طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

جدیدترین نکات در طراحی نما

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 29 خرداد 1400 در ساعت 14 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از گروه معماری هیرادانا به بررسی جدید ترین نکات در طراحی نمای ساختمان می پردازیم ، با ما همراه باشید .

طراحی نما یکی از بخش‌ های بسیار مهم در اجرای یک پروژه به شمار می رود زیرا افراد به محض ورود به بنای شما اولین چیزی که توجه آن را جهت میکند نمای ساختمان شما می باشد بنابراین باید اصولی و طبق استانداردها طراحی و اجرا گردد .

 

1- استفاده از متریال های مناسب با کیفیت بالا

جدیدترین نکات در طراحی نما

یکی از نکات مهم برای داشتن یک نمای زیبا انتخاب متریال مناسب و با کیفیت بالا می باشد . اگر بهترین طرح ها  توسط بهترین طراحان طراحی شود در صورتی که از متریال نامناسب استفاده شود در نهایت نمای زیبایی برای ما ایجاد نخواهد کرد بنابراین کیفیت و کانسپت در بازسازی ساختمان و طراحی نما باید در اولویت قرار بگیرد .

امروزه انواع متریال های گوناگون با کیفیت مناسب جهت طراحی نمای مدرن و غیره در بازار وجود دارد که شما می توانید متناسب با بودجه و نوع طراحی از آنها استفاده کنید .

2- ترکیب رنگ

جدیدترین نکات در طراحی نما

ایجاد تناسب در ترکیبات رنگی یکی دیگر از نکات مهم در طراحی نما است و یکی از مشخص ترین ویژگی های بصری یک نما می باشد و اگر درست و اصولی انتخاب نشود می‌تواند بهترین طرح ها را نامناسب جلوه دهد .

امروزه استفاده از نرم افزار های طراحی سه بعدی به شما این امکان را ایجاد می کند که تناسبات و ترکیبات رنگی را پیش از اجرای پروژه به راحتی مشاهده نمایید .

3- ایجاد پیوستگی در عناصر معماری

پیوستگی عناصر و احجام معماری باید در تمام نما  قابل مشاهده باشد . البته این به این معنا نیست که تمام اجزا باید به یک شکل طراحی شوند بلکه به این معنا می باشد که یک فرم کلی باید در نظر گرفته شود و در تمامی اجزا از آن پیروی شود و یا به تعبیری دیگر نمای پوسته نمایی می باشد که از یک فرمول کلی تبعیت نماید .

4 - طراحی مدرن ، ساده و امروزی

یکی دیگر از جدیدترین نکات در طراحی نمای یک بنا عدم استفاده از عناصر متعدد در طراحی نما می باشد در حقیقت استفاده از عناصر و احجام متعدد در طراحی باعث می شود که نمایش ما بسیار شلوغ به نظر آید ، عناصر باید به میزان متعادل و کافی و همچنین با ایجاد سادگی در طراحی اجرا شوند .

هر چه نما ساده تر و گویاتر طراحی گردد عناصر به کار رفته در طراحی تاثیر بیشتری در ذهنیت و دید افراد خواهد گذاشت از سوی دیگر طرح های ساده همواره مد می باشد و شما هیچگاه از آن دلسرد نخواهید شد .

  • نورپردازی

    جدیدترین نکات در طراحی نما

نورپردازی یکی از بخش‌های بسیار مهم از طراحی نما گرفته تا طراحی دکوراسیون داخلی می باشد . نورپردازی درست و اصولی نمای بنای شما را تحت تاثیر قرار داده و جذابیت آن را از لحاظ بصری چند برابر می کند .

 نمای یک ساختمان هر چند در طول روز به راحتی قابل مشاهده می باشد در هنگام تاریکی نمی تواند از لحاظ رنگ و فرم چیزی را نشان دهد ، نور پردازی و طراحی باید دارای هارمونی مناسبی باشد و تمام عناصر شاخص باید در تاریکی فضا توسط نور پردازی مناسب روشن و قابل مشاهده باشد در حقیقت نورپردازی نما به معنای تاکید بر کیفیت بصری نمای یک ساختمان می باشد .

  • نتیجه گیری

 اگر  نمای بنای شما مسکونی یا تجاری می باشد باید به اصول و ضوابط هر کدام در طراحی نما توجه نمایید به عنوان مثال : استفاده از متریال هایی مانند کامپوزیت برای طراحی نمای ساختمان مسکونی چندان مناسب نمی باشد و از نظر بصری نیز ذهنیت افراد را نسبت به نمای کامپوزیت به سمت تجاری خواهد رفت .

 نمای ساختمان های یک شهر باعث شکل دهی به مجموعه شهری می گردد نمای یک بنا کالبد خارجی ساختمان می باشد و نشان دهنده کیفیت کلی آن می باشد بنابراین در کنار طراحی و اجرا زیبا‌ موارد فنی نیز باید مورد توجه قرارگیرد . مصالح انتخاب شده باید بادوام و با کیفیت باشد و طراحی و اجرای نما نیز باید توسط متخصصان و افراد با تجربه انجام گیرد .

 

 

4 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات