طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تفاوت بین معماری مدرن و معماری کلاسیک کجاست؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 4 تير 1399 در ساعت 12 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ممکن است از دکوراسیون خانه خود خسته شده باشید و فکر ایده جدید به ذهنتان رسیده باشد .سبک های مختلفی برای چیدمان وجود دارد که باید دقت کنیم و ثبت مورد نظرتان را انتخاب کنید در این مقاله در شرکت معماری  هیرادانا سعی داریم تا به بررسی دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک و فرق بین این دو بپردازیم با ما همراه باشید.

 دکوراسیون داخلی مدرن

تفاوت بین معماری مدرن و معماری کلاسیک کجاست

 اگر منزل تان کوچک است و نور کافی دریافت نمی کند بهتر است به سراغ سبک مدرن بروید. مدرن در لغت به معنی جدید و تازه باب شده است در سبک مدرن سادگی حرف اول را می‌زند و تجمل گرایی در این سبک معنایی ندارد.

 برای داشتن یک طراحی داخلی مدرن در خرید لوازم باید دقت کنید زیرا از رنگ بافت و طرح وسایل باید با یکدیگر هماهنگ باشد تا بتوانید به چیدمان ایده آل و مدرن دست پیدا کنید. بیشتر خانواده امروزی به دلیل کوچک بودن خانه ها و کم شدن هزینه مالی چیدمان سبک مدرن را برای خانه‌های خود انتخاب می‌کنند.

 سبک مدرن دارای ویژگی‌های مشخصی است که به شرح زیر  می باشد:

 مدل مبل ها بیشتر چند یاتمام چند بدون نقش و جزئیات هستند.

 استفاده از اشکال انتزاعی در طرحها و وسایل

 سادگی در تمام عناصر موجود در محیط

پرهیز از تزیینات و جزئیات اضافه

انتخاب رنگ های طبیعی مناسب برای چیدمان خانه های کوچک

 دکوراسیون داخلی کلاسیک

تفاوت بین معماری مدرن و معماری کلاسیک کجاست

سبک طراحی داخلی کلاسیک لقب مادر را در بین بقیه سبک ها را به خود اختصاص داده تجمل گرایی در این سبک حرف اول را می زند. این سبک به دوره یونان و روم  برمی گردد و هنوز هم طرفداران خود را دارد در کشور فرانسه به سبک کلاسیک سبک لولایی و در انگلستان به این ثبت ویکتوریا می گویند.

 در سبک کلاسیک انسان نقش بسیار مهمی دارد و گل و گیاه حضور کمتری دارند. اگر طراحی داخلی منزل شما برایتان اهمیت دارد و با هزینه مالی مشکلی ندارید پیشنهاد می کنیم که این سبک را انتخاب کنید و با این سبک بیشتر آشنا شوید.

 سبک کلاسیک مناسب خانه هایی که متراژ آنها بالاتر از ۸۰ متر باشد و برای  خانه های کوچک اصلا مناسب نیست.

ویژگی های سبک کلاسیک به شرح زیر است

 مناسب برای چیدمان خانه های بزرگ و تجمل گرا

مدل مبل ها بیشتر چوبی و با طرح پارچه های گلدار و شلوغ است

 استفاده از وسایل ناب و لوکس در طراحی فضا

شلوغ بودن محیط به دلیل استفاده از وسایل بزرگ و پر زرق و برق در محل

 فرق خانه مدرن با کلاسیک چیست؟

 تفاوت در شکل معماری آن ها: سبک دکوراسیون داخلی  کلاسیک از اشکال منحنی در طراحی استفاده می کند اما در سبک مدرن از اشکال مکعبی و گوشه دار استفاده می شود.

 تفاوت در هزینه: سبک کلاسیک از هزینه بالایی برخوردار از این وسایلی که در این سایت انتخاب می‌شوند یا از جنس چوب است یا ساخته دست است اما در سبک مدرن هزینه کمتری نیازمند است و نیازی به خرید وسایل زیادی نیست.

 تفاوت در انتخاب پرده ها: در سبک مدرن مانند از پرده هایی که به صورت کرکره ای و ساده هستند استفاده می‌شود اما در سبک کلاسیک از پرده های گلدار طرح دار و استفاده از طرح های شلوغ بر روی آن استفاده می‌کنند.

تفاوت بین معماری مدرن و معماری کلاسیک کجاست

 حال می خواهیم ببینیم که سبک مدرن و سبک کلاسیک در ترکیب با یکدیگر چگونه می شوند؟

بعضی از افراد در بازسازی ساختمان خود طرفدار ترکیب سبک مدرن و کلاسیک هستند اگر این دو سر را به درستی در یک کنار یکدیگر قرار دهیم چیدمانی شیک و چشم نواز ایجاد می شود .می توانید از ترکیب پارچه های گلدار برای سبک کلاسیک و ساده برای مدرن برای دیزاین پرده خود استفاده کنید. همچنین می توانید برای دکوراسیون داخلی در کنار میز های مربعی مدرن از مبل های چوبی کلاسیک که ترکیب بسیار زیبای ایجاد می‌کند استفاده کنید می‌توانید از فرش‌های ایرانی اصیل که دارای نقش و نگار زیبایی هستند در سبک مدرن استفاده کنیم ترکیب این دو سبک با یکدیگر جلوه زیبا به خانه شما خواهد داد.

تفاوت بین معماری مدرن و معماری کلاسیک کجاست

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات