طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی اداری و مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 4 دی 1398 در ساعت 15 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان باید توجه شود چه کاربری را قرار است طراحی کنیم . با شناخت نسبت به این قضیه میتوان طراحی دکوراسیون داخلی را با بالاترین کیفیت انجام داد . یکی از این فضاها که طراحان دکوراسیون و شرکت معماری و دکوراسیون داخلی به آن توجه ویژه ای دارند دکوراسیون اداری است . طراحی دکوراسیون داخلی اداری مدرن یکی از بزرگترین دغدغه ها برای مدیران شرکت ها و ادارات است . از آنجا که محل کار افراد خانه ی دوم آنها به شمار میرود طراحی این فضاهای کار و اداری باید بگونه ای باشد که افراد با حضور در این محیط ها احساس کنند در خانه های خود هستند و از این طریق بتوانند احساس راحتی و آسایش را از محیط دریافت کنند که این امر باعث میشود بازدهی کاری آنها بیشتر شود و در نتیجه باعث پیشرفت اداره شود و این رضایت کارمندان ، مدیران و مراجعه کنندگان را به همراه دارد .

اما برای اینکه بتوانیم دکوراسیون اداری مدرن را در شرکت طراحی و اجرا کنیم باید شرایط زیادی را برای طراحی مد نظر داشت که رعایت آنها باعث میشود به آنچه مدنظر شرکت برای دکوراسیون داخلی است برسیم.

این شرایط شامل رنگ و متریال محیط ، مبلمان استفاده شده در اداره ، چیدمان و سیرکولاسیون ، طراحی فضاهای کاری ، نورپردازی و ایده های ممتاز در طراحی ادارات است .

رنگ در دکوراسیون داخلی اداری مدرن

برای انتخاب رنگ مناسب برای محیط های اداری مدرن اول باید توجه شود که کاربری و عملکرد اداره در چه زمینه ای است و مراجعه کنندگان به آن محیط چه افرادی هستند .

ممکن است فضایی که با آن سر و کار داریم خواهان محیطی شاد و سرزنده باشد یا میخواهند فضای کاری شیک و دکوراسیون لوکس را برای اداره به وجود آوردند . متناسب با این قضیه میتوان رنگ مناسب برای آن اداره را انتخاب کرد .

در انتخاب رنگ دیوار ها ، سقف و کف شرکت باید به تناسب رنگی آن با مبلمان و متریال به کار رفته در آن مکان توجه شود تا هارمونی رنگی محیط از بین نرود یا ترکیب های رنگی استفاده شده باعث نشوند فضایی نامطلوب برای اداره ایجاد شود .

برای فضاهای اداری مدرن معمولا رنگ های خنثی بهترین گزینه هستند . این رنگ ها قابلیت انطباق پذیری بالایی با دیگر رنگ ها دارند و رنگ هایی هستند که عموما برای افراد دلچسب هستند . در کنار استفاده از این رنگ های خنثی میتوان با به کار بردن رنگ های دیگر نقاط کانونی و برجستگی در فضا ایجاد کرد و فضا را از یکنواخت بودن و بی روح بودن دور کرد . استفاده از رنگ های شاد و جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاهایی که پتانسیل استفاده از این رنگ ها را دارند نیز میتواند فضاهایی پر انرژی و گرم را برای کار کارمندان ایجاد کند .

متریال در دکوراسیون داخلی اداری مدرن

در کنار رنگ میتوان از متریال های متنوع در فضاهای اداری استفاده کرد . شرایط استفاده از متریال نیز همانی است که برای رنگ گفته شد . یعنی توجه به نوع عملکرد و کاربری فضای اداره در انتخاب متریال برای آن بسیار اهمیت دارد .

حضور متریال چوب برای سطوح ، مبلمان و عناصر داخلی فضای دفتر میتواند فضایی گرم و دلچسب را برای کارمندان ایجاد کند . این متریال برای ادارات با پنجره های بزرگ و وسیع میتواند تقابل چوب و نور طبیعی خورشید را به بهترین شکل ممکن برای ادارات به ارمغان آورد .

از دیگر متریال های مناسب برای اجرای دکوراسیون اداری میتوان به سنگ های طبیعی برای طراحی دکوراسیون داخلی و قسمت هایی از محیط که میخواهیم برجستگی فضایی ایجاد کنیم بسیار مناسب است . به طور مثال استفاده از سنگ های طبیعی و زیبا برای فضاهای انتظار مراجعه کنندگان میتواند جلوه ای فوق العاده را برای این فضا به وجود آورد .

مبلمان در دکوراسیون داخلی اداری مدرن

مبلمان و نحوه چیدمان آنها در محیط های اداری باید به گونه ای باشد که راحتی و آسایش را برای کارمندان ایجاد کند . انتخاب مبلمان و میز و صندلی های کاری بیروح و نامناسب میتواند باعث خستگی کارمندان و آسیب رساندن به آنها در دراز مدت شود . صندلی های انتخاب شده بهتر است از نوعی باشند که کارمندان بتوانند ارتفاع و پشتی صندلی را خودشان متناسب با شرایط نشستن خود تنظیم کنند تا بر روی آن احساس راحتی بکنند .

نکته دیگر در انتخاب مبلمان رنگ آنها است . انتخاب رنگی که با رنگ های دیگر محیط همخوانی داشته باشد و هماهنگ باشد باید مدنظر طراحی قرار گیرد .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات