طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دنیل لیبسکیند و آثار فوق العاده اش قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 19 مهر 1399 در ساعت 15 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله ی قبلی درباره ی دنیل لیبسکیند این معمار توانا و استاد ماهر اطلاعات بسیار زیادی را کسب کردیم و با سبک معماری خاص او در کارهایش  که از معماری پرش کیهانی یا دیکانستراکشن الهام می پذیرد بیشتر آشنا شدیم ، در ادامه ما در شرکت معماری هیرادانا قصد داریم تا با تعداد بیشتری از آثار این هنرمند خلاق آشنا شویم ، پس با ما همراه باشید.

طراحی دانشگاه اختر شناسی

طراحی دانشگاه اختر شناسی

طراحی دانشگاه اختر شناسی دورهام به صورت پوسته ای درهم تنیده که از خطوط تیز و شکسته به وجود آمده است

با یک نگاه سریع به طراحی نمای این ساختمان ، خیلی سریع متوجه شیوه طراحی خاص دنیل لیبسکیند می شویم و او به ما نشان داده است که چگونه می شود در یک سایت با متراژ محدود ، یک فضای باز با طراحی عالی و شگفت آور خلق کرد. دنیل لیبسکیند برای متریال نمای این دانشگاه با توجه به اقلیم شهر دورهام ، کاج اسکاتلندی را انتخاب کرد که کاملا متناسب با اقلیم شهر دورهام ایتالیا می باشد.

لیبسکیند با استفاده از یک تکنیک بسیار خاص و جذاب که در موزه یهود برلین هم به کار برده بود ، به زیبایی این دانشگاه افزود که این تکنیک جذاب او ، همان نورپردازی ساختمان با استفاده از نور طبیعی است. این بنا که نمونه یک ساختمان پویا و گسترده می باشد بیش از 5/11 دلار هزینه طراحی داخلی و معماری فوق العاده اش شده است.

دانشگاه اختر شناسی دورهام

طراحی برج هرمی با 26 طبقه و 200 آپارتمان

طراحی برج هرمی با 26 طبقه و 200 آپارتمان

فرم کلی این برج تحت تاثیرتاریخ شهر yogal levi  توسط لیبسکیند توانا و همکار ماهرش که معمار بومی همین شهر می باشد صورت گرفته است. به طور کلی نمای این برج 105 متری به شکل یک مخروط طراحی شده که کمک بسزایی به پخش نور در طراحی داخلی این برج جذاب می کند.

در طراحی نمای مدرن این ساختمان شگفت انگیز الگویی هندسی به کار رفته است که با توجه به گفته ی خود دنیل لیبسکیند باعث به وجود آمدن یک فضای پر جنب و چوش در قلب این شهر باستانی و قدیمی شده است. همچنین مصالح به کار رفته در نمای این برج مدرن ، سنگ بومی شهر yogal levi و شیشه می باشد. برج هرمی با عملکرد های متفاتی طراحی شده است ، بخشی از این برج به هتل و بخش دیگر آن به عنوان فضای تجاری در نظر گرفته شده است.

طراحی بخش کریستالی موزه سلطنتی انتاریو با الهام از کلکسیون سنگ و جواهرات

بخش کریستالی موزه سلطنتی انتاریو

طراحی این موزه را می توان یکی از بهترین نمونه های معماری مدرن به حساب آورد چرا که طراحی نمای ساختمان مانند محتوای درونش بسیار جذاب و هیجان انگیز است اما این طرح همواره منتقدان زیادی هم داشته است به طوری که سال 2009 در لیست زشت ترین بناهای جهان قرار گرفت. این موزه که مشهور ترین کلکسیون های موجو در دنیا را در برمی گیرد در تورنتو واقع شده است و بزرگ ترین موزه در کانادا به شمار می رود.

قسمت الحاقی طراحی شده توسط دنیل لیبسکیند یک سازه ی پیچیده است که با استفاده از متریال شیشه ، آلومینیوم و اسکلت فولادی خلق شده است همچنین این قسمت جدید شامل فضاهای نمایشگاه ، رستوران و فروشگاه می شود.

طراحی موزه معاصر یهود سانفرانسیسکو

موزه معاصر یهود

دنیل لیبسکیند در این پروژه که یکی از ساده ترین کارهای معماری او محسوب می شود ، باز هم مانند طراحی موزه سلطنتی تورنتو یک پوسته فلزی تیره رنگ را به فضایی با معماری معاصر ترکیب کرد.

لیبسکیند در طراحی این بنا فقط با ایجاد الگویی ساده بر روی پوسته ی دو مکعب به طرح خود شکل و حرکت می دهد. همچنین او برای ایجاد تناسبات هندسی مناسب از لحاظ بصری ، بیش از چهار میلیون پانل فلزی را بر روی این دو مکعب قرار داد.

طراحی کلاسیک بخش الحاقی موزه تاریخ نظامی در سدن

 موزه تاریخ نظامی در سدن

آخرین اثری که از این معمار توانا می خواهیم ببینیم ، موزه تاریخی و کلاسیکی است که لیبسکیند بخش الحاقی آن را با ساختاری شیشه ای و فولادی به نمایش گذاشته است. از ویژگی های جذاب این قسمت را می توان دید پانارومایی که به محیط بسیار زیبا و چشم نواز اطراف دارد نام برد.

سخن پایانی

همان طور که خودتان مشاهده کردید ، وجوه تند و تیز از ویژگی های اصلی طرح های جسورانه لیبسکیند به شمار می روند بنابراین می توان او را تعریف کننده سبک ساختار شکن و ممتاز دانست.

 

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات