طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اتاق خواب

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 8 آبان 1398 در ساعت 11 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خانه محل آرامش افراد است . پس از یک روز سخت کاری ، انسان به تنها چیزی که می اندیشد بازگشت به خانه و استراحت در آنجا است .

اما در داخل خانه بهترین فضا برای رسیدن به آرامش و راحتی اتاق خواب خانه است .

اتاق خواب فضایی است که میتوان در آنجا بر روی تخت دراز کشید و به راحتی استراحت کرد یا خوابید .اتاق خواب در بازسازی منزل فضایی است که میتوان در آن خوابید ، مطالعه کرد ، سرگرم شد یا در آنجا برای کار استفاده کرد . هر استفاده ای  را میتوان متناسب با نیاز های افراد از یک اتاق خواب کرد ، پس بسیار مهم است که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل  و اتاق خواب باید فضایی طراحی کنیم که در آن احساس راحتی و لذت بکنیم .

شرکت طراحی داخلی هیرادانا با طراحی مناسب اتاق خواب یک فضای جذاب و آرامش بخش را در داخل خانه میتواند ایجاد کند. برای طراحی یک اتاق خواب مناسب استفاده از مبلمان مناسب با فضا و انتخاب رنگ و متریال درست برای آنها ، چیدمان درست این مبلمان ها در کنار هم با توحه به بزرگی یا کوچکی اتاق خواب بسیار مهم است .

علاوه بر انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق خواب ، استفاده از متریال و رنگ مناسب نیز برای این فضا بسیار کاربردی است.

انتخاب رنگ به این جهت برای اتاق خواب مهم است که میتواند یک اتاق را به فضایی آرامش بخش تبدیل کند یا با انتخاب رنگی نادرست برای اتاق خواب آن را به فضایی نامطبوع و آزاردهنده تبدیل کرد . برای اینکار مجری دکوراسیون داخلی باید یک طراح با روانشناسی رنگ ها آشنا باشد و بداند چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است . استفاده از رنگ های آرامش بخش و ملایم برای اتاق خواب والدین مناسب تر است و برای اتاق خواب کودکان باید از ترکیب رنگی استفاده کرد که هم برای آنها مهیچ باشد و هم بتواند آنها را کنترل کرد .

اما چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم تا اتاق خوابی زیبا و آرامش بخش ایجاد کنیم :

استفاده از نور طبیعی خورشید

نور طبیعی خورشید میتواند فضایی گرم و دلپذیر را برای یک اتاق خواب ایجاد کند . وجود پنجره هایی مناسب با ابعاد فضایی اتاق خواب بسیار حائز اهمیت است . پنجره ها علاوه بر وارد کردن نور طبیعی خورشید در داخل اتاق خواب میتوانند فضای ممتاز بیرون را برای افراد داخل اتاق خواب به ارمغان آورد .

نورپردازی مصنوعی

اما ضمن ایجاد پنجره و نور طبیعی خورشید برای شب نیز به نورهای مصنوعی احتیاج داریم . باید طراحی و اجرای سیستم های نوری به گونه ای باشد که اتاق را برای مطالعه ، کار و خواب آماده کند . استفاده از لامپ های سقفی و آویزی ، نورپردازی مخفی ، لامپ های دیواری و لامپ های رومیزی متناسب با شرایط میتواند در خانه ایجاد شود . هم چنین انتخاب رنگ این لامپ ها برای ایجاد فضایی مناسب برای خوابیدن یا مطالعه بسیار مهم است.

استفاده از مبلمان کم

شاید حضور مبلمان زیاد در دکوراسیون لوکس و در داخل اتاق خواب باعث هرج و مرج و شلوغی شود و حس آرامشی که در داخل اتاق خواب به دنبال آن هستیم را از بین ببرد . حضور عناصر تزیینی و دکوراتیو در داخل اتاق خواب باید متناسب با ابعاد و شکل اتاق انتخاب شود تا هارمونی فضایی مناسب را ایجاد کند .

استفاده از کمد های دیواری جا دار

استفاده از کمد ها توکار ضمن صرفه جویی در فضای اتاق خواب میتواند مشکل نگهداری البسه و وسایل خانواده را از بین ببرد و بسیار مفید باشد .

ایجاد یک نقطه کانونی

میتوان با ایجاد یک عنصر یا شی خاص و مورد سلیقه ی افراد در داخل اتاق خواب یک نقطه کانونی و برجسته در اتاق ایجاد کرد . این نقطه کانونی میتواند یک متریال خاص در دیوار پشتی تخت خواب باشد یا یک مبل با رنگی خاص در گوشه ای از اتاق یا حتی یک قفسه ی زیبا و جذاب برای قرار دادن کتاب یا آثار تزیینی.

یک آینه ی مناسب در داخل اتاق خواب نیز میتواند برای ایجاد این نقطه کانونی مهم باشد . آینه با بازتاب و انعکاس نور میتواند فضای داخلی خانه را ممتاز تر کند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات