طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 1 مهر 1402 در ساعت 11 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نکاتی ضروری در طراحی ویلا لوکس

فضای سبز و باغچه های موجود در حیاط ویلا یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام طراحی ویلا باغ باید به آن توجه بسیاری داشته باشیم زیرا این مسئله مهم ‌می‌تواند در زیبا تر شدن و لاکچری تر شدن ویلا نقش اساسی و مهمی داشته باشد.

به وجود آمدن یک نمای کلی زیبا و آرامش بخش در سایه توجه به موضوع ترکیب رنگها و تناسبی است که میان این رنگ ها و گیاهان به کار برده شده در طراحی باغ ویلا با مصالح و متریال به کار رفته در آن استفاده می‌شود و نقشی بسیار مهم و اساسی را در طراحی ویلا باغ بر عهده دارد.

قبل از شروع پروسه طراحی و دکور ویلای خود باید نیاز سنجی کنید. لیستی از تمام خدمات مورد نیاز و هزینه ها تهیه کرده و با بودجه تان مقایسه کنید تا کاملا اصولی موارد کم اهمیت تر را حذف کرده و موارد ضروری را انجام دهید.

دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا

سبک های گوناگون در طراحی ویلا باغ

طراحی باغ ویلا همانند طراحی داخلی ویلا دارای سبک های گوناگونی است.

همانگونه که ویلا دارای انواعی از قبیل دکوراسیون مدرن یا دکوراسیون کلاسیک، ویلای فلت یا ویلای دوبلکس است، طراحی باغ ویلا هم می‌تواند دربردارنده انواع گوناگونی از سبک‌ها مانند سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک سنتی یا سبک روستیک باشد. البته محوطه سازی و طراحی باغ نیز با توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی ویلا انجام می گیرد.

با توجه به اینکه محوطه سازی در سبک هایی که گفته شد در همه سبک شبیه به هم است فقط جنس و مدل متریال این المان ها طراحی باغ را می تواند متفاوت تر از سبک های دیگر کند.

به عنوان مثال در طراحی باغی که به سبک مدرن انجام شده می توان در کنار باغچه و درختان از پرگولا های فلزی فلاورباکس و شیشه و ترموود ها و یا شومینه های گازی مدرن استفاده کرد.

در مثال دیگر باغ ویلایی که به سبک کلاسیک طراحی شده دیده می شود که بیشتر المان ها سنگی هستند و مانند قصرها و یا تخت کاخ های خانواده های سلطنتی شیک و زیبا هستند .

دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا

مزایای ویلا کلاسیک

از دیگر مزایای باغ ویلای کلاسیک می توان راه های سنگی، شومینه، آلاچیق های سنگی، وجود باغچه های مصنوعی و پل هایی که بر روی باغچه ها از جنس سنگ ساخته شده است اشاره کرد.

چرا سبک روستیک؟

در مثالی دیگر سبک دیگری از طراحی باغ به سبک روستیک است. در این سبک بیشتر از چوب های کنده ای استفاده می شود. آلاچیق ها و نیمکت های چوبی و همچنین الوار هایی که به عنوان میز استفاده میشود که از کنده های قطور درست شده اند، همچنین شومینه های گازی اما با نمای رومی در تمام مواردی که گفته شد در سبک روستیک فضای گرم و صمیمی  در محوطه باغی که طراحی کرده اید بسیار مناسب دورهمی ها و اجتماعی دوستان است.

دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا

 در کنار تمامی مواردی که نام بردیم در آخر به سلیقه شخص می رسیم، به این معنی که سلیقه شخص است که تعیین می کند کدام سبک و کدام مصالح و همچنین کدام طراحی مورد استفاده قرار گیرد.

 انتخاب میز و صندلی در طراحی باغ ویلا

دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا

در نمایی کلی از طراحی ویلا باغ این احساسات فرد است که باعث می شود کدام مصالح و کدام سبک باید مورد استفاده قرار گیرد که این مولفه اصلاً مربوط به طراحی مدرن امروزی نیست و از گذشته مورد عنایت قرار گرفته است.

 برای مثال می‌توان به طراحی قصرها و کاخ های پادشاهان قدیم اشاره کرد که به دلیل لوکس بودن و مجلل بودن آنها بسیار مورد نظر حاکمان و پادشاهان زمان خود بودند در طراحی آنها از سنگ‌های گرانبها و قیمتی همچون جواهرات و فلز های با ارزش مثل طلا و گیاهان و درختان تزئينی و گران قیمت و ویژه استفاده شده است.

به دلیل اینکه جلوه و شکوهی در طراحی ایجاد شود از گل ها و گیاهانی در محوطه باغ ها استفاده می کردند که طول و عظمت بسیار داشتند و معمولا اندام این گیاهان به صورت برافراشته بود.

دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا

امروزه هم برای طراحی باغ ویلا های به سبک کلاسیک از چنین گل و گیاهانی استفاده می‌شود که حس ایجاد یک قصر یا یک کاخ را در جلوه بصری خود داشته باشند و بیننده ی این آثار بتواند از تماشای این موارد احساس بودن در یک کاخ را داشته باشد.

دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا

توجه به تناسب رنگ گیاهان و مصالح ساختمانی در طراحی باغ ویلا

نما و شکوه مضاعف یک بنا زمانی ایجاد می شود که رنگ قهوه ای با رنگ سبز گیاهان و درختان ترکیب شود که این عمل تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری در طراحی باغ ویلا دارد.

دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا

در هنگام دکوراسیون لوکس ویلا اگر از چنین رنگ هایی استفاده شود به عنوان مثال ترکیب رنگ قهوه ای و سبز جلوه بصری زیباتری نسبت به رنگ ها و طرح های دیگر خواهد داشت.

 در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا به بررسی دانستنی های ضروری در طراحی باغ ویلا پرداختیم. ما در هیرادانا در مدیریت هزینه های شما جهت طراحی ویلا و تناسب آن با ویلای رویاییتان در خدمت شماییم.

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات