طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تفاوت های نماهای کلاسیک سنگی و سیمانی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که میدانیم سبک کلاسیک در طراحی و اجرای نما و همچنین پروژه های بازسازی نما از محبوبیت بالایی برخوردار است . در نماهای کلاسیک و نماهای رومی به طور کلی از سنگ و سیمان به عنوان متریال های اصلی در نماهای کلاسیک و بازسازی های نماهای رومی میشناسد حال ما در این مقاله سعی در آشنایی بیشتر با طراحی و اجرای سبک نمای کلاسیک سنگی با نماهای رومی سیمانی هستیم ولی شما عزیزان میتوانید با مراجعه به مقالات شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا بیشتر با سبک طراحی و اجرای نمای کلاسیک  آشنا شوید و نمونه پروژه های شرکت طراحی و اجرای نمای هیرادانا را در بخش پروژه های نمای کلاسیک مشاهده نمایید .

اگر بخواهیم طراحی و اجرای نما را از طریق متریال مصرفی آن مورد بررسی قرار دهیم میتوان با بررسی چندین فاکتور اصلی به نتیجه گیری مطلوبی برسیم . یکی از مهمترین ویژگی هایی که در نما مدنظر طراحان و شرکت های طراحی و اجرای نما است استفاده از بهترین نوع متریال برای نما میباشد این مسئله که کدام یک از متریال های موجود بهترین کیفیت و زیبایی را دارند و همچنین از دوام بالایی برخوردار هستند باید به طور کامل مهندسی و آزمایش شود . جدای از این مسائل انتخاب متریال باید مطابق با سبک طراحی نما که میتواند سبک طراحی و اجرای نمای مدرن و یا کلاسیک باشد ، سلیقه و خواسته کارفرما و همچنین نگاهی کامل به شرایط اقلیمی و جوی انتخاب شود . که ما در این مقاله سعی در روشن سازی این مسائل در سبک نمای کلاسیک و بالاخص متریال های سیمان و سنگ داریم .

طول عمر و کیفیت

اصلی ترین فاکتور در انتخاب متریال مورد نظر کیفیت و دوام متریال خاص مصرفی است . در مقایسه بین متریال سنگ و سیمان اگر بخواهیم فاکتور کیفیت و دوام را بررسی کنیم ، سنگ از دوام و مقاوت بالاتری نسبت به سیمان برخوردار است . سنگ های نمای کلاسیک اگر به درستی رزین شوند و کیفیت مناسبی داشته باشند میتوانند بالای دو دهه بدون عیب و ایرادی شکوه نمای شما را حفظ نمایند . امروزه همچنین میتوان سنگ ها را در ابعاد و فرم های مختلفی برش و شکل داد و بعد از رزین کاری مناسب آنها را بر روی نما نصب نمود .

از سنگ های محبوب و پرطرفدار کشور میتوان به سنگ های تراورتن اشاره کرد که به دلیل منابع بالای این نوع از سنگ های نما ، دارای تنوع رنگی و طرحی بالایی هستند . ماهیت سنگ های تراورتن این گونه است که دارای سوراخ ها و حفره هایی هستند که رویه آنها با رزین سیقل داده میشود و پشت سنگ ها برای چسبندگی بیشتر از این سوراخ های استفاده میشود . این فرایند برای آماده سازی سنگ های تراورتن باعث بالاتر رفتن کیفیت سنگ ها و بیشتر شدن طول عمر آنها میشود .

 

تفاوت قیمت بین سنگ و سیمان در اجرای نما

به طور حتم یکی دیگر از مسائلی که بسیار مورد اهمیت سازندگان و کارفرمایان میباشد مسائل اقتصادی و هزینه های تهیه و نصب متریال های نما میباشد که بخش عمده بودجه بازسازی نما به این قسمت خلاصه میشود . با بررسی هزینه های اجرای نمای سیمانی و سنگی میتوانیم متوجه شویم که تهیه و اجرای نماهای سیمانی از هزینه کمتری نسبت به نماهای سنگی برخوردار هستند . نماهای سیمانی اگر به درستی طراحی شوند و مجریان کاربلد و استاد در حرفه خود وظیفه اجرای نمای رومی سیمانی را بر عهده بگیرند به طور حتم زیبایی مثال زدنی برای پروژه شما مهیا میشود . همین زیبایی و شکوه نماهای سیمانی رومی در کنار هزینه پایین تهیه و اجرای این نوع از نماها بعث محبوبیت بیشتر این متریال در بین کارفرمایان شده است .

امروزه بسیاری از شهر های بزرگ کشور در طراحی و اجرای نماهای ساختمانی خود مخصوصا برج ها و ساختمان های لوکس از سیمان استفاده میکنند . ولی باید بدانیم که زیبایی و شکوه نماهای رومی سیمانی کاملا وابسته به اجرای دقیق و با کیفیت است . شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا با در اختیار داشتن اکیپ های ماهر و با تجربه در امر اجرای نماهای سیمانی و انجام پروژه های موفق زیادی با سیمان در سبک کلاسیک این اطمینان را به شما عزیزان میدهد که از تصمیم خود کاملا راضی باشید .

مدت زمان اجرا

یکی دیگر از مسائلی که در اجرای نما و پروژه های تعمیرات ساختمان  و بلاخص نما بسیار مورد اهمیت است مدت زمان اجرای نما میباشد . حتما به این موضوع واقف هستید که هرچه مدت اجرای نما به درازا بکشد هزینه های بالاسری بیشتری برای کارفرما بوجود می آید ولی بین متریال های سنگ و سیمان تفاوت زیادی برای مدت زمان اجرای انها وجود ندارد . به طور کلی هردوی این متریال ها با بسته شدن داربست ها شروع به اجرا میشوند و زمان اجرای نسبتا یکسانی دارند .

نکته ای که در اجرای نماهای کلاسیک باعث بالارفتن زمان اجرا میشود جزییات و دیتیل های اجرایی است که در طراحی نما در نظر گرفته شده است به طور کلی هرچه میزان این تزیینات و دیتیل ها بیشتر باشد مدت زمان بیشتری هم برای اجرای آنها نیاز است . ولی بهتر است که خلاقیت و زیبایی نمای خود را برای اجرای سریعتر به خطر نیاندازید ، در اخر این جزییات و تزیینات هستند که زیبایی نمای شما را تضمین میکنند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات