طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

در رابطه با نمای مدرن و رومی بیشتر بدانید

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 در ساعت 10 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای هر ساختمان را می توان به گونه ای معرف آن بنا دانست . زیرا کیفیت طراحی و متریال به کار رفته در نمای ساختمان با دکوراسیون داخلی هماهنگی و تقارب دارد . چنانچه ساختمانی نمای باشکوه و مجللی داشته باشد ، انتظار می رود که طراحی داخلی نیز گیرایی نما را تکمیل نماید .

طراحی نما با سبک های متنوعی صورت می گیرد. انتخاب نوع و سبک نما به پارامترهای متفاوتی وابسته است . امروزه در سطح کشور با توجه به گرایش مردم به سمت تجملل گرایی نمای رومی و مدرن گزینه انتخابی اکثر طراحان و کارفرمایان است.

نمای رومی که برگرفته از سبک طراحی در روم باستان است و تداعی کننده آثار تخت جمشید برای ایرانیان می باشد، لوکسترین سبک طراحی نمای ساختمان محسوب می گردد . اما در طراحی نما به سبک مدرن ، فرم های تاریخی به هیچ عنوان جایی ندارند .

شاخصه نماهای مدرن

طراحی نما به سبک مدرن جهت جلوگیری از صرف هزینه زیاد برای نمای ساختمان به وجود آمد . در این سبک طراحی کارکرد بنا، زمینه ساز فرم نما می گردد. نمای مدرن به دور از پیچیدگی ها است و عملکرد گرا است . در طراحی نمای مدرن جایی برای رعایت تقارن وجود ندارد و طرح ها ، باز و با اشکالی مانند مربع و یا استوانه شکل می گیرند . جلوه های بصری فریبنده و پر زرق و برق و گچ بری در طراحی مدرن دیده نمی شود . در این سبک طراحی دو یا سه نوع از انواع مصالح مختلف ترکیب می شوند و میزان مهارت طراح در حصول نتیجه بسیار موثر و مهم خواهد بود .

مقاله ی نمای مدرن و رومی

شاخصه نماهای رومی

مقاله ی نمای مدرن و رومی

نماهای رومی جزء گران قیمت ترین نوع طراحی و اجرای نمای ساختمان هستند که در گذشته اختصاص به قشر مرفه جامعه داشته است . امروزه با توجه به تمایل بیشتر سایر افراد جامعه، به سبک زندگی لوکس و پر زرق و برق، برخی المان های این سبک حذف شده است . در نتیجه هزینه طراحی و اجرا نیز کاهش یافته است و اقشار با سطح زندگی متوسط نیز قادر به بهره گیری از این نوع طرح ها هستند .

در اجرای نمای رومی، اغلب از سنگ های با کیفیت و رنگ روشن استفاده می شود. سنگ های تروارتن، گرانیت و مرمر، انواع متداول تری نسبت به سایر مصالح موجود در بازار سنگ ایران هستند. با توجه به کیفیت و تنوع موجود در این نوع سنگ ها ، مصرف کننده می تواند به راحتی به نوع مطلوب نظر خود دسترسی پیدا کند . اما اجرای نما با این سبک با به کار گیری سیمان نیز امکان پذیر است . هزینه اجرای طرح با استفاده از سیمان در ابتدا کمتر از نوع سنگی آن است اما با گذشت زمان، نمای سیمانی نیاز به مرمت و بازسازی خواهد داشت .

مقاله ی نمای مدرن و رومی

استفاده از مجسمه های سنگی در طرح رومی باعث شکوه بیشتر بنا می گردد. رعایت تقارن یکی از اصول اساسی طراحی معماری نمای رومی است . خطوط موازی نیز در طراحی نماهای رومی مورد تاکید قرار دارند و جلوه بصری نما را دو چندان می نمایند .

محبوبیت بیشتر نمای رومی نسبت به نمای مدرن در ایران

در کشور ما از ساختمان های با نمای رومی استقبال بیشتری می شود. دلایل این امر را می توان موارد زیر دانست :

  • سندروم کاخ نشینی

مقاله ی نمای مدرن و رومی

از نظر کارشناسان سندروم کاخ نشینی یکی از دلایل تمایل به سبک طراحی  کلاسیک است . با توجه به گرایش مردم به تجملات و داشتن زندگی مرفه ، نمای رومی نزد مصرف کنندگان و طراحان جایگاه بالایی کسب کرده است . شکل مجلل ساختمان های با نمای رومی اثر زیادی بر قیمت ساختمان گذاشته و باعث تعیین محدوده قیمتی بالاتری برای بنا شده است. به همین دلیل گرایش طراحان و کارفرمایان به اجرای نمای رومی بیش از گذشته شده است .

  •  تامین آسان مصالح

با توجه به اینکه در اجرای نمای رومی استفاده از سنگ ارجحیت دارد و در کشور ما به دلیل وجود معادن خوب سنگ ساختمانی، مشکلی از این جهت وجود ندارد ، تمایل به سمت اجرای نمای رومی رو به فزونی نهاد .

  • برخورداری از نمای منحصر به فرد

با توجه به اینکه در طراحی نمای رومی به جزئیات توجه ویژه ای می شود ، می توان به راحتی با صرف وقت و کمی خلاقیت به طرح نمایی شاخص و غیر تکراری دست یافت . این ویژگی از نظر بسیاری از کارفرمایان بسیار مهم تلقی می گردد . ساختمان با نمای منحصر به فرد و فریبنده متقاضیان بیشتری نسبت به بناهای مشابه خود خواهد داشت .

3 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات