاده از آب نما و شنیدن صدای آب ،هارمونی طرح و رنگ  تنوع فضای بهره‌گیری مناسب مبلمان در این خصوص می تواند راهگشا باشد و می توان کیفیت فضای اداری را بالا برد و دستیابی به اهداف متعالی را ممکن کرد.

 بازسازی ساختمان اداری و بستر این فعالیت ها و نوع کار با ترسیم پلان آغاز می‌شود که با مراجعه کارشناسان حرفه‌ای و بازدید از دفتر می‌توان درباره این پروژه صحبت کرد که چه پلانی  برای این دفتر انتخاب می‌کنند پلان باز یا بسته باشد؟

 ویژگیهای پلان باز برای دفتر کار

پلان باز اداری

  • تمرکز حواس پایین
  • سر و صدای بالا
  • تغییر قلمرو و استفاده از میز کار
  • احساس استرس به دلیل فقدان حریم شخصی
  • در دسترسی افراد به اطلاعات یکدیگر
  • مشارکت و کار گروهی به دلیل عدم تفکیک محیط

 ویژگیهای پلان بسته برای دفاتر سلولی

 

  • عدم مشارکت فرد با دیگر کارکنان
  • حواس پرتی کمتر
  • استرس کمتر و ارائه کار فردی بهتر
  • تصمیم گیری بهتر
  • کنترل شخصی روی فضای کار

 با توجه به ویژگی هایی که در بالا در رابطه با محیط های اداری  طراحی داخلی مدرن گفته شد برای مثال اگر فعالیت های مورد نظر سازمانی نیاز به سکوت و آرامش داشته باشد معمولاً از پلان بسته استفاده می کنیم این نوع از پلان ها در گذشته مرسوم بوده و در غیر این صورت از اگر دفتری نیاز به کار تیمی و گروهی داشته باشد از پلان باز استفاده می‌کنیم اما امروزه برای تحلیل نقاط ضعف حقوق و ارتقای محیط کاری بیشتر تلاش می‌کنند که برای پلان های اداری از ترکیب این دو پلان استفاده کنند.

 

طراحی فضای کار کارکنان

فضای کار اداری

 برای دکوراسیون داخلی این تضاد به کارگیری پارتیشن های اداری و کمد های چند منظوره برای آرشیو مهم می باشد و باید حریم نسبی افزایش حقوق کارکنان به یکدیگر رعایت شود. در صورت کوچک بودن فضا می توانید از جانمایی کمدها بر دیوار استفاده کنید در غیر این صورت با طراحی کمد ها ما بین میزها می توانید دسترسی راحت و مناسب را به همراه داشته باشید .

استفاده از میز کنفرانس برای انجام کارهای گروهی از کارکنان در این فضا می تواند به ارتقای کیفیت از آن کمک کند. بسیاری از شرکت‌ها برای فعالیت های گروهی و همفکری خود مساحت مناسبی را برای اتاق کنفرانس در نظر می‌گیرند فضایی برای نشست هستند به ویژه جهت صحبت و مذاکره های کوتاه با مرجوعین است.

 فضای کنفرانس و گروهی

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات