طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

جاذبه های گردشگری در شیراز

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 10 دی 1399 در ساعت 15 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا به جاذبه های گردشگری شهر شیراز می پردازیم که یکی از شهر های غنی از لحاظ بنا های معماری و طراحی داخلی کلاسیک و بسیار لوکس می باشد .

شیراز پایتخت فرهنگی ایران است و  شهری غرق در تاریخ و شعر است و آن را در ابتدای برنامه سفر هر گردشگری پیدا می کنید . در این مقاله مکان های گردشگری شهر زیبای شیراز را معرفی خواهیم کرد:

 

بازار وکیل

 

بازار وکیل شیراز در قسمت مرکزی شهر ، بازار اصلی این شهر و محل صدها مغازه و حجره است . این بازار قدیمی مکانی برای خرید فرش ، ادویه جات ، جواهرات و کالاهای خانگی است . برای گردش و بازدید از چایخانه ها ، حیاط ها ، کاروانسراها و حمام سنتی ، ممکن است به بیش از یک بعدازظهر برای گشتن در کل بازار وکیل نیاز داشته باشید . سقف های طاقدار نمونه بارزی از معماری دوران زندیه است. اگر می خواهید از شیراز سوغاتی یا فرش دستباف بخرید حتما به این بازار سر بزنید . در نزدیکی این بازار این مکان های تاریخی هم وجود دارد که می توانید پیاده به آنجا برسید: حمام تاریخی وکیل، ارگ کریم خان، موزه پارس، مدرسه خان، آب‌ انبار وکیل ، موزه خانه فروغ الملک ، موزه هنر مشکین فام، خانه تاریخی منطقی‌ نژاد ، شاه چراغ شیراز ، مسجد نصیرالملک ، خانه زینت الملک و در نهایت موزه سنگ هفت تنان

باغ ارم

باغ ارم

شیراز به دلیل داشتن باغ های زیبا شهرت دارد و بدون شک باغ ارم بهترین باغ این شهر است . ارم در باغ های گیاه شناسی دانشگاه شیراز قرار می گیرد و مملو از درختان سرو ، پرچین های اصلاح شده و بوته های گل رز است . در وسط باغ یک حوض کوچک و یک کاخ زیبای قاجاری قرار دارد ، البته این کاخ برای بازدید بسته است . این باغ درست در شمال رودخانه خشک، روبروی دانشگاه واقع شده است .

مقبره شاه چراغ

مقبره شاه چراغ آرامگاه دیدنی دو تن از برادران امام رضا، امام هشتم است. مکان تدفین امروزی از زمان قاجار به طور قابل توجهی توسعه یافته است . حیاط مرکزی دارای یک چشمه در مرکز خود است و این امامزاده دارای ویژگی های معماری کاملاً ایرانی با کاشی کاری فیروزه ای و فضای داخلی آینه کاری شده است و امامزاده را به یکی از زیباترین مساجد شهر شیراز تبدیل کرده است .

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک

در نزدیکی مسجد شاه چراغ ، مسجد نصیرالملک قرار دارد که یکی از مشهورترین بناهای شیراز است . این مسجد دوره قاجاری به دلیل طراحی داخلی بسیار رنگارنگ آن بسیار دلنواز است و دارای  پنجره های شیشه ای رنگی (ارسی)، کاشی ها و طاق های کاملاً رنگ آمیزی شده و فرش های بیشمار ایرانی حیرت انگیز است . این مسجد برای عکاسی بسیار مناسب است .

آرامگاه حافظ

حافظ بدون شک محبوب ترین و مورد احترام ترین شاعر در قلمرو وسیع ادبیات فارسی است . استاد غزل قلمداد می شود ، ایرانیان از هر طیف زندگی می توانند ابیات او را نقل کنند. مقبره او (حافظیه) در باغی زیبا در شمال شرقی شیراز است . بجز یک جاذبه گردشگری، به عنوان یک مکان زیارتی برای ستایشگران او در سراسر جهان عمل می کند .

آرامگاه سعدی

سعدی شاعر قرن سیزدهم از شاعران مهم قبل از حافظ بود و یکی از گرامی ترین نیاکان شیرازی های امروزی است . سعدی بسیاری از اعتقادات مهم خود را به شکل یک ضرب المثل آورده است ، و او به دلیل سادگی ماندگار شعرش مورد ستایش قرار گرفته است . آرامگاه او کمتر از حافظیه شلوغ است اما در همان نزدیکی واقع شده است و ارزش بازدید در همان روز را دارد . کافه زیرزمینی پس از گشت و گذار در باغ گل های رز و درختان سرو ، مکان خوبی را برای استراحت شما ارائه می کند .

ارگ کریم خان

ارگ کریمخان

این ارگ که در مرکز شهر واقع شده است، توسط بنیانگذار سلسله زند ، کریم خان ساخته شده است . این ارگ با تبدیل شدن به شیراز به پایتخت ، یکی از پروژه های بلند پروازانه کریم خان در این شهر بود. این قلعه بلند و مستطیل شکل دارای چهار برج مدور است (که از نظر تاریخی به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفته است) ، و در داخل آن بیش از بیرون غیر معمول است . پس از ورود ، قبل از گشت و گذار در موزه کاملاً منظم دوره زند ، می توانید از سایه درختان مرکبات و آب و هوای آرام حوض مرکزی لذت ببرید .

شما می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت معماری هیرادانا سایر مقالات منتشر شده در خصوص برندگان جوایز معماری در حوزه ی کاربری های مسکونی ، دکوراسیون داخلی ، اداری ، تجاری ، طراحی نما و سایر موضوعات رو مطالعه کنید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات